Hoihoi,
Ik ben zwanger van de 1e, dus heb er nog geen ervaring mee. Maar als het ons gegund is, willen wij de 2e ook kort op de 1e. Dit is een heel bewuste keuze.
Mijn zus en ik schelen 18 maanden en wij hebben een hele goede band. Hetzelfde geldt voor mijn man en zijn broer. Niet dat de band niet goed kan zijn als er meer leeftijdsverschil is, maar ik heb het idee dat kinderen toch beter met elkaar kunnen spelen als hun belevingswereld beter op elkaar aansluit. En dat heb je als ze niet te veel schelen in leeftijd.
Daarnaast zijn er voor mij nog andere redenen, zoals de hormonen. Als je bevallen bent, duurt het toch nog een tijd voor alles weer "normaal" is. Als je lang wacht, begint je lichaam weer van voor af aan. Wacht je niet te lang, zit je er toch nog in en ben je er ook sneller weer vanaf.
Ook luiers. Ben je net uit de luiers en gebroken nachten, begin je er weer mee als je lang wacht. Ook daarmee zit ik er dan liever nog in. Een luier meer of minder maakt dan ook niet meer uit toch?
Ik zou zeggen: geniet er lekker van! Als er in je omgeving moeilijk over wordt gedaan, lekker laten praten, als jullie maar gelukkig zijn!
Xx