Douchen/ in bad

Hoi Shivana,

Feline gaat eens in de 2 of 3 dagen onder de douche. Of ze moet echt vies zijn, dan vaker. Ik was haar natuurlijk wel in de tussentijd.
Feline heeft ook een droge/schrale huid, dus vaker is niet goed voor haar.
En ik douche tegenwoordig minder warm met haar en gebruik weinig zeep en max. 5 minuten en het gaat een stuk beter met de droge huid.

groetjes Maris

Eline gaat iedere dag eigenlijk wel. Meestal 's ochtends. Dan heeft ze een hele nacht in zon plasluier gelegen, en daar gaat ze beslist niet frisser van ruiken. Soms gaat ze met ons onder de douche, en soms gaat ze in bad. Lekker met zwitsal schuimbad. Meestal laat ik haar zon 10 minuten in bad zitten.

Hier douchen we om de dag. Daan heeft ook een droog huidje.
We gaan meestal met z'n allen onder de douche. Na het douchen drogen we ons in de badkamer af en dan gaan we naar onze slaapkamer en daar kleed ik Daan op ons bed aan. De jongste kleden we wel in de badkamer aan, voor hem hebben we een aankleedkussen op de wasmachine liggen.

Hoi,
Daniëlle gaat elke dag in het grote bad, maar altijd met papa of mama erbij.
Dan zitten we heerlijk te spetteren in het bad en met poppetjes en eendjes te spelen.
Daarna in de badkamer afdrogen en tandjes poetsen.
Dan met mama naar dr kamertje, krijgt ze (nog steeds!) een beetje bv en dan heerlijk slapen.
Oja we gebruiken meestal Zwitsal in het badje, gisteren met Euqaliptus ivm een opkomende verkoudheid.

Groetjes van Sonja

Hier hetzelfde verhaal: Met pappa of mamma (om de beurt) in het grote bad, maar Lotte gaat om de dag. Voor de haartjes en billetjes gebruiken we Zwitsal schuimzeep. Onder de douche wil Lotte niet. Dat vind ze heel erg eng en raakt ze helemaal in paniek. Zelfs als ik haar in m'n armen hou. En geen idee waarom, we hebben het een aantal keer geprobeerd sinds de geboorte, maar de reactie is altijd hetzelfde.

Groetjes, Marisa

Mijn dochter ging maar 1 keer per week in bad/douche. Sinds ze een jaar is 2 keer per week. Dat is al gauw te veel hoor met een écht heel droge huid! Dus 3 á 4 keer per week....dan is het huidje van jullie kinderen vast niet zo droog als van mijn dochter! zij kan dat écht niet!
Ik smeer verder met pure vasaline, meer niet. Op het gezicht dan wel cetamacrogolcreme, puur omdat ik bang ben dat haar exzeem terugkomt. Het is al 8 maanden weg, maar toch...

Terug
Bovenaan