Dreumes eet nog steeds geen fruit!

Oké Joessie, zelfde situatie dus haha.
op de opvang eet je zoontje het wel? Mijn dochter eet het nergens..
 
hi! ik kom dit nu tegen en was benieuwd hoe het ondertussen gaat met je dochter. ik heb nu exact hetzelfde probleem met mijn dochter van 18m: geen stukjes fruit, wel groenten etc!
we blijven aanbieden in grote stukken zoals een halve banaan aan haar geven, kleine stukjes, een beetje opgewarmd, verschillende soorten fruit dat we samen met haar gaan eten... maar niets werkt ze heeft 0 interesse.
de 'cold turkey' methode hebben we ook al geprobeerd - niets anders aanbieden als ze de stukjes niet wilt - maar ze hield het gewoon meer dan een week vol zonder fruit te eten wat ik dan nog erger vind.
voorlopig terug naar de papjes dus... :(
 
Onze dochter at ook geen fruit, niks. Ook niet op de opvang, waar ze er echt een beetje lol om hadden, vooral omdat ze bij groente ‘meer’ bleef roepen. Ik heb het los gelaten. Als ik zeg fruit at, voorbij het terloops aan, soms nam ze een likje. Met 1,5 at ze hweeeeel af en toe een hapje bij de opvang, toen ze een maand of 20 was proefde ze mijn grapefruit en vroeg ze dagelijks om grapefruit. Met jaar of 2 begon ze oudere kinderen i teressant te vinden en ging ze meedoen met wat die aten, dus ook soms druifjes etc. Ze eet nog steeds niet dagelijks fruit, wel groente (nou ja, als het lukt. Ze is nu precies in een ‘ik ben 2,5 en eet niet-fase), maar is hartstikke gezond. Moet wel zeggen dat ze sowieso van hartige is. Ze eet liever een rijstewafel dan een koekje en ook een ijsje heeft ze nog nooit op, net als een banaan.

Dochter is verder overigens absoluut makkelijke eter. Eet alles, liefst ons eten: risotto met inktvis, indonesisch, pasta’s, couscous, vlees…
 
Geen tips, wel herkenning. Dochter at al het fruit gepureerd en in fruit hapjes. Ze heeft een tijdje peer en meloen in stukjes gegeten maar het is nu al maanden alleen maar banaan. De rest wilt ze niet eens proeven, draait meteen het hoofd weg, ook als wij het eten. 
Helaas eet ze nu ook bijna geen groente meer. Potjes ja, dat wel. Maar zelf gemaakt eten, ook gepureerd, wilt ze niet opeten. Rauwkost als komkommer en tomaat wilt ze niet proeven. Ze is nu 18 maanden. Weet niet wat we er aan kunnen doen. Geven wel alternatieven (potje, brood, cracker, banaan) want anders word ze snachts huilend wakker van de honger.
 
Terug
Bovenaan