Dreumes oktober 2019

Leuk om jullie verhalen te lezen! Wij hebben sinds 18 oktober ook een dreumes. Een lekker eigenwijs meisje is het. 


ze loopt nog niet los, maar kan wel soms even los staan. Langs de meubels gaat steeds soepeler. En ze kletst de hele dag, al verstaan we er niks van. Ze houdt enorm van muziek, als er ergens een liedje klinkt uit haar speelgoed gaat ze in haar handjes klappen en 'dansen', zo grappig om te zien. 


ze heeft alleen nog haar twee onderste tanden, hoewel er weer wat lijken aan te komen. Ze slaapt nog twee keer op een dag, in de meestal twee keer 1,5 uur en die heeft ze echt wel nodig. We waren net voor de wintertijd zover dat ze tegen 19:00 naar bed kon en dan ook in de ochtend wat langer bleef slapen dan 6:00, maar nu moet ze weer even haar ritme vinden. 


Qua eten doet ze lekker mee, ze lust eigenlijk alles en wil het liefst wat wij hebben en bij voorkeur uit dezelfde beker etc. In principe eet ze mee, we zoeken alleen even hoeveel ze moet/mag eten, want soms hebben we het gevoel dat ze maar blijft eten. Ontbijt is 1 boterham en een flesje 110+3, dan fruit, gaat er altijd goed in. Lunch 1 a 2 boterhammen en een fles 110+3, hangt er een beetje van af soms of ze de tweede boterham op kan. Tussendoor krijgt ze dan meestal nog iets en dan avondeten, wat yoghurt toe en als ze weinig heeft gedronken nog een fles 110+3. Wegen jullie het avondeten? Zijn 4 eetlepels spinazie hetzelfde als 4 eetlepels sperzieboontjes? 
 
Hier een Duracell-konijntje ?. Bij de gastouders is het soms nog 2 slaapjes, maar thuis al een poosje niet meer of het moeten 2 hazenslaapjes van een half uur zijn... nu meestal een goed slaapje van 2 uur; en dat heeft lang geduurd. Wij hebben altijd hard voor haar slaapjes moeten werken en nu hebben we een methode die werkt en waar ze lekker mee slaapt in de middag. Eind van de dag als ze moe is, is ze meestal alleen met mijn man; ik kom pas rond 19:00 uit werk. Dus vaak zit ze dan in de kinderstoel achter een filmpje; hier kan ze heel rustig naar kijken. Of als manlief niet meer hoeft te koken speelt hij met haar op de grond. 
qua eten hier nog 4-5 keer bv op een dag. Vaak een boterham tussen de middag thuis (bij de gastouder laatst zelfs 2 maar dat doet ze thuis nooit) fruit gaat altijd goed. Avondeten wisselt hoeveel zin ze heeft. Soms eet ze best veel; we laten haar zelf eten met de handen soms met een vork als ze dat wilt. Soms beland alles vrij snel op de grond. Vaak probeer ik dan wel wat verschillende dingen aan te bieden zodat het niet is dat ze het niet lekker vind; overigens heb ik nog niet iets ontdekt wat ze niet eet. Maar de interesse wisselt wel. Ik weeg nooit hoeveel ze eet. Daarnaast bieden we hier ook wel ontbijtkoek; maiswafels en kikkererwtwafels of crackers aan. 
We herhalen 100.000x papa en mama; maar het blijft bwabwabwa wat ze brabbelt?. Dus nog ff geduld. Loslopen gaat niet lang meer duren denk ik. Maar stilzitten doet onze dame in elk geval niet... 
 
