Douchen met je baby

Hoi Brootje,

Onze dochter is nu 5 1/2 maand en vindt douchen geweldig. Onze kraamhulp heeft destijds  op dag 3 papa met baby onder de douche gezet. En het ons een beetje 'geleerd' ben je gelijk niet bang meer om het zelf te doen.Het is ook gewoon makkelijk als je geen zin hebt om het badje te vullen.

Groetjes,
Linda

Hallo,

Ik heb een zoontje van 11 weken en ik doe het altijd zo:

Eerst kleed ik mezelf  uit en doe  ik mijn badjas aan, daarna kleed ik mijn zoontje uit en die wikkel ik in een omslagdoek en dan leg ik hem op een aankleedkussen in de douche.
Als de douche op een goede temperatuur is dan pak ik mijn zoontje en gaan we samen douchen en als we klaar zijn leg ik hem weer met de omslagdoek om op het aankleedkussen dan doe ik mijn badjas aan droog ik hem eerst af, kleed ik hem aan en als hij klaar is kleed ik mezelf aan.

Maar met een beetje hulp van papa is het inderdaad makkelijker!

Hoi hoi,

Ook wij willen gaan douchen met onze dochter van 5 weken oud..euh jong,
maar wij durven het ook niet zo goed.Maar na aale tips die hier worden gegeven willen we het toch gaan proberen.Een vraagje,hoe warm zetten jullie het douchewater?

Alvast bedankt,groetjes Kitty mama van Tess

Hoi,

Wij mengen het douchewater altijd zodat het lekker warm aanvoelt, maar niet heet. Als ik er zelf gelijk helemaal onder kan gaan staan zonder het heet te vinden is het goed. Je kunt ook je badthermometer gebruiken. ik zet hem trouwens meestal na een minuut of 5 wel iets warmer.

groetjes en veel plezier,

desiree

Hi,

Zondagochtend ben ik met mijn dochter onder de douche gestapt, maar ik moet zeggen we waren allebei niet echt dolenthousiast. Omdat ik het eng vond, had ik haar zo stevig beet! Mijn vriend heeft haar snel weer aangepakt en haar lekker afgedroogd. We houden het er wel in, maar ik geloof dat ze haar badje samen met papa toch fijner vindt.

Groetjes
Brootje

hoi,

mischien hier even een tip om te gaan douchen met je baby:

leg een hydrofiel handoek over je arm en leg daar je baby op, dan is het allemaal niet zo glibberig. Fijner voor jou en voor je baby!

Gr. Anne mama van Elamr ( 20-06-2006 )

hoi

wij hebben zelf ook een meisje van 6 weken en vanaf het begin gaat ze 1 keer in
de week mee onder de douch. ik was haar dan eerst op de comode en wikkel er dan in een bad cape en geeft er dan aan aan mn vriend die houd er een kleine 10 min onder de douche wat ze echt heerlijk vind en daarna zorg ik voor een warme handoek en pak er dan weer van hem over.
echt een aanrader als ze uit dr badje moet hoor je dr niet maar als ik er onder de douche vandaan haal begint ze te gillen, dus dat zegt genoeg
veel succes

groetjes marieke

Terug
Bovenaan