doorslapen

Waar ik veel baat bij heb gehad is het boek 'Oei, ik groei'. Veel van de moeilijke periodes van een kind worden verklaard en is mij in ieder geval tot steun geweest.
Ik zelf ben heel erg tegen het laten huilen van en kind. Met name omdat een kind hiermee iets wil aangeven. De verwerking van allerei nieuw geleerde dingen kan stress opleveren en dat verwerkt een kind niet altijd zelf. Daar zijn meestal de ouders voor nodig. Anyway, daar geloof ik in en dus ben ik genoodzaakt er de ene maand wat vaker 's nachts uit te moeten dan de andere keer. Ik ben er van overtuigd dat het overgaat. Het kost wel veel moeite, maar ik geloof wel dat het kind zo opgroeit in de overtuiging dat de ouders er altijd voor hem zijn.
 
Hallo,

Mijn zoontje is 1 jaar en slaapt nog steeds super beroerd. Hij krijgt s avonds nog een flesje voor het slapen gaan maar wordt standaard midden in de nacht wakker, en huilt dan, een speentje erin helpt helaas niet. Zelfs een klein flesje niet. Het enige dat helpt is dan tussen ons in leggen maar dat is niet wat we willen. Vannacht ook weer van 3 tot 6 uur in de weer geweest. Wie o wie heeft er tips voor mij?

Een radeloze en uitgeputte mama
 
Hallo
Ik wilde toch even reageren...
Mijn zoontje van 5 maand slaapt de hele nacht door, en word pas om half 7 s,morgens wakker. Ik moet hem om half 10 nog wakker maken voor z,n laatste voeding. Ik doe dat nog omdat ik niet zeker weet of hij al zolang door kan slapen. Hij gaat s,avonds tegen 5 uur naar bed, overdag is hij veel wakker en goed te pas.
Toen hij nog echt een babytje was heb ik hem toch wel eens laten huilen....
Als hij z,n flesje gehad had en een boertje had gedaan en ik het gevoel had dat hem niets meer dwars zat brachtik hem naar bed, hij huilde sms wel een half uur.Dit heeft ongeveer 3 weken aangehouden, daarna was het goed hij dronk en hij sliep.
Hij wist dus al heel snel van nu is het tijd van slapen. Ik hoorde ook wel als er echt iets aan de hand of dat het jengelen was. Maar ieder ouder gaat hier anders mee om en je moet doen wat je ingeven word. Ik heb mijn zoon al heel snel mijn grensen laten zien. En we genieten er nu echt van en mijn zoon ook die is heel goed te pas omdat hij heel goed slaapt.
 
Hoi ,

Ook ik wil hier graag op reageren
Mijn zoon is 8 maanden en slaapt van 19.00 tot 6 a half 7.
Hij sliep bij 2 maanden door totdat hij zijn papfles als laatste fles kreeg , ik had dit helaas pas bij 7 maanden door , en ben eht toen uitgaan proberen toen ik hier mee stopte kwam hij nog maar 1x per nacht , toen ben ik hem ook 's middags in bed gaan stoppen en dit gaat perfect hij slaapt nu ook van 12.30 tot 15.30 , dit is misschien wel teveel maar ik slaap nu tenminste lekker door.
Ik heb toen ook geprobeerd om hem te laten huilen maar dit werkte tegen mijn gevoel in (onze zoon raakt snel overstuur met huilen) soms liet ik hem een half uur huilen maar dan sliep ik helemaal niet meer want hij was dan overstuur , ik ging er dus ook liever uit om hem 5 min de fles te geven , speen pikte hij namelijk ook niet.
Ik ben het er wel mee eens dat je(we) uit moeten kijken dat ze het niet uit gewoonte gaan doen , maar ik zou zeggen probeer eens zonder papfles op een andere site kwam ik veel moeders tegen die gestopt zijn met pap en kindje slaapt door

gr/.
 
quote: sliquelady reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-03-2005 19:57:57'));

