Doe ik te 'moeilijk'?

Ik kreeg als tip om het badje (in ons geval de tummy tub) te doen ussen een voeding door. Ik geef borstvoeding, maar ze ging op die leeftijd nog na 1 kant .
Na een volledige voeding zou het anders spugen worden, zonder drinken een ontevreden baby. 
Wellicht dus in bad na een halve fles. 

Ik reageer later wat uitgebreider (enorm snothoofd nu), wil alleen een feestmomentje delen.
Vanavond voor het eerst onder de douche... Ik zal nooit de uitdrukking op haar gezicht meer vergeten, toen de stralen over haar hoofdje gingen. Alsof ze in de hemel was. Veel fijner dan het badje :) Daarna droogfohnen (tip van internet). Ze was aangenaam verrast. Heerlijk warm en je kunt zonder moeite de huidplooien droog krijgen. Het aankleden was wel weer brullen, gelukkig stond papa met een fles klaar.
Een fijn ritueel om samen te doen...

Wat leuk om te lezen. Mijn zoontjr vond onder de douche altijd het leukste wat er was en ik ook. Was echt ons momentje samen. Helaas is hij nu (8,5mnd) te beweeglijk en zwaar om hem nog verantwoord mee tr kunnen nemen onder de douche helaas. 
En vwb jouw allereerste berichtje. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Zei heel stoer dat mijn zoontje maar mee moest in mijn ritme en ik gewoon alles ging doen zoals voorheen, maar de praktijk was dat ik dat allemaal niet heb gedaan. Ik merkte dat hij de eerste maandjes het beste gebaat was bij in zijn bedje of wandelwagen slapen en wat kleine boodschapjes. En nu 8,5mnd verder doen we genoeg leuke dingen met elkaar. Dus die tijd komt vanzelf! Lekker genieten van je kleintje want geloof me, het gaat zooooo snel

Ik voel dat ik het fijn vind om te lezen dat meerdere moeders hetzelfde gevoel delen. In mijn vriendenkring ben ik de enige met een kleintje op dit moment. Zo lastig om te delen. 
Hoewel ik soms hevig verlang naar erop uittrekken wanneer ik wil, heeft dit vooral ook te maken met verlangens naar hoe het was voor de kleine... het is nog even wennen dat ik niet zomaar de deur uit kan stappen. Mede ook vanwege wat fysieke gebreken op dit moment is mijn energie erg laag. Ik kan nog zoveel willen... de energie is er meestal niet eens. Ik ben al blij als ik mijn kleine heb kunnen verzorgen, vertroetelen en dat ik enigzins voor mijzelf, het huis kan zorgen en een wandeling op een dag kan maken. De uitstapjes gaan op dit moment alleen als mijn vriend ook thuis is. 
Het in een uurtje klaar kunnen zijn om erop uit te trekken is voor mij nog een droomsenario. Wij zijn alleen al met de voeding een uur bezig (van haar uit bed halen tot de laatste boer).
Het is okay zo. Ik besef dat ik zelf niet fit ben en dat ik mag genieten van wat welk lukt op een dag. En dat word alleen maar meer als ik mijzelf nu ook metaal de rust ga geven en uit mijn verlangens ga stappen. Hoewel ik mijzelf wel uit blijf dagen of uitstapjes te gaan maken. Steeds een stukje verder... de kleine wordt vanzelf groter en dan zal het gemakkelijker worden.

Wij hebben een hond dus gaan regelmatig naar buiten. Ik plan het altijd zo dat ik ga wandelen wanneer de kleine moe wordt. Als ik zonder iets over de kap wandel dan weigert hij te slapen, dus ik doe altijd een dekentje over de kap, (om te voorkomen dat ik de warmte politie op mn dak krijg is het een dun dekentje en er zitten aan de zijkant en achterkant van de kap ventilatievensters)

Door de wind waait het dekentje nog weleens af, dan doe ik gewoon even deels de regenhoes eroverheen. Kindje slaapt lekker en ik kan naar buiten. Ik laat hem gewoon in de wagen liggen tot hij wakker wordt. Doe thuis zijn jas even open, en dekentje van de kap af, die hang ik meestal van de kap naar het handvat zodat er veel lucht door kan maar hij wel zorgt dat het donker blijft. Ik zet de wagen dan op een koele/donkere plek in huis, meestal de gang. Zo kun je lekker combineren. 

Kun je haar wellicht, terwijl ze slaapt de draagzak inhijsen en dan op pad gaan? Mijn baby valt dan gelijk weer in slaap. En slaapt in de zak sowieso heerlijk tot volgende voeding. 
Anders zou ik ook nooit de deur uitkomen en zeker met nog een peuter erbij doe ik dat wel graag!

Hoi Carpincho,
Dat doe ik inmiddeld al met regelmaat. Ik merk dat ik dit zelfs fijner vind dan de wagen. Alleen trrek ik er nog niet twee keer op uit per dag. Ik merk dat dit voor haar nog ietswat teveel is qua prikkels. Wij hebben 's ochtends de zon in de tuin. Ik vermaak mij daar wel met mooi weer. Laatste was ze om elf uur al in de 'ik wil bij mama zijn' stand en heb ik haar in de draagzak gezet en hebbeb we samen lekker buiten gezeten. Ze sliep weer erg snel. Nu zit ik ook nog even na te genieten buiten van een wandeling. Ze vind het prima zo. Ik heb gelukkig op dit moment alleen haar... Dus ik kan het ook op de dag gewoon rustig aan doen. Niks moet. Ik kan mij voorstellen dat je met een of meer kinderen erbij nog makkelijker wordt. Je moet dan er ook echt vaker er op uit.

Terug
Bovenaan