Dochter valt uit bed bij kdv!!!!!!!!

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn zeg! Geef haar maar een extra knuffel. Mijn vertrouwen zou ook geschaad zijn denk ik, ondanks dat je wel weet dat het jezelf ook kan gebeuren. Ik baal al als mijn schoonmoeder weer het briefje dat ze krijgt zelf geinterpreteerd heeft! Ben ook benieuwd of het nu een dag later nog steeds ok is.

We hebben Eline vannacht om de 2 uren gewekt, ze reageerde iedere keer gelukkig actief, gelijk van haar afmeppen die mensenhanden . Om 4.30 uur stond er weer een wekmoment, helaas was het daarna ook gelijk voorbij met onze nachtrust... Slapen, ho maar, om 6.00 uur is ze nog even in slaap gevallen totdat ze mij om 6.30 uur op hoorde staan om me te douchen. Al met al een rotnacht.
Ze is gelukkig de oude Eline; vrolijk en goedlachs en niet sloom in haar doen. Alleen als je haar over haar bolletje wrijft merk je dat er een bult zit,  maar ze huilt dan ook niet.    

Het kdv  vanmorgen nog even gebeld om hun ook even te updaten, kreeg het gevoel dat de directie er vooral geen  kenbaarheid  aan wil geven zeg maar. Wie weet  hoe het hun vergaat  als ik een klacht tegen ze indien? Bestaat er een instantie voor of  zo? Voor de verstandhouding  lijkt het me niet bevorderlijk, maar een ongeval op het werk (en dat is dit toch eigenlijk??) moet je ook melden bij de arbo. De leidster was heel bezorgd en had haar gisteravond thuis nog gebeld om te vragen of ze wat van ons had gehoord. Vanmorgen was het ook het eerste wat ze wou weten; al wat gehoord over Eline? Net als wij had ook zij geen goede nachtrust gehad. Het hart zit dus op de goede plek.

Vrijdag is het weer kdv-dag, dan is als het goed is dezelfde leidster er gelijk om 8 uur als ik m'n dochter breng. Ik denk dat ik idd nog even alles met haar door wil nemen (op een af te spreken rustig moment, met of zonder de directie ) en ik had idd ook al gedacht dat puur voor m'n eigen gemoedsrust een onderbedje voor Eline toch ook een optie is.Maar goed, dan moet je wel vanuit knielpositie met een jongedame van ca 10 kg omhoog komen. En dat lijkt me ook weer niet altijd even handig.

Zucht... wat is het toch wat he? Meningen zijn uiteraard welkom en bedankt voor jullie steun tot zo ver!!

Liefs, Alie en Eline

Hoi!!

Gelukkig is met je meisje alles in orde!! En lief van de leidster.. lijkt me ook rot voor haar idd...
Maar.... wat lullig van de directie dat ze zo reageren!! tja, ik heb geen flauw idee eigenlijk het hoe of wat... ik denk dat een paar andere dames je dat beter kunnen vertellen, zie zijn zelf ook leidsters bij KDV geweest of zijn het nog (o.a Sil27)

iig fijn dat het met je dochter beter gaat, en veel succes morgen met het gesprekje!
Groetjes Debby

Hoi Blondie,
Wat fijn om te horen dat het beter gaat met Eline. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie wat langer tijd nodig heeft om he te verwerken.
Het gesprekje met de leidster lijkt me dan ook een een must.
Verder is het zo dat een beetje professioneel kdv een ongevallen-procedure heeft.
Dit betekend dat bij ieder incident er een heel formulier ingevuld moet worden met het hoe en waarom en hoe er is gehandeld.
Officieel moest dit bij ons bij elke valpartij, maar weet je hoe vaak kinderen vallen die net beginnen te lopen?? Dus is het terug gebracht naar alleen de wat serieuzere incidenten.
Dit lijkt me serieus genoeg daarvoor!
Knap lullig dat de directie zo reageert. Ik persoonlijk zou het nog een keer aankaarten en als het dan nog weg gewuifd wordt, dan zou ik toch een klacht indienen. En dan niet zozeer tegen het vallen, maar meer tegen de manier van handelen van de directie.
Dit kan bij een algemene klachtencommissie.
Ik wens je heel veel sterkte een vrijdag.
Laat je even weten hoe het was?
Sil

pfff... zulke verhalen hoor ik dus liever niet.
Ik was nooit zo angstig maar sinds ik mijn dochtertje heb zie ik overal gevaar in.
Sinds deze maand zijn er 3 nieuwe stagiaires op het kdv. Jonge meiden die nog niet precies weten wat ze voor werk willen gaan doen, maar zoals ik het zie: ''kinderen wel leuk vinden''
Ik vind dat heel eng. Een ongelukje zit idd altijd in een klein hoekje en het kan mezelf ook overkomen, maar ik ben er toch niet helemaal gerust in.
Ik heb mijn zorgen heel voorzichtig geuit naar de leiding en die waren heel makkelijk: als je niet wilt dat een stagiaire je baby verzorgd dan gebeurt het niet. Maar ja dan voel ik me weer schuldig en overbezorgd...

groeten Elke

tja, héél herkenbaar!
Alleen dan van de andere kant, en niet met de jongsten maar de oudsten.
Feit blijft wel dat iedereen het eens moet leren, ik zelf heb in die positie gestaan dat mensen mijn hulp weigerden omdat ik (toendertijd) leerling was.

Als ik mijn bloed laat prikken, vraag ik altijd om een leerling... op mij mogen ze zich         "uitleven"   Maar ik kan goed begrijpen dat mensen dit niet willen (angst voor naalden)

Beetje off-topic.....

Groetjes Debby

Als het goed is heeft je kdv ook een stage-beleid. Je zou hier eens naar kunnen vragen.
En stagiaires, vooral eerstejaars, mogen echt niet veel hoor, mbt de kids.
Ik vind het trouwens belangrijker dat jij je er als moeder goed bij voelt, dan het idee dat mensen  je een zeur vinden.
Maar ook ik vind dat ze wel de kans moeten krijgen om het te leren.
Ik ben zelf ook zo begonnen en op die leeftijd kwam ik ook niet veel verder dan dat ik 'kinderen wel leuk vond'.
Je hebt het nog nooit gedaan en weet dan ook niet goed wat je er leuk aan vindt..
Het is moeilijk, maar je moet er maar op vertrouwen dat de stagiares goed begeleidt worden.
Sil

Terug
Bovenaan