Dochter van 1 slaapt tot 04:30 en weigert door te slapen!

Ik denk dat het helaas toch te maken heeft met de leeftijd. Als ze wat ouder wordt kun je tegen haar zeggen dat alle kindjes nog slapen en dan zij dat ook nog moet doen. Als ze de dingen beter begrijpt kun je een wakkerklokje kopen. Die gaat branden op een bepaalde tijd dat betekent dat ze eruit mag. Ze snapt het nu nog niet.... misschien dat het na een tijd vanzelf over gaat. Sven heeft bij ons ook tijden dat ie vroeg wakker is, gelukkig is dat dan rond 6 uur.

Zelf op tijd naar bed gaan en accepteren lijkt me het beste. Je kunt wel met jezelf afspreken dat je niet eerder op gaat dan 6 uur of half 7. Als ze gaat spelen prima dan kun je zelf oordopjes in doen en nog proberen te dommelen, maar als ze gaat gillen ja... niet leuk want dat hoor je door de oordoppen heen. Dan kun je zelf wel naar beneden gaan maar laat haar tot een bepaalde tijd in bed... dan went ze aan die tijd. Er komt vanzelf een keer moment dat ze wel weer gaat slapen of leert tot een bepaalde tijd in bed te moeten blijven.

Balen maar je hebt een ochtendbaby!
 
@betty, is het de 1e??
Je kunt een kind namelijk aanleren om wat minder snel wakker te worden, door ergens in een andere kamer zachtjes de radio aan te laten, meteen na het in bed leggen even te stofzuigen of een wasje laten draaien als ze op bed ligt!
Door dat regelmatig te doen leren ze dat ze niet van elk geluidje wakker hoeven te worden en dat geeft natuurlijk veel voordelen, als mn dochtertje s'nachts ligt te krijsen slapen alledrie haar broers gewoon door,,haha

Heb je trouwens al eens overwogen om het bedje op een andere plaats in de kamer neer te zetten??
Klinkt misschien raar maar dat kan echt heel veel verschil maken, je zou het eens een aantal dagen/nachten kunnen proberen!

Succes ermee
 
Hallo MJ,

Stofzuigen, bellen, de voordeur bel gewoon eens laten gaan, de tv/radio aan, praten in de gang beneden... Mevrouw pikt het gewoon niet! Ik denk haast dat het komt omdat we de eerste maanden van haar leven op een appartement gewoond hebben wat heel gehorig was en toen sliep mevrouw maar 1 uur van de 24. Mogen dus vergelen met toen helemaal niet klagen... Maar nummer 2 is op komst dus of ze moet er aan gaan wennen, of we hebben elke keer feest...

Heb bedje hebben we sinds twee nachten anders neergezet.. Ze heeft ook al 2 nachten geheel doorgeslapen zonder piepen dus dat is een vooruitgang!
 
Misschien dat je dan toch de oorzaak hebt gevonden. Hoe gaat het overdag?

War MJ zegt zou ik wel blijven doen, en dan misschien even de tanden op elkaar zetten. Ik heb ook 2 kindjes vrij kort op elkaar en ik moet zeggen dat ze bijna niet van elkaar wakker worden. Heel soms gebeurt het, maar meestal slaapt de ander wel door. Ik was er ook heel bang voor maar moeders horen nu eenmaal beter dan vaders en kindjes.

Gaat ze trouwens naar een KDV of andere opvang? daar is het altijd rumoerig en leren het vanzelf.
 
onze kleine man is nu bijna een jaar en slaapt nooit door.. slaapt precies 7 uurtjes en dan is het gebeurd.. dus ik kan met je meepraten in zekere zin.
wij zijn ook kapot maarja.. aan de ene kant hebben we het gewoon geaccepteerd dat het geen slaper is..
we hebben namelijk ALLES al geprobeert.. niks helpt..

hopelijk komt het bij jou wel snel goed haha!

sterkte en succes!!
 
Mischien een lampje aan doen. Heeft ze een speentje. Het kan ook helpen om speentje in te doen en verder niet te praten een kroeltje en dan weer weg. De vol houder wint altijd. succes
 
Hey,, wat fijn dat het bed verzetten geholpen heeft!! Dat is echt al een hele vooruitgang!
Ik denk persoonlijk dat je met de rest toch even door moet zetten, de volhouder wint.
Bij mijn 2e zoontje was er op een bepaald moment ook geen lol meer aan, ik denk dat ik hem toch een aantal x te snel heb getroost,, dus toen ik boodschappen was doen heeft mn man hem een uur laten huilen, daarna heeft ie het nooit meer gedaan (al ben ik eerlijk, ik zou het niet gekunt hebben)

Ik zou dus toch de radio aanzetten, tussendoor even een knuffel/troosten, maar wel meteen weer naar bed tot ze geslapen heeft!

Veel succes, ook met je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan