Dreumes oktober 2019

Hoi mama’s!<br /><br />Mijn zoontje is afgelopen vrijdag 1 geworden, wat een feest en wat bijzonder! Omdat ik heel benieuwd ben naar hoe het bij andere mama’s gaat met kindjes van dezelfde leeftijd, heb ik dit topic gestart. Had hiervoor al eenzelfde topic gestart, maar die was misschien niet heel zichtbaar bij iedereen. Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen ☺️ Hoe gaat het bij jullie met eten/dutjes/spelen/tandjes bijvoorbeeld?<br /><br />Liefs!<br />
 
Hoi Caroline, 
Gefeliciteerd met de kleine man! 
Mijn dochtertje is begin oktober 1 geworden! 
Leuk idee, ik blijf mee lezen. 
Hoeveel slaapt jou kleine op een dag? Mijn dochtertje doet nog maar 1 slaapje van gemiddeld 2 uur maar soms ook maar 3 kwartier... Snachts zo'n 11 tot 13uur. En wordt soms nog wel wakker. 
Heb jij hem nog vaak in de box? (als je die hebt) 
Ik vind het zo sneu dat ik haar nu ze juist meer kan er vaker inzet, al lijkt ze er niet zo'n probleem mee te hebben. 
M'n huis is volkomen ingesteld op kleine kinderen maar de 3 dingen waar ze niet aan mag/kan komen ivm veiligheid blijven populair. ??.. 
Ook kan ze sinds kort op de bank klimmen, inmiddels ook weer veilig zelf eraf, maar staat/leunt het liefst bij de armleuningen aan de zijkanten en kan er echt zo vanaf kieperen, ze kent geen gevaar?
Herkenning? 
Liefss
 
 
Hoi hoi!

Jij ook nog gefeliciteerd!

Mijn zoontje doet nog wel 2 dutjes op een dag, heeft ie echt nog nodig. Sochtends slaapt hij 1,5 uur en smiddags ook nog een uur. Heerlijk als ze snachts gewoon doorslapen hè? Hoe ging bij jou de overgang naar 1 dutje?

Heb hem niet meer zo vaak in de box. Alleen als ik echt even naar boven moet of zo, dan zet ik hem erin. Maar merk dat hij dat steeds minder accepteert haha. Dus denk dat hij er binnenkort uit gaat. Als jouw dochter zich goed vermaakt in de box is dat prima toch ?

Het niet kennen van gevaar is heeeel herkenbaar haha! Als hij op de bank rondkruipt duikt hij zo van het randje in de wetenschap van: “papa en mama vangen met toch wel op” ?
Sinds gisteren loopt die kleine boef ook. Zo mooi om te zien! Maar wel echt oppassen geblazen. Gelukkig kan hij zichzelf heel goed opvangen als hij omvalt.

Krijgt jouw dochter voor het slapen gaan in de avond nog een fles? Consultatiebureau zei dat ik hiermee kon stoppen, en dan in plaats daarvan yoghurt geven na het eten. Maar hij (en stiekem ik ook) vindt het nog zo’n fijn momentje zo voor het slapengaan.
 
Dankjewel! 
Ik heb altijd 1 vast middag slaapje aangehouden, voorheen sliep ze dan nog in de ochtend of namiddag (of beiden) even in mijn armen, box, kinderwagen of wipstoel.
Ze slaapt nu weer sinds een week nachten door! Heerlijk ja! ? Mijn oudste zoontje sliep vanaf 3 maanden eigenlijk altijd door dus dit was even wennen voor ons?
Ik durf nog niet te zeggen dat ze nu echt doorslaapt omdat het gaat vaak met periodes, gelukkig slaapt ze wel snel weer in met een klein flesje van 90cc 3/2 schepjes. 
Mijn dochtertje krijgt nog 2 flessen per dag van 150cc met 5 schepjes, 1 voor het middag slaapje en 1 voor de nacht. We hebben ook nog 2 pakken staan dus zolang zij het ook fijn vind gaan we gewoon nog zo door en ze op den duur wat kleiner maken en dan over naar gewone melk. Yoghurt krijgt ze ook af en toe en Havermout geef ik haar soms ook met gewone koe melk. 
Mijn zoontje heeft ook tot anderhalf ofzo nog 2 flessen per dag gedronken, prima toch als ze dat nog fijn vinden (en wij ook?)
Ja het ervan uitgaan dat papa of mama je wel opvangt ?
Ik krijg echt niks gedaan als ze "los" is zegmaar, dan moet ik er echt continu naast zitten en mee kruipen/spelen, super leuk, maar ook heel vermoeiend.
Wat goed dat ie al (los?) loopt? onze uk loopt langs meubels en aan de hand, de duwkarrretjes gaan ook nog iets te snel en vind ik eng haar alleen mee te laten nog. 
Eet jou kleine man al helemaal met de pot mee? En hoe maak je zijn eten klaar? Ik zie in de luiers dat ik toch echt sommige gedeeltes van de maaltijd nog wel met de staafmixer moet doen, champignons, ui, paprika etc dat komt er in dezelfde stukjes weer uit zegmaar?
 
