doorslapen bij borstvoeding

ps:ik wil je natuurlijk niet opdringen bv te blijven geven.als je het lichamelijk te belastend vind is kunstvoeding uiteraard een goede oplossing.ik ben overgestapt omdat mijn zoontje mn tepel niet kon pakken(1 vlak en 1 ingetrokken)en na 3 weken half uur kolven en dan nog een half uur voeden en dat 1,5/2 uur later weer begon mij ook op te breken.toen mijn zoon ook nog eens bleef huilen van de honger zag ik er geen gat meer in.toen ben ik voeding voor hongerige baby's gaan geven.toen moest ik nog wel 8 keer per dag voeden maar mn zoon was eindelijk tevreden en na 4 weken zag je langzaam vooruitgang in het langer slapen en dat maakte het zoveel dragelijker.
succes

Tot Mats 6 weken oud was liet ik hem ook zelf komen wanneer hij honger had. op een gegeven moment liet hij er aan het begin van de avond steeds langer (zo'n 8 uur) tussen zitten. toen ben ik begonnen om hem om 19 uur te voeden, daarna slapen en dan weer om 23 uur wakker maken om te voeden. Heb hem dus een beetje gestuurd en dit ging perfect en hij zat dan ook al op 5 voedingen. 's ochtends kwam hij dan tussen 6 en 7 pas weer. Doorslapen op borstvoeding kan dus zeker!

Met 11 weken ben ik van bv overgestapt op kv. Nu is hij 16 weken en wordt hij 's ochtends tussen 7 en 8 voor de eerste voeding wakker. Soms zelfs pas om 9 uur dus wij hebben het erg luxe!

Succes!

Hoi meiden,

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden, met name Anneke (mamainopleiding) bedankt voor je verhaal.

Ik weet ook wel dat het een utopie is dat een kindje op kv langer slaapt, maar dat voel je je in ieder geval meer dan alleen maar voeder.
En de reactie van het cb viel me zo tegen! Ik moest er maar aan wennen, het was mijn taak. Nou sorry, ik doe het echt niet omdat ik er zoveel plezier aan beleef. Mijn taak is mijn kind in harmonie op te voeden en als dat niet lukt omdat ik door de bv niet lekker in mijn vel zit, dan kan dat niet.
Gelukkig heeft de wijkverpleegkundige meer begrip en komt ze morgen op gesprek.

Maar wat nou het ergste is: Onze zoon werd afgelopen week alleen nog maar ongeduriger. Ben zelfs bijna een dag lang alleen maar gaan flesvoeden (met afgekolfde melk) om te kijken of er iets zou veranderen. Sinds vorige week zondag spuugt hij veel. De arts op het cb zei dat ik hem dan na het voeden langer rechtop moest houden. Vandaag is gebleken dat hij spruw heeft! En dat al meer dan een week lang. Fijn toch he? Zo'n ARTS! Ik ben echt boos dat zij dat niet gezien heeft! Ik mag dus mezelf ook niet verwijten dat ik het niet in de gaten heb gehad, maar ik voel me wel een beetje schuldig tegen over mijn manneke dat ik hem niet begrepen heb. Nee, het cb heb ik ook geen vertrouwen meer in.

Gr. Tamara.

hoi Tamara,

jammer joh dat je vertrouwen weg is in het CB, al snap ik heel goed waarom! ik vind echt niet dat je het maar gewoon moet accepteren hoor!!! is makkelijk gezegd door zo'n arts, maar ja die geeft waarschijnlijk geen BV!!!
Hopelijk heb je iets aan de wijkverpleegkundige!!! en anders kun je misschien een lactatiedeskundige raadplegen?

in het begin heb ik me echt heel erg schuldig gevoeld, dat ik minder bv gaf aan thom, maar echt ik ben er nu zo blij mee! mocht ik ooit nog een kindje krijgen dan doe ik het gewoon weer zo!!!

Heel veel succes ermee, en laat even weten hoe het is afgelopen met de vpk. ben benieuwd.
en mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

groetjes Anneke

Terug
Bovenaan