doorslapen?

mijn zoontje is nu precies 5 maanden en slaapt nog steeds niet door. Hij heeft het wel een paar keer gedaan, maar de laatste maand is het weer elke nacht een fles.
Hij is heel groot (70 cm en 10 kilo) en heel hongerig, dus daar zal het wel iets mee te maken hebben. Slapen jullie kindjes wel door en hebben jullie nog tips?
Mijn oudste sliep met 6 weken de nacht door en met 4,5 maand van 7 tot 7, dus dit is nieuw voor ons!

groetjes Ellen

Hoihoi,

Das vervelend zeg.
Evy slaapt vanaf een week of 8 al door. Ze kreeg wel dan nog om 22.00-23.00 en fles.
Sinds een paar weken krijgt ze rijstebloem bij haar laatste fles. Dit gaat heel goed. We hebben de laatste fles kunnen afbouwen zo en ze krijgt nu om 7-11.30-16-20.30 de fles.
Ik weet niet of je al rijstebloem gebruikt. Of misschien 's avonds iets meer aanbieden.
Blijft moeilijk, nietwaar. Hopelijk slaapt hij snel weer door. Kom jij ook aan je rust toe.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

rijstebloem werkt helaas niet, hij slaapt er niet langer door en krijgt wel enorme krampen de dag erna. Vreemd, want het moet licht verteerbaar zijn.

Hij is wel heel hongerig, krijgt Nutrilon Forte, elke 4 uur een fles van 180 en 's avonds om 2300 uur nog een fles van 210 ml.

Hoihoi,

Das jammer van de rijstebloem. Heb ik idd al vaker gehoord, dat niet alle kindjes ertegen kunnen. Toen wij begonnen, ben ik ook eerst overdag begonnen. Als ze er dan niet tegen kon, dan was het overdag en niet 's nachts.

Evy krijgt 3 flessen van 210 en van de laatste papfles drinkt ze iedere avond een afwisselende hoeveelheid. Soms maar 160, maar ook wel eens 190-200.

Ben je al met bijvoeding begonnen? Misschien is je kleine daar aan toe.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

ja, we zijn met 4 maanden al begonnen met fruit, maar ondanks dat ie dat heerlijk vindt, heeft ie nog steeds dezelfde hoeveelheid melk nodig. Hij drinkt meer dan een lieter per dag, ook niet goed, maar ik zie geen andere opties meer.
Met 6 maanden kan ik nutrilon goedenacht gaan proberen, maar dat mag niet eerder omdat er granen inzitten.

evy is 1 dag ouder dan lucas, kan je nagaan wat een verschil. Misschien overdag ook maar eens flessen van 210 proberen, maar ik ben bang dat hij dan gewoon 6 flessen van 210 naar binnen werkt per 24 uur...

Hoi Ellen,
Onze dochter is van 1 juni en slaapt ook niet door, jou zoon komt nog 1x voor een fles mak ik op uit jouw verhaal, ons dochtertje slaapt van 19 tot 00 uur en vanaf dan moet ik dr elke 2 a 3 uur voeden en tussen 6 en 7 is ze klaar met slapen. Verder slaapt ze overdag zo'n 2 a 3x een half uur! Onze oudste (nu bijna 2) ging pas hele nachten slapen toen ze een jaar was! Sommige kindjes slapen gewoon geen hele nachten door....! Bij de oudste wist iedereen het beter en was de BV niet goed en zou ze beter gaan slapen als ze bijvoeding kreeg of pap maar nee hoor onze dochter bleef 2 a 3 keer komen voor borst en na 10 mnd voor een flesje.
Absoluut vermoeiend maar als je alles geprobeerd hebt en al zolang gebroken nachten hebt ga je niet meer naar het gehuil liggen luisteren als je alleen maar even een knuffel, speen of een flesje hoeft te geven....
Je bent heus niet de enige met een kind dat niet doorslaapt ook al lijkt het af en toe wel zo....
Het is moeilijk om ervan te genieten maar geloof me je zal die momenten s'nachts best nog wel s missen als hij straks doorslaapt!
Sterkte!

Liefs L81

Hoi Ellen,

weet je zeker dat het altijd honger is in de nacht?
onze zoon is ook aan de grote kant, 68,5 cm en 8200 gram.
hij sliep vanaf de 11 weken wel 12 uur aan een stuk en na 4 weken kwam hij snachts weer steeds vaker voor een voeding. ik geef bv. en na het kdv sliep hij ineens wel door. ik besefte toen dat het geen honger was , heb mijn man er twee nachten uitgestuurd en na even wat aandacht sliep meneer weer verder en na twee nachten sliep hij gewoon weer door. helaas heeft dat maar weer een tijdje geduurd en kwam hij toen weer in de nacht. weer hetzelfde geprobeerd maar dat lukte niet, toen fruithap extra gegeven, maar werkte ook niet en nu gaat het weer beter, gisteren ben ik begonnen met pap geven (in duitsland verkopen ze pap voor 4 maanden) en ik woon net over de grens. en ook vannacht sliep hij weer bijna 11 uur. hij is wel al een hele tijd ziek, dus wordt vaak wakker van eigen gehoest. dus het blijft een uitzoeken met die kleintjes. maar misschien is alleen troosten genoeg en anders iets bijvoeden. (ons is bijvoeden afgeraden ivm bv en allergien van mijn kant, maar hij was er gewoon aan toe denk ik, hij keek al mijn eten en drinken na en ook hapt hij heel goed naar het lepeltje, alleen wat hij er dan mee moet weet hij niet altijd, hahah echt grappig)

succes.

gr floor mama van Joris 21-05-08

Terug
Bovenaan