Dostinex........ voor (tegen) een te hoog prolactinegehalte

hey Angel_sky!!

Hoe is het nu met jou???? Heb je affelopen weekned een beetje door gekomen?? Wanneer mag je nu heen? ik wens je veel sterkte en ik hoor het wel!!

Liefs Petra

Hoi angel sky en poeh,

Sorry, even niet aanwezig geweest, dus een late reactie. Ik heb zelf in mei een miskraam gehad en weet dus dat ze die echo doen om uit te sluiten dat er nog restjes achtergebleven zijn en er niet alsnog gecurreteerd moet worden. Dat bedoelen ze dus met kijken of alles goed is, wat dus een hele stomme opmerking is, omdat het hoop geeft. Ik vind trouwens jullie gynacoloog en verloskundige allebei grote horken dat ze ten eerste gewoon niet bellen en ten tweede de boel gewoon niet uitleggen. Hoewel het voor mij dus weer een heel raadsel is wat nu precies een samenlevingstest is. Ik vind het nogal een stomme omschrijving als je al jaren bij elkaar bent.

Sorry dat ik even inbreek, ik weet niets van prolactinegehaltes af dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik las de opmerking van onderstalletje over samenlevingstesten en wilde daar even op reageren.

De eerste keer dat ik hoorde van een samenlevingstest, dacht ik dat ze gingen kijken (nee, ik ben echt niet  dom normaal  ) hoe mijn man en ik samen waren in onze relatie... maar toen kwam ik er dus achter dat ze dan dus gaan kijken hoe de zaadjes van mijn man in mij bleven leven. Ik voelde me zo dom toen ik daarachter kwam, maar 't was gelijk wel duidelijk... in ieder geval... ik heb begrepen dat het gewoon kan dat je een negatieve samenlevingstest hebt vlak voor je ei. Ik had dat ook, maar een dag later was het gewoon goed. Maak je dus niet meteen te druk (dat deed ik dus wel) en achteraf dus voor niets druk gemaakt (hoewel het bij sommigen natuurlijk wel fout kan zijn).

Succes allemaal!

Groetjes, Esk

hay   allemaal hier ik weer ff..

Onderstalletje... Ja geeft niks hoor dat je niet weet wat een samenlevingstest is! ik wist het eerst ook niet en de meeste weten het niet als ze dat woord horen en je ziet esk wist het ook eerst niet hihihi......

Maar bedankt voor je reactie hoor esk! ik ben benieuwd of het deze maand wel wil lukken want ik merk nu al dat ik ongesteld moet worden... Had gister hoofdpijn en heb vandaag al weer erg zin in chocola en dat wil altijd wat bij mij zeggen.... Maar ik ga volgend weekend 12e een weekendje weg en als het nu dus al snel door zet dat ik wel ongi wordt dan valt het net in dat weekend en ik wil het weekendje niet afzeggen..... Heeft mijn man eindelijk zin in een weekenje weg.. dus dan gaan we gewoon lekker weg en dan moet het maar die maand er na maar misschien komt het allemaal nog wel goed.Maar die gyneacoloog ach ja.. je kan het nog slechter treffen... Ik heb een vriendin en die loopt ook sinds kort bij een gyn en die heeft het in elk gesprek over haar gewicht! ja echt elk gesprek of wanneer ze ook verder een opmerking kan maken doet ze dat, dat is toch pas vervelend!

Liefs Petra

Ach ja, dat gewicht.   Ik ben nu 95 kg, maar heb daar van de gynacoloog gelukkig nog nooit geen reactie op gehad. Wel op mijn leeftijd. Ik ben nu 41 en wil dus nog graag een kindje. Ik ben wel gelukkig gezegend met het feit dat ik al 2 bengels heb, maar dat neemt niet weg dat het nog kriebelt. Maar volgens de statieken ben ik dus helemaal fout he: 41, een beetje te zwaar en ik heb een te langzame schildklier. Ik heb dus al de nodige opmerkingen achter de rug van goed bedoelende instanties en mensen. En dan ben je zwanger en krijg je potverdorie 2 keer een miskraam binnen een half jaar. Volgens de gynacoloog geeft dit wel aan dat ik nog zwanger kan worden. Maar lukt dat niet dan is er voor mij geen vervolgweg omdat ik al veertig ben.
Over botte opmerkingen gesproken, wat dacht je van een ziekenhuis dat je op 31 december opbeld dat de uitslag van je bloed niet goed is (tripletest), een afspraak met je maakt over vervolgdiagnostiek en je dan rustig drie kwartier van de zenuwen in de wachtkamer laat zitten. Of de gynacoloog die moet bekijken of je nog zwanger bent, je rustig een uur laat wachten ömdat er een spoedgeval tussendoor kwam? (ja hallo en ik dan?)

Hoi Poeh en onderstalletje,

Nou ze bedoelde met kijken of alles goed is toch echt het vruchtje, want ze zei ook nog dat ze dan konden zien of het hartje klopte. Dan breekt toch echt mijn klomp.
Ik heb helemaal geen bloed meer verloren.
Woensdag heb ik het aan mijn ouders verteld, ik kon het niet meer voor me houden, ik was zo verdrietig. Ik wilde het eigenlijk niet vertellen omdat ze ook nog niet wisten dat ik zwanger was. Maarja het voelde zo onnatuurlijk.
Mijn mannetje en ik zitten ook niet lekker in ons vel en zijn erg moe. Zijn er onbewust veel mee bezig. Nooit gedacht dat ik dat zou hebben, voorheen dacht je....ach met de 6 weken is het vast niet zo erg, nou daar hebben we ons mooi in vergist. Dus wel en daarvan is vooral de reden omdat we al tijdje bezig zijn en dan is het eindelijk gelukt en binnen no time ook weer afgelopen.
Het weekend heel druk gehad met gezellige dingen, dus fijn wat afleiding.
Morgen moet ik om 14.oo uur in ziekenhuis zijn en ik zie er vreselijk tegenop. Heb jij toen een vaginale echo gehad onderstalletje? Lijkt me niks.
Ik heb wel het idee dat alles mooi schoon is. Hopelijk kunnen we daarna weer met frisse moed verder.

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Liefs

hallo angel sky
Het is inderdaad een vaginale echo. ik vond het ook niet geheel prettig, je zou denken dat ik na 2 kinderen wel wat gewend zou zijn, maar nee dus. uiteindelijk viel het best mee. Ik kreeg alleen wel erg de slappe lach, want tja ech, ze deden dus een condoom om de sensor, het heeft namelijk een bepaalde vorm snap je? en dat condoom is dus voor de hygiene. maar ja, misschien heeft jouw vk wel een heel ander systeem. Ik hoop voor je dat ze gelijk heeft en dat er inderdaad nog een levend vruchtje zit.

jannie

Hoi Jannie, ik moet nu al lachen om jouw beschrijving hihi. Nou dan lig ik ook dubbel als ze er een condoom om doen.
Ik weet zelf eigenlijk wel zeker dat er geen vruchtje te zien is en dat ik al helemaal schoon ben. Ik voel me totaal niet zwanger. Dan zou het wel een wonder zijn. Maar die hoop heb ik opgegeven. Ik hoop gewoon dat het schoon is daarbinnen en dat we weer aan de slag kunnen!!!!!!!!
Bedankt voor de leuke uitleg.

Groetjes

Terug
Bovenaan