Doorslapen

Mijn beide kinderen hebben flesvoeding gekregen maar toch tot 14 maanden bijna elke nacht om een voeding gevraagd.

Soms sliepen ze een week door, dan weer een week niet. En als ze geen voeding willen, dan is er wel wat anders! Verlatingsangst, bang in het donker, mama kwijt, ziek, tandjes, noem maar op.

Ze zijn nu 4 en 2 jaar en nog steeds slapen we niet elke nacht door. Ongeveer 4 van de 7 nachten wel ondertussen, maar dat zijn dan weer dagen dat ze om 5.45/6.00 uitgeslapen in hun bed zitten dus tja, dat is nou ook niet echt fantastisch. En rust overdag zit er ook niet meer in, want middagslaapjes zijn verleden tijd. Dus geen moment rust.

Geniet maar gewoon van elke nacht dat je zo'n 6 uurtjes achter elkaar kunt slapen, want dat is Doorslapen! Is dat een keer meer uren, heerlijk! Maar verwacht er écht niet teveel van de komende jaren (!!) want een gillende dreumes of peuter in bed die gerust 2 uur lang klaarwakker aan het gillen is dat hij naar beneden wilt ofzo is nog veel erger dan een baby, geloof me ;) hihi

Nadat ik ben gestopt met borstvoeding, was het slapen afgelopen. Ik heb een tijdje om zelf in slaap te komen melatonine en dit nachtrust product https://www.flinndal.nl/assortiment/nachtrust-forte genomen en dat hielp enorm. Maar gelukkig was het was even een periode en gelukkig kunnen we nu allebei weer doorslapen.

Ons eerste kindje sliep een week voor zijn eerste verjaardag opeens door van 19 tot 7 met 2 dutjes overdag. Hij is nu 3 en slaapt sindsdien altijd door, bij hoge uitzondering wordt hij wel eens wakker. Heeft 18 maanden bv gehad. Ons tweede kindje is nu 4 maanden en komt 0 - 1x tussen 19 en 7. Ze slaapt steeds vaker de hele nacht door. Super luxe in onze ogen. Ze krijgt nog volledig bv.

Terug
Bovenaan