Doe ik te 'moeilijk'?

Het is soms ook allemaal zo moeilijk om het helemaal goed te doen. Bij mijn baby legde ik heb inderdaad vaak in de wandelwagen te slapen (ook omdat als hij niet wilde slapen ik hem zo in slaap kon wiegen) bij mij ging hij wel overal mee naar toe maar meer omdat ik het gewoon zo beu was om binnen te zijn. Baddertijd heb ik ook echt heel erg lastig gevonden... vond zo’n bad ook kei onpraktisch en ben zelf te klein om makkelijk bij dat badje te komen om die standaard. Dus dat werd het badje met een  dun laagje water op de salontafel. Je kan gewoon nog lekker je programmaatjes kijken en hoeft het baby’tje niet zo paniekerig hoog te houden aan zijn hoofdje. En als dat allemaal niet lukt dan toch gewoon even gauw een lekker lauw washandje er overheen! Je baby kruipt nog niet en maakt zich haast nog niet vies! :) komt allemaal goed!

Ik heb mijn baby vrij snel een nachtje uit logeren gegeven aan mijn moeder. Dat vond ik persoonlijk heeeeeerlijk ??! Maar dat is voor iedereen anders. Mijn zus heeft dat bijvoorbeeld pas met 2,5 jaar aangedurfd dus misschien niet een goed advies. Uiteindelijk komt het goed en komt de planning met alles vanzelf maar MY God dat was inderdaad lastig op het begin! 

Wat ben ik blij met het lekkere weer!!
ik ga meestal een half uur/ 3 kwartier na de fles na buiten! Maar ook hier voor een flink stuk want éenmaal thuis slaapt ze niet meer! Ze is nu 8 weken en zo ie zo slaapt ze overdag minder en meer hazen slaapjes. 
Douchen doe ik geregeld met haar, eerste weken nog met papa erbij, maar sinds 2 weken  alleen, omdat papa laat thuis is. En ik moet zeggen de eerste keer vond ik het erg spannend maar het ging zo goed en het is het zo fijn?

Wat heerlijk die herkenbaarheid. Mijn vriend heeft steeds wisselende werktijden, waardoor een vast moment douchen (voor enig structuur) lastig is. Daarnaast hebben wij een 1 vierkante meter douche. Het is passen en meten totdat we een grotere woning hebben. Ik zou haar binnen nu en enkeke weken wel twee keer willen douchen. Soms heeft ze zulke volle luiers haha... Handig als ik dit alleen kan. Dusss dat wordt oefenen eerst met papalief...

Megamama; leg je haar dan alvast in de wagen of eerst terug in bed?

Tip voor het douchen; ik leg een paar badhanddoeken in de wasbak zodat het lekker zacht is. Badcape erop en dan leg ik haar na het douchen in de wasbak. Dan kan ik mezelf afdrogen en aankleden en daarna neem ik haar mee naar het aankleedkussen. Zo deed ik dat ook altijd met mn zoontje, tot hij te groot werd/het niet meer vertrouwd was. 

LunaNova: 
Na de voeding, ongeveer een kwartier erna zet ik haar eventjes in de stokke neuwborn, zodat ze wat rechter ligt. Ivm spuugen en kan ik gauw alles pakken en klaarzetten! Daarna leg ik haar in de bak en ga ik lopen. Gisteren zelfs 3 uur buiten geweest, uiteraard met een koffie en fles pauze!!

Ik heb precies het zelfde! Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Ik wil ook te veel, en dat gaat me alleen maar tegen werken, het is nog zo zoeken hoe je alles moet doen. Wij plannen haar badje ook wel is in de avond is, of ze gaat met ons mee onder de douche. 
Verder plan ik alles ook na de voeding in, en ik geef nu nog borstvoeding en dat vind ik helemaal lastig omdat het nog niet helemaal goed gaat. 

Je zit inderdaad soms aan huis gekluisterd, begin dat nu meer te accepteren. Ik dacht eerst ook, joh ik neem haar overal mee naar toe, hoe moeilijk kan dat zijn. 
Nou ik vind het soms behoorlijk lastig. 

Het ligt ook zo aan je kindje. Ik plande de douche helemaal niet en nam mijn zoontje mee onder de douche als het uitkwam. Legde dan het aankleedkussen voor de douche met een grote wikkeldoek waar ik hem inrolde.
En inderdaad tijdens de slaapjes wandelen. 7 weken is nog zo relaxt. Je kan ze nog overal mee naartoe nemen. 
Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Ik merk dat wij onze jongen (nu 12wkn) dus inderdaad overal mee naar toe nemen.. toen meneer en week was zaten we in een restaurant met zn drietjes haha, en met 2 weken ben ik een dagje gaan shoppen met hem (& een vriendin). Dit hebben we eigenlijk zo voortgezet. 
Mijn idee is dat ze in de buik de hele dag geluid horen en daar prima mee slapen. Dus als je dat direct voortzet na de geboorte, blijft dat behoorlijk zo. Of het toeval is of niet, maar onze beeb slaapt dus inderdaad nu overal. Vooral in de draagdoek (zak iets minder?) terwijl de wereld om hem heen door gaat slaapt ‘ie goed!
Na een paar weken hadden we er wat handigheid in en lukte het om vrij vlot het ritueel van aankleden/voeden/jezelf aankleden en make-uppen in een uur te doen ‘s ochtends.. Sinds we die handigheid hebben, voel ik me niet meer beperkt ergens heen te gaan.. Beetje aanvoelen wat hij nodig heeft, elkaar steeds beter leren kennen en daar in mee gaan; alles gaat hier namelijk op verzoek (bv, slapen, dragen).
Misschien als je je baby steeds beter leert kennen, je ook soepeler & sneller wordt (als je dat wilt natuurlijk) in inpakken/wegwezen op voor jullie lekkere tijden! :)

Terug
Bovenaan