Doopsel?

Ja sorry maar ik denk dat ik me dan zo'n doos ga voelen.
Ik weet wel dat mama niet alles hoeft te weten, maar toch.....

Hier net zo.

Pappa is gelovig opgevoed, maar heeft de keuze gemaakt om bij de kerk weg te gaan.

Mamma is gelovig opgevoed en is dat nog steeds (maar gaat niet meer naar de kerk en bidden doe ik heeeeel stilletjes en heeeel soms).

Tygo gaat straks naar een christelijke school om hem de "basis" mee te geven. Bij vragen weten pappa en mamma het antwoord (meestal) wel. Pappa is dan wel bij de kerk weg, maar z'n geheugen werkt nog wel hoor hihi.

Groetjes happyM.

Onze meiden zijn niet gedoopt, papa is zonder geloof opgevoed, ik ben wel  katholiek opgevoed maar  ben niet gelovig meer sinds ik dat voor mezelf kon bepalen.
Roos gaat naar een openbare school en Linde straks ook en voor evt. vragen  zijn er opa en oma en mama weet ook nog wel wat ik heb ten slotte wel mijn communie en vormsel gedaan hahaha!!!
Voor ons is een  geloof niet belangrijk in de opvoeding van de kinderen, prima als ze later wel voor een bepaald geloof kiezen  natuurlijk.

groetjes Danielle.  

Wij zijn totaal niet gelovig en dat is ook de reden waarom Kay niet zal worden gedoopt.

Ik heb vrij in het begin van dit forum ook eens een topic geopend met de vraag "Wel/niet gelovig en  wel/niet dopen"
Het ging mij er toen ook vooral om dat er mensen zijn die hun kind dopen terwijl ze niet gelovig zijn of trouwen in de kerk voor het mooie terwijl ze niet geloven.. iedereen moet dat natuurlijk zelf weten, maar persoonlijk vind ik dat gewoon niet kunnen.

Er stonden ook erg mooie verhalen in en was ook erg verrassend,.. ik zal eens kijken of ik die nog boven water kan toveren.. zal wel even duren,..
Maar het is het zeker waard het nog eens door te lezen!

Ik ga op zoek..

Esmé mv Kay

wij hebben Mila wel laten dopen.
Wij zijn allerbei geen kerkgangers,maar zijn zelf allerbei wel gedoopt
Dit is bij ons eigenlijk heel normaal.
Ook een traditie.
Ik weet dat er mensen zijn die dit gek vinden omdat wij zelf geen kerkgangers zijn.
maar voor ons voelde dit buiten de traditie om ook goed aan.
Het geeft me toch een fijn gevoel iets mee te geven.
wat ze ermee doet mag ze zelf weten.
De school waar ze naartoe gaat(  aan het eind van onze straat!) is ook christelijk dus dat komt wel goed uit.
groetjes piewie

PS: Als kay zich in de toekomst wil laten dopen omdat hij wel geloofd is dat voor ons geen enkel probleem. Wij vinden gewoon dat hij die keuze zelf mag  nemen tzt en wij dit niet nu al voor hem hoeven/moeten bepalen...

Weet je wat mij trouwens opvalt? (nee, vertel...)
Bijna iedereen hier die z'n kindje niet laat dopen zegt erbij: "... maar als hij/zij later groot is en het alsnog wil, vinden wij dat geen probleem"
Maar hoe vaak hoor ik van mensen die zich in onze kerk willen laten dopen dat de ouders het er zo moeilijk mee hebben.....
Er is hier natuurlijk geen duidelijk aanwijsbare verklaring voor (is misschien zelfs weer een hele andere discussie), maar dit viel me ineens even op.
Liefs Nelleke

wij hebben yara ook niet laten dopen, dave en ik zijn allebei wel opgegroeit met het geloof en hebben ook allebei op christelijke scholen gezeten.
wij hebben ervoor gekozen omdat we zelf niet of nooit in de kerk komen en we het geloof niet willen opdringen.. we zullen yara er over vertellen en ook zij zal naar een christelijke school gaan..
zodra ze dan oud en wijs genoeg is mag ze de keuze zelf maken..geloven ja of nee.. ze zal het van ons wel mee krijgen

groetjes jose

Terug
Bovenaan