@ Mamsell,
Fijn dat ze nu weer doorslaapt! Dan is het idd zeker wennen als je bij je oudste iets anders gewend was.
Hier sliep hij ook al vrij snel goed de nachten door. Mocht er een tweede komen, hoop ik dat dit hetzelfde gaat. Je ziet wel dat je er niets over kunt zeggen. Kindjes kunnen zo verschillen.
Dat niks gedaan krijgen als ze “los” zijn is heel herkenbaar. Over het algemeen kan Lars zich prima alleen vermaken, maar richting einde van de dag als ik sta te koken vraagt hij de meeste aandacht en is hij vaak op boevenpad haha.
Hij loopt idd gewoon echt los. Heel kleine stukjes nog maar hoor, maar verwacht dat het vanaf nu heel snel gaat ? hij pakt echt alles wat eventueel kan dienen als loopkar: stoelen, krukjes, de box (!) op wieltjes, wasmanden, enz. Heel grappig
Hier laat ik hem nu zoveel mogelijk met de pot mee eten. Hij vindt gelukkig tot nu toe alles lekker. In principe krijgt hij gewoon alles wat wij hebben, maar als er teveel zout in zit probeer ik wat aan te passen voor hem. Ook bij heel kruidige of vette sausjes probeer ik het wat aan te passen. Dan doe ik bijvoorbeeld wat vlees, groente en rijst apart houden en doe ik er een heel klein lepeltje saus (bijvoorbeeld curry) bij voor de smaak. Vervolgens prak ik het of snij ik het gewoon fijn. Zijn luiers vallen me mee, qua stukjes dan ? Als we echt iets eten wat hij niet van mij mag (frietjes bijvoorbeeld), krijgt hij gewoon een potje van mij.
Leuk hoor, zo ervaringen uitwisselen!
Heb jij nog aanraders voor spelletjes of speelgoed voor die kleintjes? Soms is het best moeilijk om hem bezig te houden, zoals eind van de middag als ik sta te koken.