Door slapen op Fantomalt

Hoi Yvon,

Echt geweldig zeker die ene nacht dat je zoontje pas om 06.30 uur wakker werd!!!
Als ik 's nachts wakker word omdat mijn kereltje ligt te huilen hoop ik ook altijd dat het na zessen is, maar helaas..... Hopelijk was het geen eenmalige aktie van je zoontje. Hij kan het in ieder geval wel moet je maar denken. Mijn ventje komt nu ineens weer wat vaker 's nacht...misschien komt dat omdat ik deze week met fruit- en groentehapjes ben begonnen???

Ik heb via internet een baby-ei besteld. Daar hoor ik geweldige verhalen over. Dat is een klein radiootje met verschillende geluiden. o.a. het geluid van een hartslag, vogeltjes en kabbelend water. Vannacht ga ik het voor het eerst proberen, ik zal je laten weten of het 'werkt'.

Oh ja en wat betreft de reaktie van Natas...als ik overdag soms door mijn benen zak van vermoeidheid kun je je voorstellen dat ik niet altijd even vrolijk kan zijn en dat zal mijn zoontje ook merken. Dus ik vind het heel normaal dat sommige mensen er alles aan doen om 's nachts wat meer rust te kijgen!!!!

Groetjes.
 
Hoi Romi
EN hoe gaat het met je EI hahaha!
Kijk wel uit he dat hij niet te vast en te lang blijft slapen want je weet de gevaren he hahaha!
Wat een onzin he.
Maar ik ben wel heel benieuwd of het wat is.
Want het was inderdaad maar een eenmalige aktie, maar die had ik wel even nodig al begrijpt niet iedereen dat.
Succes en ik hoor graag terug.
 
Hoi Yvon,

Oh ja het ei....was het alweer bijna vergeten, haha. De eerste nacht met het ei merkte ik geen verschil met anders. Vannacht ging het iets beter, maar betwijfel of het door het ei komt.

Ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je heel blij bent met één goede nacht. Als ik tegen mensen zeg dat hij het erg goed heeft gedaan die nacht, omdat hij bijvoorbeeld 6 uur achter elkaar heeft geslapen, kijken ze me aan of ik niet goed wijs ben. Terwijl ik me dan als herboren voel.

soms denk ik dat ik niet moet zeuren, mijn ventje is super vrolijk en doet overdag braaf zijn slaapjes. 's Avonds na het bad kun je hem ook gewoon meteen wegleggen. Het enige is dat hij 's nachts gewoon iets te vaak komt. En laat dat nou net zo slopend zijn.

Je blijft dingen uitproberen hè. Soms moet ik gewoon om mezelf lachen als ik weer een tip van iemand heb gekregen. Dan wordt ik al weer helemaal vrolijk en verheug me op de nacht. Ik denk dan dat het deze keer echt gaat lukken. Tot nu toe zonder resultaat, haha.

Wie weet deze nacht dan voor ons????

(leuk trouwens om met je van gedachten te wisselen)

groetjes
 
Hoi Romi
Zeker gezellig! Wat je schrijft zou precies over mijn nachtbrakertje kunnen gaan.
Hij is overdag ook super lief huilt bijna nooit met de oudste heb ik wat rondjes gelopen, om radeloos toen van te worden.
Na Het badje ligt hij inderdaad al om 18.30 op bed. {overdag slaapt hij allemaal korte stukjes van hooguit 3 kwartier}dit zo 4 per dag.
Hij meld zich zelf dan zo rond 23.00 voor z'n laatste fles en dan rond 3 uur begint het feest wakker worden speen erin speen uitspugen een tijdje proberen tot hij gaat slapen, en dan slaapt hij soms een tijdje verder en soms blijft het tot de ochtend rommelen.
Heel soms komt hij voor z'n laatste fles pas rond 3 en dan tukt hij rustig verder tot 7 dat is een goede nacht voor ons. Ja ik ben ook altijd weer vol goede moed als ik in m'n bed stapt, maar dan valt het zo tegen als je hem weer hoort ach het is ook echt een schat hoor. Maar je nachtrust heb je gewoon heel hard nodig soms lig ik al rond 20 uur in bed dan ben ik zooooooo moeeeee. Dat is ook wel zwaarder als de eerste keer er word overdag ook zoveel energie uit je gezogen. Maar ik geniet er ook van.
We houden elkaar op de hoogte gezellig.
 
