Dreumes 1.5 jaar wat eten als ontbijt

Goede vraag! Wat is eten en drinken soms lastig bij die kleintjes.
Mijn zoontje is ook 1,5 jaar en wat ik laatste tijd heb gemerkt in zijn patroon is dat het zowel kan liggen aan wat hij krijgt dan hoe hij het krijgt. Dus je zou kunnen kijken naar andere melk (volle, half volle, of karnemelk. Of opvolgmelk van het merk wat hij gewend was voordat je overstapte) of naar een andere beker (tuit, open, rietjes, andere grote speen) of je zou zelfs nog kunnen kijken of hij het als tussendoortje wil in plaats van bij zijn ontbijt. 
Mijn zoontje krijgt nog opvolgmelk sochtends en drinkt dit nog steeds uit een fles met speen 3. Hij drinkt dan zo'n 120 cc. 
Water wil hij dan weer alleen uit een rietjes beker. Een gewone beker of 360 oefenen we wel (zowel met melk als met water of diksap) maar dit pakt hij nog niet. We blijven oefenen.
Mijn zoontje drinkt dus sochtends opvolgmelk uit een fles en 1 boterham, zoet belegd.
Succes! 
 
Haihai, Mijn zoontje is echt een zeurpiet als t om t ontbijt gaat.. dronk als klein babytje smorgens al maar een klein flesje... wat hij nu eet en erg lekker vind is van Nestle de biscuitpap. Dat is het enige wat er in gaat op dit moment smorgens. De rest van de dag eet hij gewoon goed zn brood of pap en avondeten/toetje en behoorlijk verantwoord, dus ik laat het hem er smorgens lekker van genieten. Gelijk ook melk en vocht binnen. Hij eet een papje van 150cc...  niet mega veel maar ben allang blij :) Hij drinkt er water of thee bij... maar smorgens is dat vaak maar een half bekertje... de rest van de dag drinkt hij water/thee en tussen de middag een beker melk.. sap/diksap e.d. drinktie niet, hij trekt er een enorm vies gezicht bij haja..
Succes!  
 
Sinds wij geen ochtend en avond flessen meer geven is ons zoontje meer gaan drinken door de dag.  Yoghurt is een goede vervanging in de ochtend en door bijvoorbeeld wat brood te geven met beleg kreeg hij vanzelf dorst tijdens het eten maar het heeft even geduurd voor hij dat snapte. Wij geven ook amandelmelk en dat vind hij heerlijk. 
 
Hier drinkt ze eigenijk best goed. Thee met melk,  verdunde appelsap, karnemelk met beetje diksap.
Ontbijt vaak brood en fruit.  
 
Heel soms nog "droge borst". 
 
Mijn zoon is net 2 jaar geworden en hij wil nog steeds zijn fles 's ochtends. Hij pakt het pak er zelf uit en moet eerst die hebben voordat hij iets anders pakt. Als het aan hem ligt pakt hij dit 's avonds ook, dit krijgt hij overigens niet. 


Dus hij drinkt een fles van 240ml, en een beschuitje. 
 
Onze dreumes is bijna 1.5 en dronk tot 2 weken geleden nog gewoon een fles met granen. Ja hoort niet, maar hij vindt het zo fijn en wij wel makkelijk. 
Eerst zijn beker gevuld met gewone melk en een boterham. Nou dat was brullen, want dat was hij niet gewend. Toen dus die melk met wat granen in een fles gedaan en toen dronk hij het wel op.
Nu krijgt hij 120ml halfvolle melk in zijn fles met een schep granen en daarna zijn boterham. Hij heeft gewoon behoefte aan zijn flesje. 
 
Terug
Bovenaan