dochtertje net 5 maanden en weer zwanger...

Hey dames,

Zijn hier ook meiden die heel snel achter elkaar kindjes hebben gekregen? Of nu weer zwanger zijn? Ik ben 5 maand geleden bevallen van mijn dochtertje. Nu ben ik er twee weken geleden achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Niet gepland, maar zeker wel gewenst! Moet ik eerlijk bekennen dat ik zo'n korte tijd achter elkaar nooit bewust zou hebben gekozen. Ik zie dan ook aardig wat beren op de weg... En dat houd me nogal bezig. Ik vraag me af hoe je hier praktisch mee om moet gaan. Ik ben precies een maand na de geboorte van mijn dochtertje uitgerekend. Ze zullen dus ong 1 jaar en 1 maand verschillen in leeftijd.

Willen jullie svp geen reacties plaatsen dat het pittig wordt want dat weet ik... Ben een beetje op zoek naar motivatie. Hoor namelijk alleen maar vervelende verhalen...

Liefs
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar een collega van mij is op haar zoon zijn eerste verjaardag bevallen van een tweeling! Dus 3... Wel druk maar ze vond het wel leuk en het gaat supergoed samen.

Ik denk dat je moet vertrouwen op jezelf, het komt wel goed!

Succes...

Liefs Daisy
(julimama)
 
Hey

Heb er ook geen ervaring mee, ben nu zwanger van de eerste en in november uitgerekend. Wel zeg ik altijd, mocht het lukken dan zou ik graag 2 kinderen vlak achter elkaar krijgen. Lijkt me helemaal geweldig. Ze hebben dan veel aan elkaar, kunnen samen spelen enz. Weinig leeftijdsverschil. Het lijkt me echt geweldig.

Liefs
 
Tussen mijn oudste en de tweede zit straks 14 maanden. Heel bewust voor gekozen (nou ja het was onze grote wens, want wij zijn afhankelijk van de medische malle molen) Ik zie juist geen beren op de weg, of ben erg naief hahahaha. Vroeger deden de vrouwen dat toch ook en dat ging ook allemaal. Ik vind het zelf erg leuk dat ik ze kort op elkaar mag krijgen. Hebben ze straks ook veel aan elkaar. De oudste weet straks niet beter, dan dat brusje er is. Ik ben nu 37,5 week zwanger.
 
Ik mag over 2 maanden alweer bevallen.. 18 maanden zit er bij mij tussen en dat vond ik al snel.. Je gaat vanzelf minder beren op de weg zien.. Voor alles is op een oplossing! Net als bij de eerste zoek je straks naar een ritme met de tweede wat in het gezin past.. Het zal druk worden met voedingen, slaapjes en wat minder mobiel zijn met dingen ondernemen... Maar of dat zo erg is het eerste jaar?? Zodra er wat minder geslapen wordt heb jij al gelijk meer tijd (denk ik dan) want ze kunnen ook samen spelen, samen in bad, samen eten en dan samen slapen.. Misschien een jaartje buffelen, maar zo heb ik het bij de eerste ook ervaren het eerste jaar, en dat zal het met een tweede dan ook wel zijn.. Los van het feit dat ze dan met zijn 2-en zijn...!
 
Ben nu bijna 40 weken zwanger van mn tweede. Mn zoontje is nu net 16 maanden. Veel mensen zeiden dat de zwangerschap dan extra zwaar is omdat je lichaam 'net' een zwangerschap achter de rug heeft...maar ik vind het goed te doen! Wel vermoeiender als bij de eerste.
Waar ik vooral naar uit kijk is dat deze twee kleintjes zo dicht op elkaar zitten, is dat ze straks ws ook heel close zullen zijn en goed met elkaar kunnen spelen!
Het is heus niet voor niets dat je vlak na een zwangerschap juist weer zo vruchtbaar bent denk ik dan maar...Een ander voordeel lijkt me dat je nu toch al in het ritme van een kleintje zit, die periode dat je er echt zo aan vast zit, korter is...met slaapjes voeding etc. Je zit er nu toch helemaal in...:)
Geniet in elk geval van je zwangerschap!! En hoop dat alles spoedig mag verlopen!

liefs, Sparkle
 
hey,

Ik ben nu zwanger van de tweede. Als ik ga bevallen zit er 19 mnd tussen mijn dochtertje en de tweede.
Snap dat je er tegen op ziet. Had ik aan het begin ook, deze uk is namelijk ook een cadeautje. Ikzelf zat echt emotioneel aan de grond van hoe moet ik dat allemaal doen.... Maar nu zie ik alleen maar voordelen. Je zit geen jaren in de luieres, ze gaan bijna tegelijk naar school, en ze kunnen elkaar goed entertainen.
En wat Sparkie zegt, je hebt al het ritme van voeden, enz. Alleen maar voordelen dus!!! :)
Geniet er maar lekker van!!!

Cassandra
 
Ha,

Tussen onze oudste 2 jongens zit 18 mnd (nu 4 en 3 jr) en nu een dochter van 3 mnd. Moet zeggen het is druk en je heb constant slaap tekort. Maar vooral is het genieten bij mij. Heerlijk te zien dat de jongens geweldig samen spelen (en natuurlijk samen ondeugd uit halen).
Huishouden gebeurt niet meer zo goed als zonder kids maar dat huis dat er picobello uitziet komt over een jaar of 4 wel weer als ze naar school zijn. Nu zijn mijn kids en man het belangrijkste en daarna ergens onderaan bungelt de verplichting van het huis. Mijn advies is geniet er vooral van: je zwangerschap en straks de kleine die tijd krijg je niet terug. Het huishouden etc heb je over 10 jaar ook nog

succes
 
Terug
Bovenaan