dochtertje net 5 maanden en weer zwanger...

Dank jullie wel voor de reacties!! Het zal ook allemaal wel goed komen, maar het is nogal wat... Zeker omdat we absoluut niet bewust bezig waren om zwanger te worden!!!
Cassandra, ik hoop dat ik me ook over een tijdje voel zoals jij je nu voelt. Wel fijn om een beetje herkenning te hebben.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en soepele bevalling :)
 
Ik heb een zoon van 23 maanden en een zoon van 8 maanden. Het is druk, zeker omdat mijn oudste pas 2 weken echt loopt, ik heb dus de afgelopen maanden veel moeten tillen. Dat vond ik het zwaarste. Nu wordt het allemaal alweer gemakkelijker want de jongste slaapt nog maar 2 keer, hij eet al behoorlijk en het aantal flessen is minder geworden. Ik vond het 't eerste half jaar pittig, maar nu hebben we onze draai gevonden.
Tip: schaf een goede duowagen aan! Heb ik enorm veel plezier van gehad. Verder heb ik geprobeerd (en is gelukt) om het ritme, met name de middagslaap, tegelijk te krijgen, zodat je niet 2 keer met slapende kinderen zit in de middag. En verder komt het vanzelf goed.
 
Nou hier een horror verhaal...

Mijn oudste ( jongen) was 7 maanden toen ik zwanger raakte van nr 2.. Het was een ongelukje en ik zag het in het begin helemaal niet zitten. Weghalen was geen optie, want we hebben hem wel uit liefde gemaakt en we waren er zelf bij!! Ik vond de zwangerschap prima te doen, helemaal omdat de oudste 's middags nog veel sliep, dus ik kon mijn rust goed meepakken! Na ongeveer 16 weken was ik aan het idee gewent. Toen ik beviel Van onze tweede zoon, was het alsof alles klopte!! De oudste ging net lopen dus werd een stuk onafhankelijker. Ik had ze beide in de luiers, dus het verschonen ging gewoon naast elkaar. Een klein kontje en dan een grote kont, haha! Al vrij snel liepen de ritmes tegelijk! De oudste was met 2 jaar zindelijk en kreeg volop aandacht, omdat de kleinste nog veel sliep! En toen de kleinste ongeveer 11/2 was werden ze echt speelmaatjes! En dat is tot op op de dag van vandaag nog zo!! De oudste is net 4 en de jongste word in augustus 3! Waar we ook zijn, ze hebben elkaar!! Ik hoef ze niet bezig te houden ( wat in het begin nog wel met de oudste was) want ze hebben elkaar! De hele dagen spelen ze samen! 2 handen op 1 buik!! Het is helemaal geweldig!! En ze zijn echt allebei mama's ventjes. Ze knuffelen de hele dag! Als ik mensen iets zou kunnen aanraden is het dit!! Echt waar!!! Het is echt geweldig! Ik heb het werkelijk nooit als zwaar ervaren! Nou sliepen mij kinderen al wel met 5 weken door! En nu leg ik ze 's avonds nog op bed en slapen ze tot de volgende ochtend! Dus dat was wel prettig!

Het enige waar het soms zwaar door werd was de buitenwereld! Die maakte mij in het begin echt moeilijk met al die opmerkingen en zogenaamde adviezen!! Niemand weet hoe het is, pas als ze er zelf inzitten!!

Meid echt geniet ervan!! Je hebt de oudste het mooiste cadeau gegeven, een vriend voor het leven!!

Succes
 
hoi mensen zullen altijd commetaar geven .

hoe je het ook doet .
bij ons is het dan anders onze jongste is bijna 9 en de oudste bijna 12 en wat krijg je dan

was het wel gewenst is het een ongelukje .

ik zeg dan altijd maar het is zeer gewenst want anders was het er niet geweest .

dus met andere woorden als jij je er goed bij voelt dan is het ook goed laat de mensen maar denken en praten .

groetjes sieuwke
 
mijn dochter is 1 jaar en 3 maanden en ik weet ook net dat ik weer zwanger ben, opzich valt het wel mee maar tussen onze dochter en onze zoon zit 4 jaar dus ik vond het ook wel even slikken maar natuurlijk zijn we super blij. ik dacht eerst aan alle praktiche dingen maar daar ben ik maar mee opgehouden het komt vast allemaal wel goed!

gr gertruda
 
Hoi,

Ik heb zelf twee kinderen die 1 jaar en 1 maand schelen. Ze zijn nu twee en drie jaar oud en ze hebben heel erg veel aan elkaar. We genieten volop van hen. Het is soms ook moeilijk maar ik denk dat dat erbij hoort. In het begin was het best pittig, opnieuw gebroken nachten, de oudste die ook zijn aandacht op eist. Ik zou het niet anders gewild hebben. Ik ben nu zwanger van de derde en ze kunnen nu al niet wachten wanneer de baby er is. Ik wens je veel succes, maar alles komt echt goed.
 
Hoi!

Ik heb een zoontje van 3,5, mn dochter wordt over 2 weken 2 en over 4 weken verwacht ik mijn derde kindje! Ik vind het heerlijk dat ze zo dicht bij elkaar zitten. Wij hebben er heel bewust voor gekozen. Er zitten zelf nog 3 miskramen tussen onze 3 kinderen in. Ze hadden dus nog veel dichter op elkaar kunnen zitten.
Ze zijn nu al echte speelmaatjes en ze hebben veel aan elkaar. En ookal is het druk.........het plezier is alleen maar groter ;)

Veel plezier met je twee kleintjes straks!

 
Hoihoi,

Ik ben zwanger van de 1e, dus heb er nog geen ervaring mee. Maar als het ons gegund is, willen wij de 2e ook kort op de 1e. Dit is een heel bewuste keuze.
Mijn zus en ik schelen 18 maanden en wij hebben een hele goede band. Hetzelfde geldt voor mijn man en zijn broer. Niet dat de band niet goed kan zijn als er meer leeftijdsverschil is, maar ik heb het idee dat kinderen toch beter met elkaar kunnen spelen als hun belevingswereld beter op elkaar aansluit. En dat heb je als ze niet te veel schelen in leeftijd.
Daarnaast zijn er voor mij nog andere redenen, zoals de hormonen. Als je bevallen bent, duurt het toch nog een tijd voor alles weer "normaal" is. Als je lang wacht, begint je lichaam weer van voor af aan. Wacht je niet te lang, zit je er toch nog in en ben je er ook sneller weer vanaf.
Ook luiers. Ben je net uit de luiers en gebroken nachten, begin je er weer mee als je lang wacht. Ook daarmee zit ik er dan liever nog in. Een luier meer of minder maakt dan ook niet meer uit toch?

Ik zou zeggen: geniet er lekker van! Als er in je omgeving moeilijk over wordt gedaan, lekker laten praten, als jullie maar gelukkig zijn!

Xx
 
Terug
Bovenaan