doorslapen

hallo mama`s,

heb even een vraagje vanaf hoeveel weekjes sliepen jullie baby`s door??????
tessa is nu 6 weken en ze kom nog steeds 2 x in de nacht ik geef borstvoeding misschien komen ze dan langer s`nachts wie heb er tips om door te laten slapen of ga dat vanzelf??????
krijg veel last van duizeligheid door te weinig slaap denk ik.....hebben jullie dat ook gehad???? vanmiddag moet ik bellen naar dokter wat eraan te doen is zal wel staal tabletten krijgen........

groetjes jantina

Hoi Jantina,

Tot Sofie een week of 10 was kwam ze 's nachts nog voor een voeding. Ik geef ook borstvoeding. Maar sinds een week of 2 slaapt ze tot ong. 8 uur 's ochtends door! Heerlijk hoor! Maar alle baby's zijn natuurlijk verschillend! Kun je niet proberen om 's ochtends of 's middags, als je kleintje ook slaapt, ook even te gaan liggen? Heb ik ook een tijd gedaan en werd dan altijd na een uurtje weer als herboren wakker!
Succes!

Groetjes Marije

Hoi hoi...
Ik heb de eerste 9 wk borstvoeding gegeven en daarna ben ik overgestapt op de flesvoeding. Het doorslapen ging hier vanzelf. Eerst eens tot 4 uur, later 5 uur enz enz. Nu is het meestal half 7 / 7 uur voor ze wakker wordt. Ze sliep door vanaf 7 wk. De laatste voeding krijgt ze om ong 23.00 uur. Ze krijgt 5 x dgs voeding.
baby's die flesvoeding krijgen zijn over het algemeen langer verzadigd dan borstgevoede baby's, dus evt voor het slapen flesvoeding en rest vd dag de borst? (als je dit wilt natuurlijk).
Voel je je slap, moe en duizelig dan heb je idd vaak ijzertekort, dit kan je zo ff laten checken door de arts. Zelf kun je ijzer-rijk voedsel nemen zoals bijv spinazie, appelstroop, roosvicee ferro enz. Ook regelmatig wat eten dus bijv ook voor 't slapengaan nog een boterem ofzo. Borstvoeding kost je nml veel energie. Je krachten nemen dan af, merktte ik destijds ook! Ik voelde me dan halverwege de nacht ook vaak duizelig bij het opstaan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, in elk geval veel succes!

Hoi Jantina,

hier sliep de kleine redelijk snel door, ik denk vanaf 5 weken, maar omdat hij zoveel huilde, zat er wel veel tijd tussen de voedingen, maar had ik nog geen nachtrust.
sinds 9 weken slaapt hij echt goed door en moest ik hem soms wakker maken, hij slaapt nu snachts meestal 10 uur en ik moet zeggen, dat doet goed. ik had ook een gigantisch slaapgebrek.
het doorslapen is helemaal vanzelf gegaan, ook het minderen van voedingen. de kleine geeft dat wel aan.

succes.

gr floor

Hey,

Tomis nu 9 weken en slaapt sinds een week door vanaf 22.30 uur tot half 8..echt super man..omdat hij ervoor 2 x kwam s`nachts en ineens sliep hij door..maar dat scheelt enorm omdat je dan zelf ook lekker kan doorslapen en dan heb je zelf ook meer energie overdags..

Liefs iris(MvT)

Hoi Jantina,

Ons manneke slaapt al twee weken door. Hij was bijna 8 weken toen.
De laatste fles krijgt hij om een uur of 22.30 en slaapt dan tot 7.00.
Heerlijk is dat, zo komt moeders ook weer een beetje bij van alle drukte...haha.
Overdag is hij niet zo'n slaper. 's Middags al helemaal niet...pfff dan huilt hij veel, maar is wel moe. Heel frustrerend, maar het zal wel weer overgaan.

Groetjes Christina

Ik ben heel erg benieuwd wanneer ons mannetje doorslaapt, hij is nu 8 weken.
Hij wordt een keer s nachts wakker, meestal rond 4 uur.
Maar zoals ik hier lees kan dat zomaar ineens gebeuren, zou toch wel erg fijn zijn.

xx

Terug
Bovenaan