Ha die Yvon,

Ben ik weer. Je hebt nog een kindje, wat leuk! Hoe oud is hij/zij? Gaat hij/zij leuk met zijn/haar broertje om? Lijkt me geweldig, twee van die kleine koters. (Maar ook zwaar natuurlijk)

Hoe gaat het inmiddels? Ons kereltje heeft zowaar twee nachten achter elkaar van 00.00 uur tot 05.30 uur geslapen. Daar ben ik echt al heel blij mee. Jij doet je zoontje al om 18.30 uur naar bed? Dat zou ik ook graag willen doen, want hij is vanaf 19.00 uur echt heel moe. Maar ik 'durf' het niet. Ben dan bang dat hij om een uur of vijf 's nachts klaar wakker is. Wij houden hem echt op tot 20.00 uur. Misschien toch ook maar eens proberen iets eerder naar bed te doen. Dat zijn immers zijn beste uren 's avonds. Hij wordt echt (bijna) nooit wakker 's avonds. Als we een uur of 23.00 gaan kijken ligt hij nog zo diep te slapen dat je denk dat hij echt voorlopig niet meer wakker wordt. Maar schijn bedriegt, haha.

Jij geeft trouwens ook nog steeds de avondfles gewoon. Op het consultatiebureau zeiden ze een paar weken geleden tegen mij dat dat allang niet meer moest. Nou jammer dan, mijn ventje (nu 4 1/2e maand en ruim 7 kilo) kan echt nog niet zonder die avondfles.

Ik hoor je wel weer.

Groetjes
 
Ha Romi
Zonder avondfles haha hij wil er het liefst 6!!!! Mijn vent is nu ook 4 ,5 mnd {hij is van 21/6} en word echt rond 23 uur wakker voor een fles.
En vannacht heb ik hem uiteindelijk rond 4.30 een fles gegeven waarop die weer lekker is gaan slapen tot 7.15 vind het best hoor dan maar 6 krijgt hij natuurlijk veel te veel wie weet krijg ik hier wel weer reaktie op je overvoed je kind!!!! Hij krijgt dat niet elke dag hoor.
Na 18 uur word hij echt al moe en ik rek dat nog door hem eerst in bad te doen maar als hij dan z'n pyamaatje aan heeft ga ik hem z'n fles geven want wacht ik daar mee dan drinkt hij z'n fles nog maar voor de helft en zonder gaat hij niet slapen.
En hij slaapt altijd wel door tot 7 met onderbrekingen vanzelf.
Goed bekeken slaapt hij dus 9 uur rustig achter elkaar ik hoef sávonds ook nooit naar hem toe en na die 9 uur word hij wat onrustig.
Er zijn natuurlijk genoeg kleintjes die pas na 22 uur gaan slapen en die dan wel doorslapen. Je kan niet alles hebben toch hij is verder net als jouw ventje een heerlijke baby.
Ik heb nog een dochter van 2 1/2 jaar
en die vraagt overdag de nodige energie ja ik heb dus wel eens het gevoel dat ik 24 uur bezig ben want zij wil in de avond nog weleens niet gaan slapen en dan wil ik eerlijk gezegd weleens tijd voor m'n zelf.
Het is wel leuk twee van die kleintjes maar het kost je veel energie en dan juist zou het lekker zijn als je s'nachts 6 uurtjes zou kunnen slapen.
Soms word de oudste ook nog weleens wakker en dan heb je het pas echt naar je zin.
Maar wat lekker dat die van jou 2 nachten zo heb geslapen komt dat door dat ei of heb je die inmiddels gebakken haha ?
Je vroeg nog of het druk was 2 kleintjes op zich vind ik dat wel mee vallen je bent toch al thuis voor 1 je leven is daar toch al op ingericht dus die extra luier enz kan er wel bij en hij is makkelijk dus dat is fijn het enigste is als je de deur uit wil het gesleep en gesjouw, maar voor je het weet loopt deze ook weer dus dat is wel te overzien. En als ik ga wandelen of winkelen heb ik een duowagen idiaal anders kom je nergens meer.
Nou de groetjes weer ik ga koken.
 
Hoi Yvon,

Mijn zoontje (Milan) is geboren op 20 juni. Scheelt dus 1 dag, wat een toeval!!!

