doorslapen

Mijn dochtertje is 10 maanden en slaapt nog niet door. Momenteel wordt ze rond een uur of half drie wakker We geven haar dan snel haar speentje en ze slaapt dan weer door. Als ik dus niet kom, dan gaat ze huilen, langer dan tien minuten laten huilen hebben we nog nooit gedaan. Toch hoor ik dat je ze gewoon moet laten huilen ook al is het een uur. Nu is mijn vraag werkt dit nu echt? Ik hoef er nu maar een paar seconden uit en ze slaapt weer. Wie weet wat het beste is in deze situatie?
 
Ik denk dat ieder kind en iedere vader en moeder daar anders over denkt. Wij hebben haar ook nooit laten huilen.

s'nachts kwam ze altijd nog 1x voor een voeding. Ik had er alle vertrouwen in dat dat vanzelf minder zou worden.

En bij ons was het aanleggen drinken en weer in bed nog geen 10 minuten.

Nu is ze 15 maanden en idd opeens is ze gaan doorslapen. We slapen nu al een week door. En ik ben de enige die daar aan moet wennen.

Maar er zijn ook vast ouders die hier wel hun kind hebben laten huilen en ben benieuwd hoe hun het hebben opgelost.

Succes met jullie keus.
groetjes
 
Hallo,
Wij kampten met dezelfde vraag, vonden het ook moeilijk haar te laten huilen maar we doen dat nu toch en meestal gaat dat goed. Begin er anders mee bij de slaapjes overdag of als ze ´s avonds in slaap moet vallen. dat is een stuk minder moeilijk dan midden in de nacht als je toch al doodmoe bent.
Succes en ik weet zeker dat het zal werken!!
 
wij hebben haar nooit laten huilen, wel eens geprobeerd, maar dan stopte ze niet en ik vond het zo zieig. ik ga er gewoon af en toe uit voor haar speentje en ik merk dat na een tijdje het iets minder vaak wordt. Ik denk dat het gewoon wat tijd kost!

Succes!
Groetjes
Petra
 
Het is idd moeilijk om je kleintje te laten huilen. Wij hebben het wel gedaan en het heeft wel geholpen. Mits hij niet helemaal over de rooie ging dan he? Want dat heeft geen nut en werkt zelfs averechts.
succes
 
Wij hadden juist hetzelfde probleem met ons zoontje Thomas. Hij is nu 5,5 maanden.
Hij werd steeds wakker op precies dezelfde uren. Steeds rond 1.30u en 4.30u. Wanneer hij wat slechter sliep, kon dit zelfs de ganse nacht elk uur zijn. Gewoon zijn tuutje geven was voldoende, hij sliep direct terug in.
Maar dit werd volgens ons een gewoonte en de kinderarts zei ook dat dit uit pure gewoonte en aandachtstrekkerij was.
Wij hebben 2 weken geleden van ons hart een steen gemaakt en hem laten wenen...
De eerste nacht zijn wij steeds na 20 minuten nog eens zijn tuutje gaan geven. Toen was hij reeds aan het tieren.
De tweede nacht hield hij vanzelf op na 5 minuten te kwebbelen en te huilen en viel vanzelf opnieuw in slaap.
Nu, bijna 10 dagen later, slaapt Thomas door van 19.30u tot 6.30u 's morgens. Dan geven we wel nog eens zijn speentje en slaapt terug verder. Hetgeen waar ik mij aan sterk hield, is dat hij dit 's morgens niet meer weet. Ik dacht eerst dat hij kwaad op mij ging zijn :), maar neen hoor, nu is hij zelfs opgewekter dan vooraf, misschien omdat hij ook beter slaapt en minder wakker wordt. Soms heb ik het gevoel dat het té goed en té snel gegaan is, dat leren doorslapen, maar goed, elk kindje is anders.
Maar ik wil je gewoon veel moed inspreken.
Wanneer je zeker bent dat er niets met uw kleine meisje scheelt, laat haar eens huilen. Het is hard, maar binnen enkele dagen loont het echt wel de moeite! Echt waar!
Veel sterkte, Els
 
Ik heb hetzelfde probleem; elke nacht moet ik er wel 4 tot 8 keer uit omdat hij zn speen wilt of hij is gewoon onrustig en is aan t huilen.. erg vermoeiend moet ik zeggen, ik hoop dan ook dat het is overgaat! Hij is 9 maanden..
In zn slaap begint ie te huilen dat ie zn speen wilt, dus hij kan/doet m helaas niet zelf in zn mond terug..
 

Onze zoon van 10 maanden komt ook een keer of 5 's nachts. Dan wil ie gewoon aan de borst. Wij hebben op aanraden van het CB de "10 minuten" methode geprobeerd.
De eerste nacht was het zwaarst. Hij heeft ongeveer een uur staan huilen en gillen.
De tweede nacht ging iets beter. Maar daarna was het elke nacht een uur   lang huilen. Ook als ie gedronken had.
Hij sliep dan wel door tot een uur of zeven. We hebben 't ongeveer een week uitgehouden daarna ben ik 'm gewoon weer de borst gaan geven. Mijn man die 70 uur per week werkt trok 't niet meer.
Dus zijn we  weer terug bij af.
 
Terug
Bovenaan