Ha gezellig een nieuw topic. 


hier een dreumes sinds 6 oktober. Een waaghalsje die haar loopkarretje vooral als klimobject ziet. Lopen langs meubels kan ze als de beste. Ze is ook echt wel aan het onderzoeken wat ze wel en niet kan. Lopen aan de hand wilt ze bijna nooit; dan gaat ze er pontificaal bij zitten ?. 


nu sinds 3 nachten ofzo wordt er weer redelijk doorgeslapen. Zo fijn! Dan merk je toch hoeveel zo’n nachtje slapen doet... daarvoor een hele onrustige week gehad met een paar keer een uur huilen in de nacht zonder duidelijke oorzaak en niet willen drinken. 


qua eten hebben we hier borstvoeding en vast voedsel. Wij laten haar eigenlijk alles zelf eten. Dat wordt soms een zooitje, maar ze kan het ook echt al wel goed ?. Als ze zin heeft eet ze goed. Anders wordt er vooral mee gegooid. Bananen zijn wel echt favoriet en druiven zijn ook geweldig. 


Tandjes zijn hier een groot misterie, ik denk al minstens 7 maanden dat er vast bijna een tandje komt... maar inmiddels is er ook we een bultje voelbaar. Maar goed ik denk nu gewoon dat we op een dag wakker worden en dat ze een mond vol tanden heeft ofzo... 
de box gebruiken we momenteel vooral voor opslag. Haha. En soms om een deel van de kamer af te bakenen want we hebben er een op wieltjes. Echt beste aankoop ever. Zo kon ze zo meegereden worden naar de keuken als ze in de buurt wilde zijn. Als we haar in de box doen is het meestal omdat ze moe is; dit beperkt de boel een beetje waardoor ze beter zelf nog even spelen kan. 

zo dat was het wel weer even voor nu ?
 
@ Mamsell,
Fijn dat ze nu weer doorslaapt! Dan is het idd zeker wennen als je bij je oudste iets anders gewend was.
Hier sliep hij ook al vrij snel goed de nachten door. Mocht er een tweede komen, hoop ik dat dit hetzelfde gaat. Je ziet wel dat je er niets over kunt zeggen. Kindjes kunnen zo verschillen.

Dat niks gedaan krijgen als ze “los” zijn is heel herkenbaar. Over het algemeen kan Lars zich prima alleen vermaken, maar richting einde van de dag als ik sta te koken vraagt hij de meeste aandacht en is hij vaak op boevenpad haha.

Hij loopt idd gewoon echt los. Heel kleine stukjes nog maar hoor, maar verwacht dat het vanaf nu heel snel gaat ? hij pakt echt alles wat eventueel kan dienen als loopkar: stoelen, krukjes, de box (!) op wieltjes, wasmanden, enz. Heel grappig ☺️

Hier laat ik hem nu zoveel mogelijk met de pot mee eten. Hij vindt gelukkig tot nu toe alles lekker. In principe krijgt hij gewoon alles wat wij hebben, maar als er teveel zout in zit probeer ik wat aan te passen voor hem. Ook bij heel kruidige of vette sausjes probeer ik het wat aan te passen. Dan doe ik bijvoorbeeld wat vlees, groente en rijst apart houden en doe ik er een heel klein lepeltje saus (bijvoorbeeld curry) bij voor de smaak. Vervolgens prak ik het of snij ik het gewoon fijn. Zijn luiers vallen me mee, qua stukjes dan ? Als we echt iets eten wat hij niet van mij mag (frietjes bijvoorbeeld), krijgt hij gewoon een potje van mij.

Leuk hoor, zo ervaringen uitwisselen!
Heb jij nog aanraders voor spelletjes of speelgoed voor die kleintjes? Soms is het best moeilijk om hem bezig te houden, zoals eind van de middag als ik sta te koken.

 
@Mamariëlle, gezellig!
Dat niet doorslapen klinkt idd alsof er iets in de weg zit. Kan zo lang duren met tandjes. Hier nog steeds maar 2 tandjes in de mond. Blijven ze wel schattig van vind ik haha.

Een box op wieltjes is echt ideaal idd! Wij hebben er ook 1. Enige nadeel is dat Lars er zelf ook mee aan de wandel gaat ?

Fijn dat het eten zo goed gaat bij jullie. Hier lust hij ook gewoon alles, maar het zelfstandig eten ga ik toch maar eens proberen. Boterhammen eet hij wel gewoon zelf, maar avondeten nog niet.
 
Hoihoi  mijn dochter is 4 okt. 1 geworden ? En ze brabbelt echt de oren van m'n kop.. maar wel in haar eigen taaltje haha. De box hebben wij met haar verjaardag weg gedaan en een steiger houten keuken gekocht met pannetjes en kopjes enz. Waar ze ook de hele dag in te vinden is! ze houd lekker van eten en er is echt niks wat ze niet lust, ook zuurkool vind ze bijvoorbeeld heerlijk haha. Ze krijgt in de ochtend pap en een broodje  en voor het slapen gaan een fles  Ze heeft al best veel tanden en ook al 4 kiesjes , en van de week kwamen haar 2 hoektandjes door. Lopen doet ze nog niet maar ik denk dat dat in de komende weken wel gaat gebeuren. Ze doet nog 1 slaapje ,soms 2 maar alleen als ze echt vroeg wakker is die dag. Maar meestal word ze rond half 8 wakker.  ze houd van gezelligheid en is het liefst onder de mensen, uiteten gaan gaat ook altijd prima ( toen het nog mocht ivm Corona ) ze vermaakt zich altijd en slooft zich altijd lekker uit. Wandelen vind ze ook erg leuk. Er is eigenlijk niet echt iets wat niet zo goed gaat.. ze kan soms beetje kattig zijn als het gaat om speelgoed delen met andere kindjes of met iets wat ze niet mag haha.  groetjes xx  
 
Terug
Bovenaan