doorslapen

quote: 28Wendy07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2005 16:44:28'));

Mijn zoon ging met 4 maanden van 11 tot 7 door slapen, dat was echt heerlijk!
Tot ongeveer 8 maanden ging dat goed en ineens kwam ie s'nachts weer... Wij dachten aan tanden dus we gaven hem s'nachts gewoon weer een fles omdat ie dan met 10 min weer in bed lag en sliep (en wij dus ook). Tot ze op het  Cb zeiden dat dat niet meer mocht... Daar kreeg ik het lekker-slapen-plan mee.. Na 3 nachten zou ie wel door slapen, ik moest bij hem in de kamer blijven zodat hij me zag maar ik hem geen aandacht gaf... Ik heb dus 5 nachten opgezeten en het werd niet minder... Dus toch maar weer een fles... Tot een tijd geleden, we hem hebben laten huilen... De 1ste nacht een half uur, de 2de nacht 15 min en de 3de nacht 10 min... Daarna sliep ie weer door... Bij ons werkt het dus wel, consequent blijven en laten huilen... Dit was ook goed zoals we gedaan hadden vond de kinderarts... Dus bij ons zijn de slaapproblemen redelijk opgelost gelukkig!!!

Hallo

Ik kan me er wel in vinden hoe je dat hebt aangepakt, ik heb het namelijk zelf ook zo gedaan. Ik geloof als je bij je kindje op de kamer zit het alleen maar onrustiger wordt.En op een gegeven moment gaat je kindje ook dingen uitproberen bij je. En dan moet je opnieuw weer je grenzen laten zien. Sommige ouders kunnen dat niet maar ik heb er niet zo heel veel problemen mee.....Ik probeer redelijk consequent te zijn hoe jong die ook is.Als er echt iets aan de hand is dan hoor ik het wel en dan haal ik hem er ook wel uit . Mijn zoontje is trouwens bijna 6maand.
groetjes Monique
 
Onze dochter sliep vanaf de geboorte heel slecht. Vaak wakker en overdag hazeslaapjes. Ze was overprikkeld zoals wij dat noemden.Verschillende artsen en alternatieve geneeswijzen hebben wij bezocht, maar niets hielp. Overdag was ze ook heel onrustig, waarschijnlijk ook van het slaapgebrek. Als ze s'nachts wakker was, was dat vaak uren achter elkaar. Er naar toe gaan, laten huilen, drinken geven, bij ons in bed, niets hielp. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een osteopaat, na de 2e behandeling sliep ze door van half acht tot 7 uur. Dit was dus pas na anderhalf jaar met slaapproblemen. Het schijnt dat de ligging in de baarmoeder een oorzaak kan zijn, zenuwen kunnen dan bekneld raken en een bevalling binnen 2 1/2 uur maakt het er al niet beter op. De behandeling is geheel pijnloos en zeker het proberen waard. Wij waren al die tijd ook van mening dat ze niet voor niets huilde en gelukkig is ons gevoel goed geweest en hebben we de oplossing gevonden. Hopenlijk hebben jullie iets aan deze tip en kan het bij andere kindjes ook helpen. Veel succes er mee.
 
Onze dochter slaapt nu met 15 maanden door! Daarvoor kreeg ze altijd nog een late fles en vaak ook nog midden in de nacht een fles. We hebben veel geprobeerd, maar het mocht niet baten, laten huilen hebben we vier nachten volgehouden, dan ben je op. Het werd ook niet minder.
Maar nu zijn we een maandje geleden met haar naar de homeopaat geweest, omdat ze zo vaak ziek is (astmatisch bij een virusinfectie). De homeopaat heeft haar wat voorgeschreven waarvan ze dacht dat dat het beste bij onze dochter zou passen. Geloof het of niet, maar sinds die tijd slaapt onze dochter 's nachts door, ze slaapt heel erg rustig. Wij moeten er nog steeds aan wennen, 's avonds laat zit ik nog altijd te luisteren of ze wakker is geworden haha.
Eigenlijk ging ik niet naar de homeopaat voor de nachten, maar dit is wel een leuke bijkomstigheid!!!
En ja, ik geloof nu dus dat homeopathie echt kan helpen! Waren wij maar eerder gegaan.
Ik ben er dus ook van overtuigd dat het niet altijd aan de ouders hoeft te liggen (wij kregen vaak te horen dat we haar een gewoonte hadden aangeleerd), een kind kan gewoon onrustig zijn om welke reden dan ook! Soms slaan mensen met kinderen die doorslapen zichzelf zo op de borst omdat ze denken dat het hun verdienste is, nou volgens mij heb je dan gewoon mazzel.
 
Wen74, je neemt me de woorden uit mijn mond!!!!!!
Ontzettend irritant is dat al die mensen met doorslapende baby;s die dan allerlei 'tips' en 'adviezen' gaan geven. "Je moet haar gewoon geen melk geven hoor, alleen een beetje water" of "gewoon laten huilen, dan gaat het vanzelf over". Nou NIET dus. Elk kindje is anders en als je kindje doorslaapt heb je mazzel en anders niet. Volgens mij heb je daar als ouder heel weinig invloed op...
 
Ik ben het eens met wen74 en jann, al heb ik wel een kindje dat al heel snel door sliep...... Ik heb er niets geen bijzonders bij gedaan en weet donders goed dat het ook heel anders kan. Dat heb ik in de naaste omgeving maar al te vaak mee gemaakt. En dat je van slapeloze nachten erg moedeloos van wordt. Van mij hoor je hopenlijk nooit het advies van wel of niet flesje geven. Doe ik het wel geef me dan een 'tik' op mijn vingers!
 
Het kan ook nog veranderen. Onze dochter sliep van 3 weken tot 9 maanden heel goed door. Tot ze begon met kruipen (met 9 maanden), toen was het om de nacht zo'n beetje hommeles. En wat we ook doen (wel / niet voeden, laten huilen, troosten, niet uit bed, wel uit bed) het maakt allemaal geen zier uit. Ze heeft nu blijkbar even een periode dat ze 's nachts wakker wordt. En het zal ook wel weer overgaan, denk ik dan!
(Dus Marianne, ik heb zelf ook wel een seen misplaatst 'advies' gegeven in de eerste maanden.... )
 
Terug
Bovenaan