Doe ik iets verkeerds?

Hihi, ochtend is standaard voor tv hier. Zowel mama als Myrthe moeten echt ff bijkomen in de ochtend haha. Weekend eten we wel altijd aan tafel, lekker broodjes afbakken eitje erbij... mjammie.

Middag en avond dus aan tafel. Maarre Myrthe moet wel aan tafel zitten, ook als ze niet wil eten.
Dus Daan, wie is er dan strenger?? hihi

Hoi Reneke,
Vies mama, ja mijn oudste had dat ook, gaat vanzelf over idd gewoon zeggen;is niet erg joh poetst ik dadelijk af!
En eten gaan ze vanzelf weer en met papa gaat het meestal beter omdat die minder thuis zijn, dat is tenminste mijn ervaring.
Komt helemaal goed!

Gr MJ

Het gekke is dat iedereen zegt dat ze er geen aandacht aan besteden en dat ze dan vanzelf weer eten.
Wij hebben juist daarom er geen aandacht aan besteed, roepen ook nooit vantevoren, dat ze niet zal eten, of iets niet lust. Want kinderen horen meer dan je denkt en leven ernaar.
Juist daarom vind ik het maf, dat het dan bij ons niet werkt. We worden nooit boos, laten haar klooien, helpen als ze het wilt, maar nee.
Ik ben ook niet bang dat ze niet genoeg binnen krijgt, want ze slaapt tot 9u en als ze honger had, zou ze wel eerder wakker worden denk ik. Ze is ook niet belachelijk mager of ondergewicht, dus ook daarom maak ik me niet druk.
Het is meer, dat ik het raar vind en dus denk/dacht dat we iets verkeerd deden.

Liefs Irene

Laura houdt ook niet van vieze tafel/kinderstoel, als ze geknoeid heeft wil ze ook niet verder eten, dus haal ik er een doekje over en klaar. Tussen warm eten en toetje vindt ze ook dat haar handen schoon moeten dus doe ik dat. Ook mag ze niet met eten, bestek oid gooien, maar ze blijft dan wel in de stoel aan tafel zitten en krijgt het bestek ook terug als ze nog verder wil eten. Een tijdje wou ze haar slab niet om, toen mijn man zei je moet je slab om anders wordt je trui vies wilde ze het wel en nu altijd...

Hoi Irene,
Ze kunnen het soms best lang volhouden, al is dat misschien niet het goede woord.
En zoals je zegt zolang als ze gezond zijn is er ook niks aan de hand.
Kinderen eten over het algemeen wat ze nodig hebben en ik ben van mening dat als je ze eten opdringt ze hooguit te stevig gaan worden, ze gaan dan over hun grens heen.
Ik heb er een die juist brood heel graag eet en avondeten minder graag en de ander doet het andersom, de jongste eet nog steeds van alles veel,,haha
Als jullie een normaal eetpatroon hebben wordt ze echt niet bang voor avondeten hoor!
Gr MJ

Ik heb dus een kind dat gewoon nooit écht goed eet. De hele dag niet.
's Morgens een paar happen pap of brood, en een beker melk. 's Middags zelfde verhaal, tussendoor iets van fruit en ergens een koekje, en 's avonds een paar happen warm eten (of niks..) en over het algemeen lust ze wel haar toetje, maar ook dat slaat ze over zodra ze zich ook maar eventjes niet zo lekker voelt.

Zo is ze al sinds ze geboren is, ze dronk ook nooit heel veel. Ze heeft een laag gewicht (lengte is gemiddeld, gewicht is op -2 lijn), maar ontwikkelt zich verder heel erg goed! Praat me de oren van het hoofd, speelt lekker, rent rond, leest boekjes.
En omdat ze al vanaf het begin zo is met eten én omdat ze gewoon normaal ontwikkelt, maak ik me er niet meer druk om. Als ze niet wil eten, dan maar niet. Heb inmiddels de ervaring dat ze nog minder gaat eten als ik het op ga dringen.

Dus Irene: ik zou gewoon lekker doorgaan zoals je nu doet, volgens mij doe je het heel erg goed!

Irene,

Het niet willen eten kan de hele peutertijd aanhouden. Als je er een strijd van gaat maken heb je straks een kind van 8 dat nog niets eet. Met het komt wel goed bedoelen ze dat ze na de peutertijd wel weer gaan eten. En Emma is nu 4 jaar en eet inmiddels goed.

Terug
Bovenaan