Douchen met je baby

hoi

wij hebben zelf ook een meisje van 6 weken en vanaf het begin gaat ze 1 keer in
de week mee onder de douch. ik was haar dan eerst op de comode en wikkel er dan in een bad cape en geeft er dan aan aan mn vriend die houd er een kleine 10 min onder de douche wat ze echt heerlijk vind en daarna zorg ik voor een warme handoek en pak er dan weer van hem over.
echt een aanrader als ze uit dr badje moet hoor je dr niet maar als ik er onder de douche vandaan haal begint ze te gillen, dus dat zegt genoeg
veel succes

groetjes marieke

Onze zoon nu 8mnd vond douchen vanaf het begin heerlijk.
Mijn man ging dan met hem onder de douche en ik stond klaar met de handdoek.
Natuurlijk is het de 1e keer een beetje eng,maar ja dat was de 1e keer in bad doen waarschijnlijk ook.
Probeer het wel zoveel mogelijk,want over een paar maanden is er geen alternatief meer.(mits je elke dag je hele badkamer uit wilt soppen,omdat je kindje denkt dat het een zwembad is)
Onze zoon gaat nu al 1,5 mnd niet meer in bad ,maar onder de douche omdat het gewoon niet meer te doen is.

succes met douchen

Onze kraamhulp heeft ons er in de allereerste week al mee geholpen. Je moet even wat schaamte over, omdat je in je nakie tegenover de kraam staat. Maar die controleert je hechtingen ook al enzo...

Zij raadde ons aan om het met zijn tweetjes te doen. De ene heeft de kleine op de arm. Wij deden het tussen rechtop en op de arm liggen in. Dan had je de meeste grip.
Niet zepen: zo vies zijn ze meestal toch niet, het gaat meer om de lekker.

De ander staat ondertussen gewoon te wachten of springt er even bij, maar gaat er als eerste weer onderuit. Die kleedt zich aan en pakt de kleine over en kleedt het aan. Zo hoef je niet zelf uit de douchebak te stappen met een kleintje op de arm.

Aan het eind ben je een half uur verder, maar weer een rijk gevoel erbij.

greet

hallo brootje,

Ons zoontje vond het heerlijk om onder de douche te zijn.
We begonnen er al best snel mee maar deden het wel samen de een onder de douche ende ander de kleine aanpakken en afdrogen.
Inzepen deden we niet want dat is idd te glibberig.

Hij is er nu te grot voor maar hij wil nu alleen in badje want dan kan ie lekker spelen hij is nu 17 maanden.
Ik zou het gewoon proberen en wel met zijn tweeen raad ik aan.

Groetjes Sandra

Anne geweldige tip die hydrofieldoek! Echt topper! Werkt perfect. Mijn dochter zat naast me in haar badje en mijn zoontje op de arm. Had de lage wasmand lekker bekleed met een fleecedeken en warme handdoeken en zo kon ik hem lekker wegleggen en ons afdrogen. We vonden het alledrie zooo gezellig!

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi,

Ik had al eerder gereageerd dat wij al vrij snel met Mirte onder de douche stonden.
Ni is Mirte 7 maanden en sinds twee maanden gaan wij babyzwemmen en omdat we al gewend waren om te douchen kan ik haar in het zwembad na het zwemmen ook lekker douchen. Even al het gloor eraf.

Groetjes,
Linda

Terug
Bovenaan