Dopen?!

Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd of er nog mensen zijn die hun kindje laten dopen, en op welke manier dan.

Wij laten Hannah 21 oktober dopen, dan is ze 6 weken. Ze krijgt een doopjurk aan (van mijn trouwjurk gemaakt, mijn eerste dochter had deze ook aan)

Groetjes
Jeannette

Hoihoi,

Wij laten ons kindje niet dopen. Ik ben van mening dat je je kindje dan ook iets mee moet geven van het geloof e.d. Wijzelf doen hier helemaal niets mee.
Ik vind het wel altijd mooi om te zien hoe een kindje wordt gedoopt.
Wel gaaf dat de doopjurk van je trouwjurk is gemaakt!

Ik wens jullie veel plezier op de doop.
Liefs Els,
mama van Quentin 21.09.2007

Hallo,

Grappig dat je over dopen begint. Ik wou namelijk ook zo'n topic aanmaken. Wij hebben ons kindje afgelopen zondag laten dopen op 7 oktober 2007. Zij was toen 3 weken oud. Ze had een doopjurk aan van mijn moeders trouwjurk. (Waar wij ook in zijn gedoopt). Het was een hele mooie dienst. En Jelmer was voor het eerst mee naar de kerk, en we hebben zo gelachen om hem. Na het dopen is hij met mijn oma (zijn overgrootoma) naar een zaaltje gegaan, anders werd het te lang voor hem. (hij is 2,5). En Eline heeft haar de hele dienst goed gehouden.
En voor jullie straks ook een hele mooie doopdienst toegewenst!!!

Groetjes Trienke mama van Jelmer (13-3-2005) en Eline (13-9-2007)

Hallo,

wij gaan naar een evangelische gemeente en onze zoon wordt op 16 december dan ook opgedragen. Het zou eerst eerder gebeuren, maar dan zitten de schoonouders in het buitenland. Dus wij moeten nog even wachten.

Groetjes Eline mv Joël 11-09-07

hallo,

leuk een topic over dopen!
wij laten onze dochter ook dopen
dit gaat gebeuren op 2 december en dag voor de verjaardag van mijn man.
lekker makkelijk houden we alles in een keer.

groeten sas
mv joost sophie en krista

Inderdaad leuk onderwerp!

Jesse wordt  28 oktober  gedoopt, door zijn eigen opa! Wel in onze eigen gemeente. Hij is dan 4 en halve week oud.
Wij gaan geen doopjurk gebruiken, vind mooie lichte kleertjes net zo leuk voor een jongetje.
Wie laten jullie je kindje de kerk in dragen? Wij willen dat graag zelf doen, of door een hele goede vriendin. Maar zit toch een beetje met oma... Moeilijk hoor.

Grts, daantje

mijn kinderen zijn allebei niet gedoopt. Ik zit wel bij een gemeente, maar wij 'geloven' niet in het dopen van babies. Dopen gebeurd bij ons alleen bij grotere kinderen en volwassen, mensen die zich realiseren wat dopen eigenlijk betekent.

Ik ben zelf trouwens wel gedoopt, ik zat namelijk op een katholieke school, MIjn ouders geloven zelf totaal niet. Dat zie je hier in het zuiden veel, dat mensen hun kind laten dopen en de communie laten doen terwijl ze nooit voet in een kerk zetten en helemaal niet in God geloven. Maar goed, men heeft mij dus katholiek gemaakt terwijl ik me helemaal niet zo kan vinden in de katholieke kerk, heb me dus als volwassene weer laten dopen. Ik zie mezelf ook absoluut niet als katholiek. Daarom vind ik het fijn dat in onze kerk het altijd een eigen beslissing van de persoon is. Mijn kinderen mogen later voor zichzelf uitmaken wat ze willen. Mijn ouders vonden dat trouwens helemaal niks haha, ze geloven voor geen meter maar waren wel gepikeerd toen ik Max niet liet dopen, slaat nergens op haha

Wij dopen ook niet (ben zelf overigens wel gedoopt) we hebben niets met de kerk/moskee. M'n man is islamitisch opgevoed maar doet hier ook niets meer mee.
Wij  hebben n.l. ook de overtuiging dat een kind zelf moet kunnen kiezen.
Maar ik wens jullie wel een mooie doopdienst toe.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

Terug
Bovenaan