Ik weeg het avondeten ook nooit, probeer dat gewoon een beetje op gevoel te doen, met het grootste deel groenten. Na het avondeten krijgt hij soms nog een klein bakje Griekse yoghurt. Maar is ook niet iedere dag. Wij eten zelf nooit een toetje, dus waarom zou ik het mijn zoontje wel opdringen. Consultatiebureau zegt dat ik de melk voor het slapengaan eraf moet halen, en vervangen door dagelijks yoghurt, maar sta hier dus niet achter. Hij vindt yoghurt heel lekker, maar is niet zo dat hij het iedere avond moet hebben. Sinds een paar dagen loopt hij echt de hele dag los door het huis, heerlijk om te zien. Hij is bekaf aan het eind van de dag haha, kereltje zit geen minuut stil. Wordt met de dag leuker vindt ik, zo’n vrolijke dreumes
 
Gelukkig kan het cb alleen maar adviseren. Wij eten ook vaker niet dan wel toetje. En als we een toetje eten is het niet altijd verantwoord ?. We weten wel dat ze net zo dol op ijs is als haar ouders... ik heb tegenwoordig wel wat van die baby toetjes in huis en als ik denk dat wat ze binnen gekregen heeft daar om vraagt geef ik daar nog weleens van. Als ze weinig melk gedronken heeft ofzo. Maar is vooral op gevoel. 
zolang ze nog maar wel elke dag zuivel krijgen, maar het maakt echt niet uit wat voor zuivel dat is. Zei ze waarom je elke dag yoghurt moet geven? 


hier nog steeds aan het wachten op de tandjes ?. Maar gelukkig lijkt de fase dat ze er last van lijkt te hebben weer voorbij. 


Mensen nog problemen met de zomertijd-wintertijd gehad? Is hier echt vlekkeloos gegaan. Los van het spoken in die nacht... ? misschien is dat dan ergens goed voor geweest. 
 
Volgens mij adviseerde ze dat zodat je dan de avondfles kan laten vervallen. Gaat zo prima bij ons, dus laat het lekker zoals wij het prettig vinden idd.

Wat betreft tandjes hier hetzelfde. Rond de 10 maanden zijn de onderste 2 tegelijk doorgekomen. En nu is er 1 tandje boven aan het doorkomen.

Ons zoontje heeft momenteel veel last van zijn billen. Hij produceert de laatste dagen 5 poepluiers op een dag! Vanzelfsprekend dat de billetjes hiervan kapot gaan, echt zo zielig ☹️
Is iets van bovenstaande herkenbaar voor jullie? Hij is verder vrolijk en eet en drinkt goed, ook geen koorts, maar vind 5 luiers echt heel veel. Ik denk dat ik morgen contact op ga nemen met de huisarts voor de zekerheid
 
Overgang naar wintertijd overigens helemaal geen last van gehad. Ons zoontje slaapt sindsdien echt ui zelfs haha, hij kan gerust tot 8.30u in zijn bedje liggen
 
Oh wij hebben echt wel last gehad van de overgang naar wintertijd. Mijn meisje komt nog 1x voor borstvoeding s nachts . Ik geef dit nooit voor 5 uur (wil het eigenlijk pas in de ochtend geven, maar zonder borstvoeding slaapt ze niet meer in en is dus om 5:00 wakker...). Helaas is ze nu sinds wintertijd om 04: 00 wakker. We rekken dit tot 05:00 maar dat betekent dagelijks een uur huilen ... Hebben jullie nog tips? 
 
Jajaja het eerste tandje is doorgebroken ?. Nu de rest nog... 
hier is het in de nacht 1 groot raadsel de ene nacht 2x wakker de andere nacht niet (liggen wij alsnog wakker van werk en dingen). Maar goed. Ik geeft nog bv als ze binnen een uur of 2 komt denk ik kan het geen honger ziin. Want ze kan dus ook prima doorslapen. Maar zit er wat meer tijd tussen dan voed ik gewoon. Kost de minste inspanning anders moet ik nadenken hoe het is op te lossen en dat kost sowieso meer energie. Maar zelf insslapen vindt ze nog moeilijk dus dat duurt vaak lang en kost tranen. Dus ik heb geen tip anders dan toegeven want dat is de weg van de minste weerstand. Drinken-in slaap vallen-terug in bed en ik ook weer doortukken. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken. Misschien moet je niet het hele uur in een keer rekken maar elke paar dagen 10 minuten... daar went je kindje vast eerder aan? 
 
Terug
Bovenaan