Dreumes 1.5 jaar wat eten als ontbijt

Brinta, havermout, boterham of cracker. We wisselen veel af, anders is hij er snel klaar mee. Yoghurt vindt hij ook heel lekker, maar dat vult niet genoeg als ontbijt. 
Mijn zoon was 13 maanden toen ik alle flessen weg heb gegooit. Hij drinkt nu alles uit een rietjesbeker of met hulp uit een gewone beker
 
S ochtends brood met wat thee of melk, al zijn dat maar een paar slokjes. Wat griekse yoghurt als toetje en s avonds eet hij nog altijd een schaaltje warme havermoutpap met banaan, al vanaf 10 maanden. Toen weigerde hij de fles en dat is zo gebleven, vandaar de pap. Ik kook hem zelf, dan zitten er geen extra suikers in.
 
Ik vind dit ook een beetje lastig maar meer omdat ik de pap wat wil afbouwen. Mijn dochter kreeg smorgens en savonds een papflesje nu. Ze is inmiddels 16 maanden. 
Maar zij poept soms wel 5 of 6x per dag, met luieruitslag tot gevolg. Ik denk dat vooral de pap of de melk wel de boosdoener is. Als zij net wakker is, móet ze gewoon haar flesje en die maak ik al voordat ik haar uit bed pak. Anders schreeuwt ze alles bij elkaar ?
Brood is dagelijks geen optie als ontbijt want we hebben er gewoonweg geen tijd voor. Zij doet een half uur tot 45 min over een boterham en het gaat nooit van harte. Zo op de vroege morgen heb ik daar het geduld ook echt niet voor hoor. Als ik vrij heb is dat niet zo erg.. krijgt ze als ze net wakker is een klein flesje zonder pap en dan even later een boterham. Maar verder heb ik ook geen idee ??‍♀️
 
Fles eruit, gewone beker erin. Onze dochter wilde bij 11 maanden al geen flessen meer. En het is ook nog eens beter voor haar mondontwikkeling. Daarnaast hoeft je kind maar 300 ml zuivel per dag te krijgen. Daar zit je echt zo aan als je ook nog yoghurt ofzo geeft. 
Water (of soms een beetje vruchtensap) drinkt ze het beste uit een rietjesbeker
 
Hier ook een ontbijt met havermout en melk of yoghurt met fruit. Melk drinken gaat niet van harte en zo krijgt ze echt al veel zuivel binnen. Dan drinkt ze 's avonds voor het slapen gaan nog een klein beetje melk.
 
Onze kinderen krijgen als ontbijt
2 boterhammen, fruitbakje, kamillethee met honing en melk. 
Savonds yoghurt, dus daar ook zuivel. Karnemelk met een beetje diksap vinden ze ook heerlijk. 
 
Als je qua drinken zorgen maakt gewoon karvan cevitam 0.0 halen. Lichte siroop drinken ze wel. Anders zou het aan de drinkfles/beker kunnen liggen. gewone koemelk kun je geen 2 flessen op een dag van geven dat is te veel, zouden onze eigen darmen ook niet aankunnen, laat staan zo’n ukkie. Ene van 1,5 mag wel uit een open beker oefenen al, dan is een beker koude melk per dag ook ‘leuk’ en kan het kind trots proberen bij de boterham. Ik heb rond 1,5 ook ice tea green geïntroduceerd, na lang onderzoek naar dranken bleek die het beste van alles. (Ook gekeken naar de oorsprong van de ‘nep’ suikers die de zoete smaak vervangen bij lage calorie dranken) Dus dat mag ze soms ook als een afwissel. Je moet zelf even kijken wat voor jullie werkt. Je kunt al blij zijn dat het geen 40 graden meer is nu, dat scheelt in zo’n grote overgangsfase. Hier is ontbijt altijd yoghurt en lunch 2 boterhammen hartig belegd. Avond met de pot mee, of ze moet het echt niet willen eten dan krijgt ze potje olvarit. Tussendoor elke ochtend klein gesneden fruit, middag wisselt iedere dag. Ze zit perfect op haar groeicurves dus ook daar zie ik het succes terug. en toch was het hier ook heel erg zoeken naar dit schema nadat de laatste flesjes al wegvielen rond de 12 mnd...veel succes ??...
 
Hi, 
ons zoontje (inmiddels 20 maanden) dronk vanaf een maand of 14 bij het ontbijt ook alleen nog maar uit een rietjes- of anti lek beker. Hij wou ook echt geen fles meer. Wij geven hem ‘s ochtends altijd thee met een scheut melk er door. Een vrij ouderwetse combi volgens mij maar hij vindt het heerlijk haha. 


Ik zou dus als ik jou was gewoon is een beker i.p.v. fles proberen. 
 
Terug
Bovenaan