Draagdoek

Jullie hebben deze december mama ook overtuigd!
Ik ga er zo gelijk 1 bestellen.
Had bij de oudste de draagzak van baby Björn maar dat was toch niet echt comfortabel.

Liefs Danielle
 
Hihi ;-)
Ik vond de draagzakken ook niet fijn (had op de 9mndbeurs vorig jaar wat geprobeerd en was meteen verliefd op de doeken ;-))

Ze geven wel aan de kleine schuin in foeteshouding in de doek te doen, maar als je kindje reflux heeft of makkelijk spuugt is rechtop veel handiger ;-) Gewoon het hoofdje 'vastzetten' onder een van de lappen die over je schouders gaan :)
Ik vind het zelf ook comfortabeler voor mij als hij rechtop zit.

Liefs en succes en veel plezier ermee ;-)
 
Ikzeg: ook de decembermama? aan de draagdoek, haha!
Ik hoop dat hij vandaag gauw binnenkomt, want ik ben zó benieuwd! Gelukkig is Patrice vandaag vrij. Kunnen we samen even oefenen en klungelen.
Ik kijk er echt naar uit om mijn kleine meiske lekker bij me te dragen!Ik heb woensdagavond een wikkeldeken uit de verpakking gehaald, die ik al aan het begin van de wangerschap heb gekocht. Dat vindt Jasmijn ook echt heerlijk. Zij lekker warm, als een wrapje dicht tegen mij aan. Alleen heb ik dan niet mijn handen vrij en dat is onhandig en ook best zwaar. Dus volgens mij is de doek dé oplossing!

Xxxx
 
De bestelling is de deur uit! Hoop dat hij morgen binnen komt.
Ik heb de blauwe met groene ster besteld. Ben erg benieuwd. Misschien kom ik dan nog eens aan het huishouden toe als ik mijn handen weer vrij heb:)

Goede tip Marieke, heeft Gabriel je nog niet ondergespuugd trouwens als hij zo lekker dicht bij je zit?

En wat doen jullie je kindje aan in die doek als je gewoon binnen bent? Volgens mij is het best warm al die lagen en de warmte vanjezelf?
Finn heeft regelmatig het zweet op zijn hoofd staan als hij tegen ons aan ligt te slapen.

Liefs Danielle
 
Vandaag hebben we ons eerste tochtje buiten gemaakt in de doek. Mama vond het fantastisch en geweldig. Lise vond het minder geslaagd :-(

Misschien dat ze nog even moet wennen. Hoewel het meisje wel veel in mijn buurt is, ligt ze ook heel veel los. Ze is dan ook gewend om de hele dag met haar armpjes en beentjes te kunnen zwaaien en met haar koppie te kunnen draaien. De doek beperkt haar in haar bewegingsvrijheid en daar wordt ze niet blij van. Ik heb zojuist geduldig uitgelegd dat ze op deze manier wel meer om zich heen kan kijken... en volgens mij neemt ze dat nu in overweging ;-)

Op dit moment denk ik dat ik de doek vooral buiten zal gebruiken en dan kan ze gewoon haar kleertjes en een jasje aan. Binnen zou ze aan een rompertje genoeg hebben (ze was gisteren met al haar kleertjes aan erg zweterig). Doek is ook perfect om discreet huid op huid te kunnen zitten trouwens!
 
Gabriël spuugt niet in de draagdoek, het is in ieder geval nog geen enkele keer gebeurd :)

Een rompertje of alleen een luiertje is genoeg voor binnen. Jijzelf een katoenen hemd of gewoon een bh is voldoende, net wat je prettig vind. Je zou dan als je het wat fris hebt een vest kunnen aandoen maar die open laten hangen.

Met het huidige weer heeft Gabriël voor buiten in de draagdoek alleen een luiertje, rompertje en broekje met voetjes aan. En ik alleen een hemd/tshirt en dan een vest erover en mijn jas (die open hangt).
Als ik ons in meer aankleed zweten we als een gek ;-)

Jammer dat Lise het niet zo fijn vind. Hoe had je haar erin? Schuin of rechtop?
Elk kindje vind iets anders fijn denk ik ook. Gabriël kan echt helemaal tot rust komen als hij lekker dicht bij je is, dan valt hij heel snel in slaap. En rechtop heeft bij hem de voorkeur. Misschien even oefenen met wat jullie beiden prettig vinden :)

Succes en veel plezier allemaal ;-)
Liefs! Marieke
 
Terwijl ik dit typ ligt Jasmijn heerlijk in de draagdoek (de grijze met roze bloem!) tegen me aan. Ze is echt enorm aan het genieten (slapen/pruttelgeluidjes maken) en mama dus ook!

Allebei blij!

Liefs, marieke en Jasmijn!
 
Terug
Bovenaan