Dr brown of avent?

Wij hadden de nieuwe lijn van advent gekocht, maar in het ziekenhuis begonnen met de S line van difrax. Zoontje is 7 weken te vroeg geboren en kregen een difrax flesje. Geprobeerd met de advent flessen thuis laatst en speciaal met onderdeel voor reflux alleen dronk hij niet meer netjes en begon veel meer te spugen. Advies koop niet teveel flesjes  van een merk.

Nog een tip als je toch voor Avent kiest: de spenen van Avent stromen erg snel. Onze dochter zit nog steeds op speen 1 (van 0 tot 1 maand) terwijl ze dik 4 maanden is. Ik zou dus beginnen met speen 0 (prematuur), zodat je kleine zich niet verslikt.

Dr browns fles had ik ook maar die lekken en vind ze ontzettend onhandig in gebruik. Wij gebruiken difrax en hebben nooit krampjes gehad

Test eerst inderdaad 1 flesje van een bepaald merk en kijk dan hoe je baby er op reageert.Ik ben begonnen met de Philips Avent (lekker makkelijk, zat in zo’n babydoos), maar daar bleek de speen uiteindelijk te groot van te zijn voor onze dochter. Ze dronk veel te snel hier uit. Toen overgestapt op Difrax en die leek het goed te doen, ze dronk veel minder snel namelijk. Maar daar bleek ze toch heel veel darmkrampjes van te krijgen. Nu sinds 3 dagen een Dr Brown fles en tot nu toe lijken de krampjes een stuk verminderd te zijn! 

Hier alle merken geprobeerd. Enige waar hij niet binnen 5 min hele fles ophad (en 5 min later alles eruit) was Difrax met S speen. Verschilt dus echt per kind en kun je vooraf niet inschatten. Dus idd niet teveel flessen inslaan op voorhand! Ik heb hier nog een complete dr Brown starterkit en diverse Aventflessen staan...

Wij begonnen met dr Brown, maar daarmee dronk zoon veel te snel. Toen overgestapt op de nieuwe Avent flessen en dat ging perfect. Wij dikken de voeding in en gebruiken daarom speen 2. Avent vind ik ideaal met schoonmaken ed! Gewoon een fles kopen, vind je m niet fijn dan stuur je iemand naar de winkel om een andere te kopen. Hetzelfde geldt voor speentjes..Je weet van te voren niet wat je wel of niet fijn vindt en wat je kindje gaat doen met drinken...Dat kan overigens ook nog veranderen na een paar weken. Die kleintjes ontwikkelen zich zo snel!  

Terug
Bovenaan