Draaien van de baby

@Triesepies,

Uiteraard hoop ik voor je dat het bij jou ook zal lukken, bij mij is het bij nummer 1 niet gelukt en ik heb net als Dazo's vriendin voor een stuitbevalling gekozen. Die is supergoed verlopen, mijn meisie was er binnen drie en half uur na de eerste wee. Ik raad je aan niet te snel voor een keizersnee te kiezen. Als de baby klein is en de bevalling spoedig verloopt is het goed te doen. Laat je goed informeren door de gyn en bedenk je dat je toch in het ziekenhuis moet bevallen met een stuit en je dus ook zo in de OK bent. Succes !!

Hallo Hope,

Goed om te horen dat een stuitbevalling niet altijd even vervelend is en in een keizersnee eindigd.
Ik moet dinsdag terug op controle komen om te kijken of hij/zij zelf al gedraaid is en zoniet gaan we een afspraak maken wanneer ze gaan proberen te draaien. Als dat niet lukt word ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verdere controle.
Ik moet zowiezo in het ziekenhuis bevallen, maar ik zal (als ie niet wil draaien) goed met de gyn overleggen wat het verstandigst is.

Ik hou jullie op e hoogte.

Groetjes Tries

Hey Dazo,

Ik ben net op controle geweest en hij/zij is vanzelf gedraaid. JOEPPIE!!!
Waarschijnlijk zaterdag ochtend, ik was toen heel duizelig, misselijk en helemaal niet lekker. Had alleen verwacht dat je het in je buik ook zou voelen. Bij mij dus niet.

Hoe gaat het bij jou?? Rommelt het al of is de kleine er al??

Groetjes Tries

Goed om te horen, Triesepies. Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad en deze ligt nu ook in stuit. Onze dochter hebben we sinds deze echo niet anders gezien, dus ik ben benieuwd... Ach, wij hebben  nog even !

Hoi triesepies,
Het is n og steeds redelijk rustig hierzo.
Was maandag voor controle geweest toen hebben ze me gestript.
Dinsdag was ik uitgerekend maar niks hoor.
Bij mijn eerste was ik binnen 2 dagen bevallen na het strippen maar deze heeft nog niet zoveel zin er in.
Geef het eens ongelijk het is toch veel te koud buiten hahaha.
Maargoed ben vandaag wel de slijmprop verloren dus we wachten maar af.
Ik hou je op de hoogte als het er is.
Gelukkig dat de kleine uit zich zelf gedraaid is zeg.
Dat kan je maar beter hebben dan dat hun het moeten draaien.
Dit is toch wel een geruststelling denk ik voor je.

Groetjes Dazo

Hey,

De verloskundigen zijn er altijd van overtuigd geweest dat mijn zoontje netjes was gedraaid en klaar lag voor de bevalling. Tot week 38! De verlodkundige twijfelde en verwees mij door voor een echo. Inderdaad zoonlief lag lekker met zijn koppie omhoog dus naar de gyneacoloog. De gyneacoloog wilde hem direct proberen te draaien en dat vond ik prima. Ik ben rustig gaan liggen en heb geprobeerd om mij goed te ontspanen. Dat ging mij goed af want ik wilde gewoon dat het zou lukken! De gyneacoloog had het zweet op zijn voorhoofd staan en zag er erg geconcentreerd uit. Maar het is hem in één keer gelukt. Ik vond het een heel gek gevoel dat de gyneacoloog mijn zoontje bij het hoofd en de billen kon pakken en hem zo kon draaien. Na het draaien werd het even spannend want de hartslag van ons zoontje nam af. Ik moest direct een hartfilmpje laten maken en na een uur mochten wij naar huis. Zoonlief was gewoon erg geschrokken van de plotselinge draai. Het is ook niet niks natuurlijk. Ik heb geen injectie of iets dergelijks gehad en mijn ervaring was dus prima.

In week 41 ben ik gestript op vrijdag. Ik vond het best spannend, maar je voelt er weinig van. Een klein beetje bloedverlies verder niks. De bevalling laat nog even op zich wachten maar uiteindelijk is Timo op maandagochtend (2:42 uur) geboren (na een ontspannen en vrolijke bevalling!). De vraag blijft of het strippen geholpen heeft, dat zullen we nooit weten, maar wie niet waagt wie niet wint!

Hey,

@ Dazo, ik heb geen ervaring met strippen maar zou daardoor de bevalling op gang komen? Ik had met de eerste gebroken vliezen toen ik aan het stadten was. 3 weken te vroeg. Daarom zal deze wel te laat komen. Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen dus heb vanmorgen al een koffertje ingepakt voor het geval deze ook te vroeg komt(zou ik niet zo erg vinden, daarom zal hij/zij wel later komen) Ik ga voor je duimen dat het nu niet lang meer duurt. Als er niks gebeurd wanneer moet je dan weer op controle??
Veel succes en sterkte. Ik hoor wel hoe het afloopt.

@ Hope, Ik hoop de deze nog wel draaid, maar je hebt gelukkig nog even. Verloopt de zwangerschap verder goed? Geen rare kwaaltjes? En was de 20 weken echo verder wel goed, behalve dat hij/zij rechtop zit?

@ LT1977, ze hebben maandag met de echo gekeken hoe hij/zij ligt. Eerst had de verloskundige gevoeld en dacht dat hij/zij gedraaid was maar voor de zekerheid toch even met de echo gekeken.

Groetjes Tries

Hope; maak je geen zorgen! Je baby zal nog wel 100 keer draaien na die 20 weken! Ruimte zat!
Bij mij draaide ze met 40 weken nog alle kanten en ze was maar liefs 9 pond. Hoe kan het he!
Ik ben nu 31 weken zwanger en de baby lag lekker dwars. En nog ruimte zat, dus maak ik me ook deze keer geen zorgen.
Maar met 20 weken? PFFF.......kan nog ALLE kanten op hoor!

Terug
Bovenaan