Doe ik te 'moeilijk'?

<p>Als ik moeder zou zijn, dan zou ik mijn kind gewoon overal mee naar toe nemen... Hup, geen gedoe ervan maken en lekker erop uit.</p><p>Het tegenovergestelde is zowaar aan de hand en ik vraag mij af of ik het mijzelf te lastig maak of dat ik gewoon nu teveel wil met mijn kleine meid van zeven weken.</p><p>Het is nu bijvoorbeeld schitterend weer. Ze ligt te slapen in haar bedje na haar fles. Eigenlijk wil ik naar buiten. Kan ik haar eruit halen om op stap te gaan? Normaal gesproken plan ik dit soort dingen na de middag fles, zodat ik haar niet wakker hoef te maken. Ik voel mij nu zo aan huis gekluisterd. Hoe doen jullie dat?</p><p>Tevens stoei ik nog steeds met bad & douche tijd. Wij kunnen hier geen fijn moment vinden om haar, al is het eens per week, even lekker te poedelen. Na de fles gooit ze er melk uit, als we lang wachten, slaapt ze weer. En na een bad vervolgens klaar wakker. En haar een half uur voor de fles eruit halen is alleen brullen, want dan denkt ze dat het al fles tijd is. Het badje vind ik zowieso enorm gedoe, dus gaan we de douche uitproberen. Dan moet ik wel samen met mijn vriend zijn om die eerste keren te oefenen... Iemand nog een tip?</p>

Hee,
Ik zou haar niet wakker maken om te gaan wandelen. Je zou wel op een volgend moment als je haar in bed zou leggen kunnen gaan wandelen. Als ze tenminste wil slapen in de kinderwagen? Onze dochter vind alles dan veel te interessant dus valt dan nooit in slaap. Dus ik wandel meestal gewoon als ze wakker is. Maar je moet zelf kijken wat je ook prettig vind. 7 weken is echt nog jong. Dan slapen ze gewoon nog veel. 
Ik douche ook vaak met me dochter. Wel altijd als mijn man thuis is. Zodat hij haar kan brengen en weer kan overnemen. Wij hebben een heel kleine douche waardoor ik geen plek heb om haar even neer te leggen op een verschoningskussen ofzo. Wat ik super fijn vind is de shower glove. Dat is een speciale handschoen om te douchen met je baby. Dan heb je wat meer grip op de kleine.

Dat erop uitgaan samen met je kindje komt wel weer goed inderdaad heeft wat tijd nodig. Je gaat vanzelf merken dat je je eigen vingers brand als je je kind ervoor uit bed haalt. Tenminste mijn ervaring. Inderdaad wat er wordt gezegd kan je IPv op bed leggen in de kinderwagen leggen en dan op stap gaan. Kind is nu eenmaal effe wat meer plannen helaas ?.
als ze ouder worden gaat dit weer makkelijker worden omdat ze langer kunnen wakker blijven. Maar ik ben rond slaaptijd ook thuis. Gewoon omdat ik dan een gelukkiger kind heb en dat betekend ik ook ?

Ik vind ook zeker niet dat je te moeilijk doet. Ook ik dacht altijd ooooo neem ze overal mee naar toe en doe ook juist het tegenovergestelde.
Vind in bed slapen heel belangrijk het enigste wat ik wel eens deed net als hier boven geschreven staat gaan wandelen ipv in bed te leggen. 
Maar dan moest ik wel blijven wandelen tot dat ze wakker werd want zodra we stil stonden gingen haar ogen open!
Voor de rest met het bad moment wij deden dat vaak rond een uur of 18.00 dan sliep ze zo lekker.
Maar nu doen we het vaak s ochtends.
Als ze straks minder slapen kan je weer een stuk meer!

Net als hierboven ga ik wandelen op de tijd dat ik haar anders voor een slaapje zou neerleggen. En het badje doe ik altijd als ze wakker wordt, maar het nog geen tijd voor de fles is. Dus als ze bv om 11u een flesje heeft gehad, dan wil ze rond 14u weer. Maar ze wordt meestal rond 13.30/13.45 wakker. Ik zorg dan dat het badje klaar staat. Als het is afgekoeld wat warm water erbij.

Nee hoor! Ik vond 't ook super lastig om erop uit te gaan toen onze zoon zo oud was. Als ik ging wandelen, deed ik dat vaak als het bedtijd was. Dan moest ik wel een heel eind gaan, anders werd hij weer wakker als we thuiskwamen. Verder douchen we meestal met onze zoon. Wij vinden het makkelijker en hij vindt het fijner dan in bad. Meestal maakten we hem een half uurtje voor de fles wakker. Dan ging hij inderdaad ook brullen, maar onder de douche werd hij weer stil. 
Nu is hij 3,5 maand en langer wakker. Ik kan er nu veel makkelijker met 'm op uit al blijft het plannen. Vaak wordt hij een half uurtje voordat het etenstijd is wel wakker. Als ik op visite wil, ga ik dan rijden zodat hij daar de fles krijgt en dan kunnen we nog wel een uurtje blijven. 

Jee wat fijn om te lezen zeg. Dank je wel voor de reacties. Dat vd wandelwagen doe ik inderdaad dus regelmatig 's middags. Makkelijk te plannen en als ze thuis in slaap valt, kan ik weg wanneer ik wil. Eenmaal thuis is het nmlk brullen en blijft ze onrustig tot de fles. Gister heb ik voor het eerst met een draagdoek gelopen. Dit was heel fijn. Alleen kan ik haar dus 's ochtends niet erin hangen na de fles, omdat ik zelf ook nog wil aankleden, ontbijten enz. Zo even spontaan weg gaan voor een korte boodschap of blokje om zit er dus ff niet in begrijp ik. Nu werd ze om 11 uur al brullend wakker. Ik had vannochtend alsnog kunnen gaan, was zelf inmiddeld veel te moe haha. We hebben heerlijk in de tuin gezeten. Ook fijn :)We zullen het douchen toch nog eens voor de fles proberen. Op dit moment heeft ze geen vast moment in de dag dat ze eerder wakker is.

Terug
Bovenaan