dopen

Hoi

Ik geef jullie beide gelijk :) Een discussie over de verschillen tussen kerken is hier niet op zijn plaats, maar ik geloof dat er ook niet echt een discussie heeft plaats gevonden? Misschien een hele kleine over de kinderdoop... Maar goed, ik denk dat er binnen de kerken jammer genoeg al te veel gediscussieerd wordt en dat ze niet genoeg letten op de dingen waar het nu echt om gaat.
Ik wens jullie beide ook een mooie dienst toe!! Onze doopdienst was erg mooi en heel indrukwekkend. Ik wist niet dat het zo'n indruk op me zou maken!

hey hallo,

onze zoon matiz is afgelopen zondag 7-9 gedoopt in de R.K kerk.
wij hebben voor de doop gekozen heel simpel omdat we beide gedoopt zijn en ook onze communie en vormsel hebben gedaan. wilt onze draak als hij groot is ook zen communie doen samen met zijn vriendjes en vriendinnetjes uit de klas kan dit zonder dat er nog snel even gedoopt moet worden want is t een kwestie van nog even dopen en dat is voor de kleine man of vrouw op dat moment ook niet leuk. zelf gaan we nooit kan ik wel zeggen naar de kerk maar we vonden gewoon dat het voor ons bij de opvoeding hoorde kan hij straks zelf uitmaken of hij zijn communie wil doen ja of nee...

groetjes mama van matiz

Ik sluit me ook aan bij jtzwanger en de reactie hierboven. Zelf ben ik er ook van overtuigd dat de doop al voor kleine kinderen is bedoeld. Je belooft als ouders het kind gelovig op te voeden en God zelf zegt dat het kindje bij het verbond (zie boven) mag horen.
Ik ben er wel van overtuigd dat dit een serieuze aangelegenheid is en niet bedoeld is omdat het zo mooi lijkt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat eigenlijk het doel van een peter en meter is.

Wat is het verschil tussen wel of niet dopen. Krijgt het gedoopte kind (meer) hulp van god?
Als god alle kinderen heeft gemaakt en op deze wereld heeft gezet zijn we toch allemaal kinderen van Hem? Dan maakt het toch niet uit of je gedoopt bent of niet?
Wat voegt het toe?

Leuk al die reactie's

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat de kinderdoop niet bijbels is.Jette wordt binnenkort opgedragen in  de gemeente waar wij naar toe gaan; er wordt dan voor haar en ons als ouders,  gebeden.Als ze zelf een keuze kan maken mag ze beslissen of   en wanneer ze zich laat dopen.Wij gaan naar DCG (Deutsche Christliche Gemeinde.)

Ynez

Terug
Bovenaan