Door slapen op Fantomalt

Hoi,

Jeetje met je dochter heb je ook korte nachtjes gemaakt denk ik. Jij weet in ieder geval als geen ander dat er een tijd aanbreekt dat het beter gaat.

Het is dat Milan absoluut niet tussen ons in wilt slapen. Mocht hij namelijk in ons bed veel prettiger slapen dan zou ik de eerste zijn die hem bij ons neer zou leggen. Ideaal is natuurlijk anders, maar ik geloof niet zo in die verhalen van 'je verwent ze te veel' of 'dan slapen ze nooit meer in hun eigen bed'!

Maar ik ben af en toe echt een onzekere miep hoor. Als je dan hoort dat het kindje van een vriendin wel met 3 maanden al van 8 tot 8 slaapt zonder voeding.....vraag ik me wel eens af of ik toch niet teveel eten geef, of juist (overdag) te weinig, dat ik hem soms langer moeten laten huilen, dat ik speelgoed in zijn bed moet leggen of een lampje aan, had ik langer borstvoeding moeten geven, misschien moet hij later naar bed of juist wel eerder. Gek wordt je ervan.

Maar nu begin ik te begrijpen dat niet ieder kind hetzelfde is en dat je het allemaal zo goed mogelijk probeert te doen.

En je hebt allemal fases met die kids. Nu slecht slapen, straks heel goed en andersom.

Ik maak hem inderdaad wakker voor zijn laatste fles. Als we dat namelijk niet doen, dan komt hij tussen 1 en 2 en dat vind ik echt een rottijd. Ik heb namelijk moeite om in slaap te komen 's avonds. Dus als hij dan wakker wordt slaap ik meestal net.
Maar als ik hem nu inderdaad een stevigere fles geef na z'n bad (i.p.v. een slokje troost van nog geen 50cc wat ik nu doe) komt hij misschien een stuk later.

Een week of 3 geleden ben ik begonnen met wat bijvoeding. Hij kreeg voor het eerst banaan. Dat vond hij echt walgelijk. Tot kokhalzen aan toe, haha
Toen hebben we sperziebonen gegeven, Ook geen succes. Nog 1x proberen dachten we en anders wachten we er gewoon nog mee. Alles wat we hem vanaf toen hebben gegeven vind hij heerlijk. Vooral de combinatie peren mandarijnen (uit een potje). We geven maar heel weinig, want hij heeft erge last gehad van krampjes, dus rustig aan beginnen maar!

Een paar weken geleden rolde hij ineens van zijn buik naar rug. De hele avond heeft hij toen liggen draaien. We dachten nou hij heeft HET uitgevonden en wil gewoon niet meer anders. Hij heeft het toen geloof ik een week niet meer gedaan. Nu doet hij het heel af en toe.

Sommige dingen doet hij vrij snel, anderen dingen weer erg traag. Zijn handjes vind hij nog niet zo interessant tot nu toe.

Jeetje je huis vol kids als je vliezen breken...dat is even schrikken. Wel 'prettige' bevalling gehad?

Zeker leuk dat ik een vriendin heb die ook kids heeft. Lang niet al onze vrienden hebben kinderen namelijk, en dan praat je er toch minder over. Maar met andere ouders kun je soms lekker ongeneerd erover praten.

Zoals wij ook doen, haha!

Doeg
 
Hier ben ik alweer.
Misschien is het een idee om rechtstreeks met elkaar te mailen want we hebben veel te bebben of vind je het niet prettig om je e-mail adres te geven?
Anders gaan we op deze manier gewoon verder?
Ik lees het wel doei.
 
Ha die Yvon,

lijkt me hartstikke leuk!
iets handiger ook inderdaad.
nu moeten we iedere keer terug naar het onderwerp doorslapen op fantomalt, haha

mijn emailadres is: harteloh@xs4all.nl

doeg
 
Terug
Bovenaan