Douchen/ in bad

A

Anoniem

Guest
Hoe vaak gaan jullie kinderen onder de douche of in bad? Dagelijks of om de dag? Ik ben best wel benieuwd!

Hai,

In principe om de dag mits er een hele lading eten in het haar is gesmeerd of ze op een andere manier erg vies is geworden. Ik vind elke dag lekkerder hoor want dan ruikt ze zo fris maar haar huidje wordt daar erg droog van.

gr.Ing

Hoi Shivana,

Vera gaat ongeveer 4x in de week in bad. Eerst deed ik het elke dag, maar omdat ze snel een droge huid heeft nu nog maar 4x.

Groetjes Karin

Het eerste jaar ging ze echt iedere dag in bad. In principe gaat ze nu ook iedere dag in bad, maar als het een keer niet uitkomt dan doe ik haar niet in bad. Bijvoorbeeld als ik gewerkt heb en we laat zijn met eten. Maar vandaag heb ik een vrije dag en is ze 's ochtends om 8 uur lekker in badje geweest. Ze mag er dan ook wat langer in blijven omdat we toch geen haast hebben. Kan ze lekker spelen. Ze vindt het ook erg leuk. Dus nu soms om de dag, maar meestal iedere dag, maar vooral omdat ze er zo van geniet (niet omdat ze echt vies is).
Mijn nichtje van 5 maanden gaat 2 keer per week in bad. Eerst vond ik dat wel gek, maar nu begrijp  ik het wel. Ze heeft heel veel eczeem en dan is veel badderen erg slecht voor de  huid omdat ie dan uitdroogt.

Groetjes Babybelle

Jennifer gaat ook om de dag in bad. Ze heeft een droge huid en dit vind ik wel genoeg.

Als ze heel erg vies is of we hebben een "ongelukje" gehad  dan wil ze soms nog wel eens met papa onder de douche. Ik trek dat niet..veel te zwaar..krijg ik echt last van mijn rug..madam wil namenlijk onder de douche graag getild worden!!!

gr. Ilone

Hoi meiden,

Maaike gaat ongeveer drie keer in de week in bad. Ze mag dan altijd even spelen. Zij heeft ook een droog huidje dus wil het niet vaker doen. Als ze weer echt droog is dan doen we altijd Balneum in bad. Dat helpt wel echt maar ik vind het wel erg duur.

Groetjes
Inge

Tara gaat meestal om de dag en soms om de 2 dagen in bad. Ze heeft een droge huid en dan kunnen ze beter niet elke dag in bad gaan.

Ze vindt het erg leuk om in bad te gaan, maar eruit komen gaat lastiger, omdat mevrouwtje graag wil blijven spelen.

Oh ja, nog een paar vragen:
1.) hoe lang laten jullie ze in bad/ onder de douche? Ik meestal ca. 15-20 minuten.
2.) ik zie op sommige foto's van jullie kindjes dat er best wat schuim in het water zit, wat voor douchegel/doucheschuim gebruiken jullie? Ik gebruik Natusan top-to-toe wash en die geeft niet veel schuim.
3.) waar drogen en kleden jullie je kind(eren) aan na het baden/douchen? Ik doe dat op de badkamervloer, omdat Tara's slaapkamer naast de voordeur is en in haar kamer is het kouder dan in de rest van het huis.

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan