Draaien van de baby

@Triesepies,

Ja de echo was gelukkig helemaal goed, is toch weer spannend. We hebben alles goed kunnen zien, en het zag er goed uit.

@Teddy,

Natuurlijk heeft de beeb nog alle ruimte, ik voel 't ook regelmatig draaien, maar onze dochter draaide ook nog wel, maar kwam toch steeds weer koppie boven uit... Vandaar.. maar ik maak me geen zorgen hoor, heb een goede ervaring met stuitbevalling, dus zal het dit keer ook wel los lopen... ;-)

Hallo Triesepies en alle anderen

Nou het is gebeurt ik ben eindelijk bevallen van een mooie dochter.
Ze heet Jaylin en is 3635 gram en ongeveer 48 cm.
Het is een klein propje.

Alles is heel snel gegaan en gelukkig ook allemaal goed.
Ben snachts (zaterochtend vroeg) begonnen om 2.30 en ze is om 7.22 geboren!
Dus dat was een hele vlotte bevalling

Ik voelde me gelijk heel goed en de kleine deed het ook heel goed dus we mochten lekker om kwart voor 12 al naar huis toe.

Ik ga jullie verder verlaten op dit forum.
Vond het heel leuk dat jullie gereageerd hadden op mijn verhaal.
Ik wens jullie allemaal het allerbeste en als de kleine er is GENIET!!!!

Groetjes Dazo

Hallo Dazo,

Ik weet niet of je dit nog leest maar: GEFELICITEERD!!!
Wat fijn dat alles zo goed gegaan en en lekker snel.
Ga lekker genieten van jullie kleine meid.

Groetjes Triesepies

Nog een positief verhaal m.b.t. de versie poging (draaien van de baby omdat het in stuitligging ligt):

Vanochtend was het zover, met 35w-6d zwanger lag het kindje nog steeds met de billen naar beneden en de beentjes de lucht in (onvolkomen stuit). Ik had alle artikelen die erover te vinden zijn via internet doorgenomen en was best wel nerveus, maar dat was totaal niet nodig.

Eerst werd er verteld wat precies de bedoeling was en toen werd ik een half uur aan de CTG scan gelegd om te kijken of het hartje van de baby goed was. Daarna werd er voor de zekerheid nog even via een echo gekeken of het hoofd inderdaad boven lag.  Daarna kwam de arts en die gaf me een weeenremmer (injectie). Normaal val ik al flauw als ik een naald zie, maar dit was zo'n klein naaldje dat je het bijna niet voelde.  Dat moest even een 10 minuten inwerken en toen kreeg ik de instructie om vooral mijn buikspieren zo ontspannen mogelijk te houden en dus net tegen te drukken. Binnen  5 seconden had de arts de billetjes van de baby al beet en hij hoefde ook helemaal geen kracht te zetten maar aaide als het ware het hoofdje de juiste kant op en klaar was het! Ik voelde alleen dat er iets in mijn buik bewoog, maar de schopjes die ik 's nachts te verduren krijg zijn harder... Het was dus echt binnen een halve minuut gepiept! Nu moet ik er wel bij zeggen dat het scheelt dat ik vrij slank ben en dat het kindje nog niet in het bekken was gezakt. Omdat ik A neg bloedgroep heb moest ik nog een injectie maar dat viel ook reuze mee. Door de weeenremmer was ik nog wel trillerig, maar dat is na een paar uurtjes ook weer over gegaan.

Dus voor iedereen waarbij het kindje in stuit ligt raad ik van harte aan om het te laten draaien.

Succes en groetjes
Pretteflat

hoi
ik ga af en toe naar de osteopaat en deze zei dat hij dmv het manipuleren en losmaken van je rug, ruimte schept voor de baby om te kunnen draaien. bij mij ligt ie ook in een stuit maar ik ben pas 29weken. Hij   vertelde mij dat hij met 36 weken dan zou proberen dit te doen, als het nog nodig is. dus misschien voor anderen een extra oplossing?
gr daniella

Misschien was ik iets te positief met mijn verhaal. Het ging namelijk zo gemakkelijk met draaien dat ik het gevoel heb dat het kind na alweer teruggedraaid is naar stuitligging.... A.s. dinsdag heb ik een afspraak met de verloskundige dus dan zullen we wel zien hoe we ervoor staan en hoe het verder zal gaan... Niet alleen is die kind dus een dwarsligger, maar ook een draaikont....

Terug
Bovenaan