Doorlek probleem jongen, alles al geprobeerd?

Sammetjeh

New member
Hoi iedereen,

Zoals de titel al zegt, ons kereltje lekt ELKE nacht plas door ze luier(s). Het is een buikslaper. Wie heeft de gouden tip...?
Onderstaand hebben we al geprobeerd:

* 2 luiers; pampers baby dry, en grotere maat kruidvat oid erover heen. Achterste voren en nog een erover heen. De 2e luier achterste voren eroverheen

* grotere romper of hemdje en onderbroek

*een maandverbandje tegen de bovenkant bij ze buik op de luier plakken

* luierbroekjes verschillende merken

*randje van de luier(s) naar binnen vouwen

* grotere maat luier

* niet teveel laten drinken voor het slapen
(Een tip wat ik ergens las, vanaf 16.00 niks meer laten drinken begin ik niet aan, bij het eten wil je toch een slokje erbij)

* als wij naar bed gaan luier verschonen in zijn slaap lukt helaas niet, dan wordt hij wakker en ook klaarwakker. En voordat hij dan weer slaapt... dan maar een extra wasje ?

Is er uberhaupt nog iets wat we kunnen proberen? Alvast bedankt!
 
Zindelijkheidstraining kan bij sommigen vanaf 1,5 jaar. Je kan in ieder geval alvast de benodigde matrasbeschermer toepassen.
 
We zijn vorige maand al iets begonnen met zindelijkheid training. Maar dat lukte niet, en daarna werd hij ziek, buikgriep. Dus we laten dat op het moment eventjes zo, en proberen het volgende maand weer. 
 
Oef, lastig zeg! Hier ook 2 jongetjes die heel erg veel plassen 's nachts. De oudste is bijna 4 en krijgt rond 21 uur (ik weet niet wat jullie bedtijd is, maar wellicht dus een idee om wat eerder te verschonen, zodat hij nog echt heel erg moe is - als ik zelf 4 uur achter elkaar heb geslapen voel ik me ook best uitgerust ;)) een schone luier, anders is het ook 90% kans op doorlekken. We hebben dan een klein lampje aan (zijn nachtlampje), zodat hij niet echt wakker wordt. Of verschonen in z'n bed, zodat je hem alleen maar hoeft om te draaien (die ene keer dat ik dat deed, plaste hij z'n bed onder, dus hier voortaan weer gewoon op de commode, haha)? Wat ook kan helpen is een overbroekje voor wasbare luiers (zoals de Mother Ease Airflow - met drukknoopjes, dat schijnt het beste te werken voor buikslapers), gewoon over de wegwerpluier heen.
 
En je zoontje is nog vrij jong om zindelijk te worden (uiteraard kun je het proberen), zeker in de nacht. Mijn zoontje is al 1,5 jaar overdag zindelijk, maar echt niet als hij slaapt;)
 
Terug
Bovenaan