Douchen met je baby

Hi,

Onze kleine lieverd is nu 6 weekjes oud en we zijn nog niet met haar onder de douche geweest. Tot nu toe gaat ze steeds in bad. Mijn vriend en ik vinden het allebei een beetje eng om met haar onder de douche te gaan staan. We zijn als de dood dat we haar laten vallen of zoiets. Het lijkt ons zo glibberig ookal gebruik je geen zeep. Ik hoor wel dat babies het ontzettend lekker vinden onder de douche.

We willen het graag proberen, heeft iemand nog tips?

Groetjes en bedankt
Brootje

Hoi Brootje

Het is inderdaad wat glibberig, dus goed vast houden inderdaad. Een tip: Als je met haar onder de douche ga doe dan alleen lekker haar kontje even soppen, zodat niet haar hele lijfje glibberig word! En leg je aankleedkussen in de douche en wikkel haar in een hydrofiele luier, zodat jij jezelf snel kan afdrogen. Of misschien dat je  vriend haar kan aanpakken! Maar ik zou het in ieder geval snel gaan doen, anders worden ze straks misschien bang van de douche. Ons dochtertje is nu bijna 10 maanden, ik kan haar gewoon in de douche bak zetten, zodat ik m'n haren kan wassen. Ze vind het allemaal prima. Maar met papa in bad is ook erg favoriet!

Groetjes Essie

Hoi,

mijn dochtertje gaat altijd met papa onder de douche vindt ze heerlijk dat lijfelijke contact. Ik sta er dan bij en zeep haar met een hydrofiel washand in en spoel haar af. Mijn vriend houdt haar dus vast de hele tijd . Na het douchen neem ik haar van hem over en droog haar af. Werkt Perfect. maar wel met zijn tweeen doen is het makkelijkst.

veel suc6
maria

Hoi,

Onze dochter (nu 8maanden) vind het ook heerlijk om te douchen. Wij vonden het in het begin ook heel eng, en toen kreeg ik een tip van iemand om haar de eerste paar keer in koliek houding te houden onder de douche. zo heb je je kindje heel goed vast en komt het water ook niet zo in haar oogjes. Na een paar keer hielden we haar ook gewoon vast.

Veel doucheplezier!!

Desiree

Wij doen het ook al vanaf week 1!
Hij vindt het heerlijk!

En inderdaad gewoon met zn tweeen doen. Eentje kleed hem/haar uit en houdt vast.
Als je klaar bent geef je hem/haar aan de gene die niet onder de douche stond. Die pakt hem/haar aan met een handdoek en dan kan de ander zich rustig afdrogen. Werkt perfect....en is heel leuk voor papa!

Hoi,

Ik heb altijd gedouched met ons zoontje. Het was heerlijk en je kan het ook erg makkelijk doen als je alleen bent. Alleen hoe doe je het als je jezelf ook wilt shampoo-en en wassen;

Zet het baby-badje op de grond in de badkamer, leg er een dikke handdoek in. Daarover heen een opengeslagen handdoek waar je je baby inlegt en lekker toestopt. Je stapt zelf onder de douche en wast je. Daarna pak je je baby uit het lekkere warme badje en ga je  samen onder de douche. Een zeepdispenser aan de muur is dan handig om op een makkelijke manier zeep binnen handbereik te hebben. Na het samen douchen leg je je baby weer terug in het badje met handdoeken en dekt hem/haar toe. Daarna kan je jezelf afdrogen en aankleden. Ondertussen is je kindje bijna droog en kan je hem/haar verder afdrogen en aankleden.
Het is heerlijk en erg gezellig om samen onder de douche te gaan.

Veel plezier en succes!

Héél toevallig heb ik gisteren voor het eerst gedouched met ons meisje van bijna 6 weken, en ze vond het héérlijk (en ik ook!).
Wij vonden het ook een beetje eng, maar ik wilde het toch heel graag doen. Papa heeft haar uitgekleed en op het aankleedkussen alvast gewassen, daarna heeft hij haar aan mij aangegeven (ik stond al onder de douche), en hebben we er lekker een kwartier onder gestaan (met alleen water dus). Ik vond het overigens wel meevallen met de glibberigheid (misschien omdat we niet ingezeept hebben onder de douche). Ze vond het helemaal geweldig, zelfs als de straal op haar rug kwam (ik had de straal wel vrij zacht gezet) of in haar gezicht protesteerde ze niet.
Daarna heb ik haar teruggegeven aan papa en heeft hij haar afgedroogd en aangekleed, terwijl ik mezelf aankleedde.
Ik vond het heel prettig om het de eerste keer met z'n tweeën te doen (papa is er ook de hele tijd bijgebleven), maar over een tijdje zie ik het mezelf nu ook wel alleen doen.
Marieke, jouw manier klinkt inderdaad erg handig, goeie tip!!

Brootje, veel plezier met douchen!

Hi,

We moeten het gewoon maar eens proberen. Iedereen schrijft er zo positief over. Ik hoor om me heen dat je het wel met zo'n 6 weken moet doen, omdat ze anders wellicht een beetje bang worden voor water. Ik ben er wel voor, maar mijn vriend ziet het nog niet echt zitten, maar zoals ik het van mamamyrna lees is het wel even handig om het in het begin samen te doen.

Groetjes en bedankt voor de goede tips!
Brootje

P.S. als ik het gedaan heb, dan laat ik nog wel even weten hoe het gegaan is.

Terug
Bovenaan