V.w.b die 9 uur achter elkaar goed slapen, dat klopt precies. Al met al ligt Milan uiteindelijk om 20.30 uur te slapen. E hij komt nu sinds een paar dagen om klokslag 05.30 uur.
9 uur dus, haha! Tussen 23.00 en 00.00 uur krijgt hij natuurlijk nog wel een fles. Na die 9 uur kan ik het meestal nog een uurtje rekken met zijn speen, maar daarna ga ik er maar uit om op te staan.

Een vriendin van mij heeft ook een dochter van 2 1/2 en een zoontje van een paar maanden. het meisje heeft altjd heel goed geslapen (sliep ook al met een paar weken door) maar met haar zoontje is het heel anders. Echt een nachtbraker. Bovendien wordt hij dochtertje nu 's nachts ook wakker omdat ze bang is dat haar broertje meer aandacht krijgt. Ook echt slopend natuurlijk.

Ik ga die kleine even in bed stoppen, want die valt hier naast me bijna in slaap.

doegie
 
Hoi daar ben ik weer de kinderen liggen alle twee te slapen dus dat is luxe kan ik even achter de computer.
Mark zo heet mijn zoon heeft gister om 19 fles gehad kwam toen om 1 uur voor z'n laatste en kwam daarna om 6 uur heb ik hem ook gelijk z'n eerste fles gegeven en heeft daarna een poosje in z'n bed liggen kraaien en is weer in slaap gevallen tot 8 m'n dochter slaapt altijd zolang of langer dus ik heb ook een goeie nacht gehad.
Mijn dochter is wel een moeilijker slaper geweest hele avonden mee in de weer geweest toen ze baby was ze heeft zowieso veel gehuild.
Heeft ook vanaf ze 7 mnd was een tijd tussen ons in gelegen omdat ze anders heel de nacht huilde [ had ze er al een avond huilen op zitten ] en wij wilde slapen sliep ze naast ons dan sliep ze wel.
Tot ze overdag ook niet meer alleen wilde slapen ik ze een nacht heb laten huilen dat is hard verscheurend, maar het slaapprobleem werd alleen maar groter en groter.
Zij heeft ook tot ze 1 1/2 jaar was veel rond 5 een fles gehad. Ik had altijd zoiets van een kind weet toch niet hoelaat het is en dat het over een uur wel mag drinken, zij sliep dan wel een eind in de morgen door.
Ze gaat nu best goed naar bed als het gaat zoals elke avond als er iemand op visite is kan het soms problemen geven zeker toen de broer was geboren en er sávonds visite was was het drama.
Dus mocht er ooit een tweede komen bij jullie hou de avond voor jezelf!
Niet elke avond gaat ze gelijk slapen ben dus nog weleens met d'r in de weer tot 21.30 maar over het algemeen gaat het goed. De nachten daar in tegen slaapt ze bijna altijd helemaal door.
Misschien dat ik daarom met Mark bang ben voor die nachtvoeding omdat ik met de eerste zo getopt heb met slapen.
Ik moet wel zeggen dat ik met Mark niet weet wat ik mee maak wat betreft het slapen over het algemeen in bed leggen en heel soms moet ik nog een keer naar hem toe om een speentje te geven met inslaap vallen maar dat is ook alles dus nee daar ben ik heel blij om.
En zoals het vannacht gaat vind ik ook geen probleem als je er maar niet 10x uit moet.
Maak jij Milan wakker voor z'n laatste fles?
Want jij mocht toch z'n laatste fles laten vervallen? Je zou dus nu in z'n fles van 20.00 uur rijstebloem kunnen doen en dan niet wakker maken kijken wanneer hij zich meld en dan in die fles steeds minder voeding gaan geven zodat hij langzaam went aan een fles minder.
Geef jij hem al bij voeding? Ik heb fruit geprobeerd maar hij vind het nog niks dus ik laat het nog maar even zo.
Wat grappig dat ze maar een dag schelen bij mij braken de 20 ste m'n vliezen ik had m'n hele huis vol met kinderen want ik paste op de kinderen van m'n zus die was aan het werk! Lachen he. Is jou zoon ook al aan het rollen? Wel leuk dat je vriendin ook een kleintje heeft kan je lekker samen bebben en af en toe klagen.
Mijn schoonzus is ook een paar dagen na mij bevallen erg gezellig.
Groetjes weer
 
Terug
Bovenaan