Draaien van de baby

Hallo,
Het viel mij op dat er weinig op staat over het draaien van de baby (versie poging).
Daarom zou ik graag mijn ervaring willen uitwisselen voor diegene die het moeten ondergaan.
Bij mij is het achteraf 100% meegevallen.
Bij mij is het gedaan toen ik 37 1/2 week zwanger was.
Inmiddels ben ik nu 39 weken dus ik wacht in spanning tot het gaat beginnen.
Ik vond het niet zo fijn maar echt heel pijnlijk vond ik het ook niet.
Ik had alleen de pech dat het al een aardig stuk ingedaald was en daardoor hebben ze de baby eerst los moeten duwen uit het bekken en ik moet eerlijk zeggen dat was best wel pijnlijk.
Daarna het draaien verder ging prima.
De kunst is om goed op je ademhaling te letten en je heel goed proberen te ontspannen voor zover als dat gaat.
En goed naar de gyn. te luisteren.
Ik had wel afgesproken als ik het niet meer trok dat ze dan zouden stoppen en dat is voor jezelf ook een geruststelling vond ik dat je het toch zelf nog een beetje in de hand heb.
Ik zou als het moest weer een 2e keer doen.
Ik had alleen wat langer last van de prik die je van te voren krijgt om de bevalling tegen te gaan.
Ik was er erg trillierig door maar dat was na een paar uurtjes ook weer voorbij.
Misschien ook wel erg nerveurs erbij geweest maarja wie zou dat niet zijn. (eigenlijk voor niks)
Daarna lekker rustig aan gedaan en vroeg mijn bedje opgezocht die avond.
Een paar dagen later weer een echo gehad om te kijken of het nog goed lag en joepie het lag nog steeds goed dus het was niet voor niks geweest.
Ik ben blij dat ik nu geen stuitbevalling of keizersnee hoef te doorstaan want je bent vaak met een gewone bevalling toch weer sneller op de been en zeker als je nog een kind je heb rondlopen.

Maargoed ik hoop dat iemand wat aan dit verhaal heeft.

Groetjes van mij

Hallo Dazo,

Ik ben heel blij met je verhaal.
Ben gister bij vlk geweest en moet morgenvroeg terug komen, want "hij" ligt in stuit ben vandaag 34 weken +3 en ik krijg morgen uitleg over hoe en wat met draaien. Als ze proberen de baby te draaien doen ze dat uitwendig of inwendig?? (Hoop uitwendig) En is het iets wat je makkelijk alleen kunt of is het verstandig om mijn vriend mee te laten gaan. Als "hij" nog steeds in stuit ligt willen ze volgende week dinsdag gaan draaien. Dan ben ik 35+3.
Je hebt het over een prik, waar is die precies voor?
Wat zijn de opties als "hij" weer terug draaid?

Jou kindje ligt nog steeds goed?

Groetjes triesepies

Hoi hoi,

Ben blij dat ik iemand blij kan maken met mijn verhaal.
Bij mij hebben ze alles uitwendig gedaan.
Volgens mij doen ze het alleen heel even inwendig om de baby uit het bekken te duwen als het er al te diep in zit maar dat hebben ze bij mij ook uitwendig kunnen doen.
Om het zeker te weten moet je dat even aan je verlosk. vragen dan weet je het zeker.
Die prik die ik gekregen heb is een weeeen remmer om het samentrekken van je baarmoeder tegen te gaan Die krijg je volgens mij altijd.

Enne de baby ligt gelukkig nog goed.
Ik moet nu nog 1 week voor dat ik uitgerekend ben en ben het nu ook wel zat.
Mijn dochter kwam 9 dagen te laat dus ik hou er maar rekening mee dat ik ook doorloop.
Moet er niet aan denken maarja niks aan te doen.
Wil je me op de hoogte houden hoe het gegaan is daar ben ik wel benieuwd naar.
Groetjes van mij.

hoi hoi
Was nog wat vergeten.
Ik zou je vriend wel meenemen.
Ik was trillerig na die prik en je hartslag kan wel wat op hol slaan en als je dan zelf moet rijden of alleen bent is misschien niet zo prettig.

Mijn mannetje is ook meegegaan en ik vond het wel heel fijn want ik vond het toch allemaal wel wat eng en dan kan je best wel een steuntje gebruiken.
En daarna moet je toch ook wel je rust nemen hoor.
Nou heel veel succes

Groetjes van mij

Hey,

Fijn dat de kleine nog goed ligt. Ik me voor stellen dat je het zat bent. Ben ik ook al en ik moet/mag nog 5 en halve week. Hoop dat ik nu net zo veel geluk heb als bij de eerste.  Ze lag goed en kwam 3 weken te vroeg en alles  ging helemaal goed met d'r.

Mijn vriend gaat waarschijnlijk morgen mee naar de verloskundige als we uitleg krijgen over hoe en wat en hij gaat volgende week ook mee met het draaien. De volgende dag ben ik alleen jarig (is dan misschien niet zo handig), maar ik kan toch niet zo heel veel doen dus had al bedacht om niks aan de verjaardag te doen.
En onze dochter gaat op woensdag altijd naar het kinderdagerblijf dus ik kan lekker rustig aan doen.

Ik hou je op de hoogte.

Groetjes triesepies

Hallo Dazo,

Ik ben net bij verloskundige geweest en heb allerlei info gekregen.  Ze gaan het inderdaad uitwendig  doen. Ik heb  voor volgende week dinsdag een afspraak  om te kijken of de kleine nog steeds in stuit ligt. Zoja dan gaan we kijken wanneer  ze kunnen  proberen te draaien. Als ze niet kunnen draaien gaan we wel weer verder kijken. Ik ga er vanuit dat het draaien lukt en ik nergens meer over na hoef te denken.

Bij jou alles nog rustig??

Groetjes Tries

'hoi Triesepies,

Nou bij mij is het nog steeds rustig pffff.
Ben benieuwd of het gaat lukken het draaien bij jouw.
Bij mijn vriendinnetje is het gisteren gedaan en daar is het helaas niet bij gelukt.
Dus die kiest nu toch voor een stuitbevalling.
Ikzelf zag dat niet zitten dus ik had dan toch voor een keizersnee gegaan.
Maargoed de verlosk. zei tegen haar dat het goed ging komen dus daar moet je dan maar op
vertrouwen toch.

Ben benieuwd hou je me op de hoogte?
Als ik bevallen ben dan zet ik het onder dit hoofdstukje erbij.

groetjes Dazo

Hey Dazo,

Vervelend dat het bij je vriendin niet gelukt is. Ik ga ervan uit dat het bij mij wel gaat lukken en zo niet dan kiez ik waarschijnlijk ook voor een keizersnee. Maar hoop dat het draaien gaat lukken of liever nog: dat de kleine zelf draaid.
Ik hou je op de hoogte en zal duimen dat de kleine van jou niet zo lang meer op zich laat wachten.

Groetjes Tries

Terug
Bovenaan