Dochter van 1 slaapt tot 04:30 en weigert door te slapen!

Wie o wie kan ons helpen?

Mijn dochter is nooit een fanatieke slaper geweest en we zijn al heel blij dat ze nu in rustige fases (geen sprongen en geen tanden die doorkomen) de hele nacht doorslaapt.. Echter.. Tot 04:30 uur. Dan is het echt finito. Ze gaat tussen 18:30 en 19:00 uur naar bed.

We hebben haar 2 weken lang om 19:30 naar bed gebracht in de hoop dat ze dan ook een uur later wakker zou worden maar helaas, ze raakte alleen oververmoeid. Ze krijgt nog een papfles voor het slapen gaan en een papfles om 04:30, dus honger kan het ook niet zijn.

Heeft iemand een super tip?
 
Tja het kan weer een fase zijn.
Mijn meisje van bijna 1 wordt op het moment ook vaker weer wakker rond die tijd, ze krijgt nog bv dus dat doe ik in ons bed, en meestal slaapt ze daarna tussen ons in nog 1-2uurtjes!
En anders proberen terug te leggen na de papfles en evt gewoon even laten huilen, soms is het ook gewoon gewenning!
 
Hier ook rond 1 jaar slechter slapen. Helaas ook niet DE oplossing. We hebben het gerekt met een aai over de bol en zeggen dat iedereen nog slaapt. De ene keer ging het goed en de andere keer was het drama. We pasten dan de 5 min regel toe. Ik liet hem dan 5 min huilen ging er heen gaf een knuffel en deed het muziekje weer aan en ging weer. Uiteindelijk viel hij wel in slaap. Wij hebben hier ook de regel dat ze pas om 7 uur de fles krijgen dus is het 7 uur dan eruit en begint de dag.

Heel veel succes!
 
Het punt is dat het niet sinds kort is.. Dit is altijd al zo geweest... Dus het is geen fase van haar..

Laten huilen hebben we al gedaan, dit werkte ook niet. Helaas krijgt ze altijd al een papfles om half 5 en gaat ze gewoon terug in bed. Dan gaat ze of spelen of gillen maar zelf slaap ik dan ook niet meer natuurlijk.. Iemand nog meer ideen?
 
Misschien een heel stom idee, maar ipv pap water aanbieden en vertellen dat iedereen nog slaapt en dan ook jij weer gaat slapen?

Slaapt ze wel eens bij anderen? En hoe is dan haar patroon?
 
hoe laat/ lang slaapt ze overdag. Kan het zijn dat ze dan veel slaapt en daarom 's nachts minder wil slapen?

wat ik van een medewerkster van de creche van mijn dochter hoorde was dat haar zoon zich opgesloten voelde in zijn bed. Hij sliep altijd slecht, wilde overdag nauwelijks slapen. Vanaf het moment dat hij een groter bed had was het probleem opgelost. Misschien dat dit bij jouw dochter ook zo is en lost het probleem zich dan vanzelf op.
Sterkte!
 
@egnie: Als ze bij opa en oma slaapt gaat het precies hetzelfde...

@maris85: Overdag gaat ze om 9 uur een tukkie doen, soms een half uurtje, soms 2 uur. Dan gaat ze om 2/3 uur nog een keer naar bed en dan slaapt ze een half uur tot een uurtje. Ook niet echt overdreven veel.. Een groter bed zie ik nog niet als een optie, aangezien ze der uit kan vallen dan. Ze heeft een open ledikantje, waar ik mee bedoel dat ie rondom spijlen heeft, nergens echt dicht is zeg maar.

@MJ: Ze wil niet slapen bij ons in bed, eigenlijk nergens anders dan in haar eigen bed of in de auto. In het campingbedje slaapt ze ook niet.

Ze slaapt wel heel licht, als ze slaapt en ik loop de trap op (kraakt een beetje) dan word ze wakker. Als ik boven ga plassen, word ze wakker, als de telefoon beneden gaat, word ze wakker. Ook dit heeft ze vanaf het begin af aan al gehad.
 
Terug
Bovenaan