Hoi ,

Ook ik wil hier graag op reageren
Mijn zoon is 8 maanden en slaapt van 19.00 tot 6 a half 7.
Hij sliep bij 2 maanden door totdat hij zijn papfles als laatste fles kreeg , ik had dit helaas pas bij 7 maanden door , en ben eht toen uitgaan proberen toen ik hier mee stopte kwam hij nog maar 1x per nacht , toen ben ik hem ook 's middags in bed gaan stoppen en dit gaat perfect hij slaapt nu ook van 12.30 tot 15.30 , dit is misschien wel teveel maar ik slaap nu tenminste lekker door.
Ik heb toen ook geprobeerd om hem te laten huilen maar dit werkte tegen mijn gevoel in (onze zoon raakt snel overstuur met huilen) soms liet ik hem een half uur huilen maar dan sliep ik helemaal niet meer want hij was dan overstuur , ik ging er dus ook liever uit om hem 5 min de fles te geven , speen pikte hij namelijk ook niet.
Ik ben het er wel mee eens dat je(we) uit moeten kijken dat ze het niet uit gewoonte gaan doen , maar ik zou zeggen probeer eens zonder papfles op een andere site kwam ik veel moeders tegen die gestopt zijn met pap en kindje slaapt door

gr/.

Hallo
Ik snap niet goed wat je bedoelt met je verhaal, dat je hem s,middags ook weer in bed stopt?? En met de papfles dat je daar in de 7de maand pas achter kwam.En pas later heb je hem laten huilen??? Ik snap de volgorde niet... Als je wil leg het nog eens uit. gr
 





Hahaha geeft niks ik ben soms ook erg onduidelijk.
Hoop dat ik het nu duidelijker kan zeggen.
Bij 2maanden sliep hij door
Toen hij papfles kreeg begon hij 2x 's nachts te komen.
Ik heb toen van alles geprobeerd , dus ook door laten huilen etc , maar niet aan de papfles gedacht.Hij had al een paar keer geen papa gehad en sliep dan wel beter.
Bij ongeveer 7 maanden ging er een lichtje branden om de papfles eens weg te laten , en dathielp hij kwam weer 1x per nacht , aangezien hij overdag erg rommelig sliep , dacht ik dat het misschien verstandig was als ik een vast tijdstip ging inplannen om hem 's middags ook in bed te stoppen dit heb ik dus gedaan en nu gaat het fantastisch in mijn ogen dan van 7 tot 6 uur.

Hoop dat je het nu wat meer snapt en anders sorry maar duidelijker kan ik niet zijn.

gr
 
Mijn zoon ging met 4 maanden van 11 tot 7 door slapen, dat was echt heerlijk!
Tot ongeveer 8 maanden ging dat goed en ineens kwam ie s'nachts weer... Wij dachten aan tanden dus we gaven hem s'nachts gewoon weer een fles omdat ie dan met 10 min weer in bed lag en sliep (en wij dus ook). Tot ze op het  Cb zeiden dat dat niet meer mocht... Daar kreeg ik het lekker-slapen-plan mee.. Na 3 nachten zou ie wel door slapen, ik moest bij hem in de kamer blijven zodat hij me zag maar ik hem geen aandacht gaf... Ik heb dus 5 nachten opgezeten en het werd niet minder... Dus toch maar weer een fles... Tot een tijd geleden, we hem hebben laten huilen... De 1ste nacht een half uur, de 2de nacht 15 min en de 3de nacht 10 min... Daarna sliep ie weer door... Bij ons werkt het dus wel, consequent blijven en laten huilen... Dit was ook goed zoals we gedaan hadden vond de kinderarts... Dus bij ons zijn de slaapproblemen redelijk opgelost gelukkig!!!
 
Hallo! Sanne slaapt vanaf dag 1 tot en met nu (4 maanden oud) elke nacht door maar.....Sanne is overgegaan van Nutrilon naar Friso Comfort omdat ze niet goed dronk op de Nutrilon. Uiteraard ben ik een tijdje bezig geweest met mengen van Nutrilon en Friso zodat haar darmpjes er aan konden wennen. Nu is ze vorige week 100% op de Friso overgegaan en hoppa, 's nachts vanaf half 4 begon de ellende met huilen. Tut erin en verder slapen, maar een kwartier later moest ik er al weer uit! Gisteren was ik het een beetje zat, had nog Nutrilon in huis en ben weer gaan mengen, 2 scheppen Nutrilon en 4 scheppen Friso Comfort, 2 scheppen rijstebloem (die krijgt ze standaard dan) en hoppa, ze slaapt weer door!!!

Niet dat het voor ieder kindje hetzelfde is natuurlijk maar misschien moet je er aan gaan denken om te gaan mengen met iets "zwaarder" voedsel?

Succes!
Sonja
 
Terug
Bovenaan