Dochter valt uit bed bij kdv!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Moet even m'n hart luchten hier, ook al ben ik meer een lezer momenteel dan een typster.

Vanmiddag op m'n werk gebeld, Eline was uit bed gevallen. Ze was wakker geworden, de leidster zou haar uit bed halen, doet het rekje naar beneden, er staat een kind achter haar die ze weg wil duwen/sturen, en bats, Eline ligt al op de grond!!!! Ze heeft eerst een half uur gebruld, ze brulde gelijk toen ze neersmakte. Val was denk ik 1 a 1,5 mtr hoog of zo. Ze kwam op haar rechterkant van het hoofd op de vloer, waar nu dus een groot ei zit.Leidster heeft de leiding er bij geroepen, ze was alleen op de groep (4 kindjes).  Ze hebben haar ledematen gecheckt of ze alles  nog kon bewegen en haar gesust.  Na een half uur was ze uitgehuild en wou ook wel  weer spelen en wat drinken. Toen heeft de leidster die bij de val was zeg maar, papa en mama  beide op het werk gebeld.  Heb de ha gebeld, kon gelijk komen. Man uit z'n werk gehaald (werkt vlak bij mij) en samen Eline opgehaald. Pfff, wat was ik blij om m'n meisje te zien lachen!!! Babbeltje gemaakt met de betrokken leidster, en de leiding. Daarna bij de ha geweest, die  heeft  Eline ook even onderzocht. Op het eerste gezicht leek het idd goed, maar wat een schrik zeg!!  Een wekadvies mee voor de nacht en nu maar hopen dat het goed gaat. Net even een beetje drinken aan Eline gegeven, ze ligt nu op bed wat te jeuzelen voor het inslapen zoals altijd.
Errugg heftig, zit te shaken achter de pc. Had even geen andere uitlaatklep, wat is zo'n forum toch heerlijk op zo'n rotmoment.
Moet nog even niet denken aan komende vrijdag, dan staat er weer een kdv-dag op het programma, met gelijk dezelfde leidster. Tja, ze doet het ook niet met opzet en ze voelde haar behoorlijk schuldig, maar toch. Er zit een deuk in m'n  vertrouwen naar het kdv toe. Heb bewust voor opvang bij kdv gekozen, zijn proffesionals, opgeleid  voor opvang  niet waar? En dan dit... Kan mij idd ook overkomen, maar toch...

Alie, mama van Eline (13-11-2006)

Tsjonge, ik kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent,
en ook dat je vertrouwen een beetje is geschaad...mijn kind gaat niet naar een KDV,
maar ik kan het me helemaal indenken...
Als ik er goed over na denk is het ook wel een beetje dom van die leidster hoor...
Wat doen kids als ze uit bed worden gehaald??? Ja die willen er zo snel mogelijk uit natuurlijk... ik snap niet waarom ze niet eerst jouw kindje pakte of in elk geval tegen heeft gehouden...

Aan de andere kant had het jou en mij ook kunnen gebeuren...
Die leidster zal zich behoorlijk rot voelen denk ik...
En w.s. heeft ze er wel van geleerd.
Gelukkig kon de h.a. niks bijz. vinden...
Over het algemeen kunnen die kids heel veel hebben hoor...

Maar dat neemt niet weg dat ik helemaal snap dat je je rot geschrokken bent...

Oei dat is behoorlijk schrikken, zeg. Kan me voorstellen dat je zit te shaken. Inderdaad wel knullig van die leidster dat ze niet op zat te letten; maar het zou mij ook kunnen overkomen. Je let zo goed op maar die ukkies hebben maar een fractie van een seconde nodig om te vallen o.i.d.
Ik vind wel dat die leidster na de val echt goed gehandeld heeft. Hoe kijk jij daar tegenaan? Misschien is het sowieso een goed idee om het voorval met haar nog eens rustig na te evalueren. Dus niet veroordelend, maar meer evaluerend. Dan kan zij haar verhaal ook kwijt en jij kan haar vertellen wat het jou gedaan heeft en of je vindt dat zij daarna goed gehandeld heeft of dat je het liever anders had gehad.

Heel veel ssterkte ermee

Ida

OHHH wat erg zeg.....
Gelukkig valt het allemaal mee....maar ik snap dat de schrik er erg in zit!
Mijn zoontje van 10 maanden gaat 1 keer per week naar het kdv en zelf werk ik ook op een kdv ......een ongeluk zit in een klein hoekje.....maar het lijkt me verschrikkelijk om mee te maken als zowel moeder of leidster!!Ik hoop dat je het vertrouwen in het kdv weer terug kunt krijgen en dat je dochter er niks aan over houdt!!

liefs Daphne

Ohh, wat zal jij geschrokken zijn zeg! Dat is idd geen leuk nieuws om voor gebeld te worden.
Maar.. mij, als groepsleidster, is dit ook wel eens overkomen!  In precies dezelfde situatie als jij hebt beschreven, dus je zal mij echt niet horen zeggen dat het dom was van de leidster.
Zulke dingen kunnen gebeuren en je hoopt dat het jou of jouw kind niet zal overkomen, maar toch...
Ik heb me er destijds zó ontzettend schuldig over gevoeld. Vooral omdat het een kindje van een ander betreft.
Ik heb er weken over gedroomd en het heeft echt heel lang geduurd voordat ik weer een beetje relaxed kinderen uit bed durfde te halen.

Een hele vervelende situatie al met al. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat het vertrouwen een beetje weg is.
Ik hoop dat het met Eine allemaal meevalt. En misschien   is het nog een idee om het nog een keer ter sprake te brengen bij de desbetreffende leidster?
Laat je nog horen hoe het met Eline gaat?
Sil

En hoe gaat het nu? Dat is schrikken zeg. Kan me voorstellen dat je het vertrouwen even kwijt bent.
Moet wel zeggen dat zoiets mij ook wel zou kunnen overkomen denk ik. Ik heb zelf een tijdje op een KDV gewerkt toen ik nog studeerde. Ze hebben daar ook van die rotbedjes vind ik. Op elkaar en dan dat gedoe met die sluiting. Tenminste waar ik werkte dan. Misschien kun je vragen aan die leidster of jou kleine voorlopig even in de onderste bedjes kan slapen. Misschien ben je dan wat geruster.

Sterkte

Jeetje, dat is schrikken zeg... Ik zelf heb ook 6 jaar op een kdv gewerkt en bij mij is er weleens een kindje uit de kinderstoel gevallen (dit was op een onproffesioneel kdv waar ik ook meteen weer ben gestopt!!!!!!). Je voelt je echt zo schuldig als leidster en dat word alleen maar erger als je mama bent. Joya gaat ook niet naar een kdv, bewust wil ik dat het eerste 1,5 jaar niet.

Gelukkig gaat het allemaal ok met je meisje en heel veel succes met het terugwinnen van je vertrouwen...lijkt me idd heel moeilijk!!

Poe hee!!!! da's idd schrikken!!
Meer toevoegen of vertellen, kan ik niet... de rest heeft dat al gedaan
Die leidster zal zich ook behoorlijk rot hebben gevoeld, als ze dat niet nú nog zou doen...
Nou, verwen je meisje maar lekker... en poehee.. ook nog een zwaar wek-service nachtje voor de boeg..

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan