doorslapen

Hallo allemaal,

Ik geef al vanaf het begin FV aan mijn zoontje Micah (geboren 15-05-2008). Hij sliep   na 1 a 2 weken helemaal door. We gaven hem (de eerste 2 weken)  toen altijd de laatste fles om 22.00 uur en hij kwam toen om 5.00 uur (is natuurlijk ook al SUPER). Na die 2 weken sliep hij tot 07.00 uur. Nu slaapt hij wel eens tot 08.00 - 09.00 - 09.30 uur. Dit is niet echt handig want dan kom ik niet uit met de FV. Maar ik vind het zo zielig om hem wakker te maken.
Over 2 weken moet ik weer gaan werken. Dus ik ben vanaf deze week begonnen om hem om 6 uur 's ochtends  de eerste fles geven. Want als ik straks moet gaan werken, moet hij ook om 6 uur zijn eerste flesje! Dus moet ik hem nu elke ochtend wakker maken!
Wij beseffen dat we ontzettend veel geluk hebben gehad met ons zoontje qwa slapen! Je hoort eigenlijk van iedereen dat ze 's nachts wel een paar keer komen en dan toch echt wel de eerste maanden. Dus maak je niet ongerust. Ook bij jou/jullie komt het goed!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

mijn zoontje sliep vanaf 12 weken pas door. Voor ons wel een kleine teleurstelling, bij mijn dochter was het vanaf 6 weken en dan reken je daar toch stiekem een beetje op bij de tweede!
Hij krijgt de laatste fles ergens tussen 11 en 12 en slaapt dan tot een uur of 7. Sinds een klein weekje slaapt hij al vanaf een uur of 8, dus dat is ook wel weer lekker.
We wilden net gaan testen of 'we de avondvoeding konden laten vervallen, toen hij van de week om 22 uur al wakker werd. Fles gegeven, en helaas, hij was 's ochtends om 5 uur wakker. Dan toch nog maar even die fles van 23.30 erin houden dus!

Hier ook nog steeds niet volledig doorslapen hoor..
Menneer is nu 9 weken en gaat wel steeds beter, slaapt nu soms al 5 uur door en een keer 5,5 uur.
Maar goed nog niet elke nacht, soms maar 4 uurtjes.
Ach ja komt vanzelf wel.

Hoi,

Tijn is nu 12 weken, en slaapt sinds 6 weken door. Ik geef ook flesvoeding, al weet ik niet echt of dat uitmaakt. Mijn dochtertje sliep namelijk ook al door vanaf 6 weken, en dat was met bv.
Wel geef ik om 23uur ofzo nog een voeding ook. Ik heb geprobeerd om de laatste fles te vervroegen naar 21-21.00uur, maar dan komt hij inderdaad ook sochtend al om 4.30uur, en dat vind ik te vroeg. Dus ik geef de late voeding voorlopig nog maar eventjes.....

Hoi.

Tom is nu bijna 11 weken en slaapt sinds dat tie 8 weken was echt door...van de een op andere dag ineens vanaf 23.00 tot 8.00 uur...en soms krijgt tie om 23.00 uur de laatste fles en de andere dag om 21.00 uur en slaapt dat ook door tot 7.30 uur...hij word ook weleens om 4.00 uur wakker dan doe ik zn speentje in en dek hem nog eens goed onder en het muziekje aan en dan slaapt tie weer heerlijk verder...terwijl ik eerst altijd gelijk de fles gaf..maar hij heeft nu echt door dat tie s`nachts moet slapen..haha..wel heerlijk hoor...

Liefs Iris::::::Moeder van Tom (en Sem 2,5jr)

Mijn zoontje Rick is bijna 8 weken en slaapt de ene dag door totdat je hem ochtends wakke rmoet maken voor zijn fles en de ander dag komt hij om 4.30. Wij geven hem nus om ongeveer 23.00 uur -24.00 zijn laatste fles. Eerst voeden we naar zijn behoeft en dat is best lastig omdat ze onze zoon zo onregelmatig is met zijn tussenuren. Dan weer 4 uur dan weer 3 maar hij kon ook zo na 2 uur weer beginnen.Nu gaat   het goed en zit hij op ongeveer 4 uur en 's nachts op 5.5 uur trekt hij. We geven ook meer bij zijn laatste fles zodat hij het wat langer vol houd. Maar ja de ene keer slaapt hij redelijk door en de andere keer komt hij dus gewoon na 4 uur. Nu vind ik dat nog niet zo erg omdat ik nog niet hoef te werken maar straks wel dus hoop dat hij snel een beetje doorslaapt. Misschien heeft iemand nog tips.

Joah sliep met een week of 4 door. zo van 23 - 6 of 7 uur.
Nu slaapt hij vanaf 19.00 en maken we hem wakker voor een fles rond 22 uur en dan slaapt ie weer tot iets van 6.30 uur.
Ik maak hem voorlopig npg ff wakker voor de 5e fles, want anders komt ie 's nachts weer rond 4 uur (heb ik al getest) en met 4 flessen moet hij wel heel veel gaan drinken per x en dan gaat ie veel spugen. Dit is   al super met 3 maand.

En reken met doorslapen nergens op, het kan nl ook weer over zijn als ze groter worden.
Arwen sliep tot haar 1e verjaardag heerlijk en is daarna gaan spoken. Nu is ze 2 en mag 's middags niet meer slapen(van mij), want dan is het om 19 uur feest. En het blijkt ook een buikslaper te zijn, maar dat deed ze dus nooit (door haar handicap). Sinds een paar maanden draait ze ook in bed lekker op haar buik en gaat het (in)slapen een stuk beter.

Sterkte voor alle mama's die nog echt in de gebroken nachten zitten.

Groetjes Bianca

Onze kleine man heeft afgelopen nacht 12 uur laatste fles gehad en doorgeslapen tot 5.15! Joehoe het is weer een stapje verder!
Hopelijk zet dit door.
Maar ik ben hier alweer heel blij mee.
We gaan vooruit

xx

Terug
Bovenaan