Dreumes oktober 2019

@gebruiker, Hoi!
Ook gefeliciteerd nog ? ze kunnen nu echt de oren van je kop kletsen idd haha. Bij ons zit er nog vrij weinig verstaanbaars in.
Klinkt als een super gezellig meisje, leuk hoor! Fijn dat het ook allemaal zo goed gaat. Wat betreft het delen van speelgoed herken ik ook wel een beetje. Mijn zoontje zit soms wel eens te huilen als een ander kindje aan het speelgoedje komt wat hij net in zijn handen heeft. Vreemde is dat hij dit lang niet bij alle kindjes doet. Is misschien raar, maar het lijkt soms persoonlijk ?.
 
Over persoonlijk gesproken hier ook wel wat voorkeuren. Pake krijgt meestal wel een lachje waar opa en oma het meestal met een pruillipje van dichtbij of een voorzichtig lachje op afstand moeten doen. De ene helft van de familie heeft geen ‘wen’tijd nodig en de andere helft is pas ontdooit als we weer ongeveer weggaan ... en zo ook bij de gastouder. De ene altijd goed, soms 2 seconden huilen. De andere steenvast hartverscheurend huilen als ik haar wegbreng. Duurt gelukkig nooit lang voordat ze daarna toch lekker aan het spelen is. Maar ik blijf het opvallend vinden. Gaan jullie kindjes naar de opvang? 
 
Dat herken ik ook wel ja.. bij sommige mensen wil ze gewoon niet zitten of zo. Maar de meeste vind ze geen probleem. Het lijkt dan wel een persoonlijk iets ?
mijn dochter gaat niet naar de opvang maar de oppas . Ik werk maar 2 dagen.  Gaat altijd super goed. Soms moet ze naar m'n zus die heeft 2 zoontjes. Gaat ook altijd goed, ze is alleen soms zo hebberig haha.  
 
Gefeliciteerd @bezig bijtje.
Hoe gaat het met jouw dreumes?

Ons zoontje gaat eens per week naar het kinderdagverblijf. Daar heeft hij het echt naar zijn zin. Merk ook dat hij daar heel veel leert, vooral sociaal gezien. De andere 2 dagen gaat hij naar de opa’s en oma’s. Altijd feest.

Merken jullie ook dat die kleintjes aan het eind van de dag een beetje “op” zijn?
Mijn zoontje doet gewoon nog 2 dutjes, dat heeft hij echt nodig, maar vanaf 17.00u lijkt hij wel gewoon klaar te zijn met de dag haha. Hij wordt dan heel hangerig, en wilt steeds opgetild en vermaakt worden. Best lastig zo tijdens het koken. Probeer hem dan wel mee te laten helpen, maar dat is niet altijd handig en veilig natuurlijk.
 
Hallo allemaal
Allemaal gefeliciteerd met jullie dreumesen. Onze zoon is vorige week zondag de 18e 1 jaar geworden. Wat is de tijd snel gegaan. Maar wat was het soms heftig vooral die groei periodes. 
Onze zoon heeft nog 2 slaapjes, 's ochtends 1 uurtje en 's middags 2 uurtjes. Heeft hey echt nodig. Al gaan we soms wel 's ochtend weg dan lukt het redelijk dan slaap hij in de middag 2 tot 3 uurtjes.
Hij krijgt 's ochtend nog een fles van 180. Hij heeft het echt nog nodig hij lijkt soort te trillen dan. Eet dan 1 boterham en een plakje ontbijt koek. 'S middags 2 boterhammen en 's avonds eet hij mee doet hij al een poosje.. 
Hij loopt wat achter in zijn ontwikkeling. Zit veel op zijn knieën maar staan en lopen doet hij niet. Veel aan het kruipen. 
Heeft ook nog maar 2 tanden al zag ik vandaag bovenin wat komen eindelijk! Verder is het een vrolijk mannetje al krijst hij vaak onder het eten. Weten niet goed waarom hij dat doet. Van alles al geprobeerd.
Is na 17.30 a 18.30 het ook echt wel zat. Kritiek uurtje 
 
 
Jullie ook allemaal gefeliciteerd nog! 
 
Het is echt zo leuk om alle ontwikkelingeen te zien. Hebben jullie ook het gevoel dat het zo snel gaat? Ze heeft sinds een week ofzo het loslopen ontdekt. Met de handjes in de lucht voor het evenwicht. Zo grappig. 
Ook is ze echt aan het kletsen: uit, die, en grommen om het geluid van een hond na te doen. 
Hier zitten we ook nog op 2 slaapjes. Het is echt een vroeg vogeltje. Dus die slaapjes heeft ze wel echt nodig. Al zit ze soms op het kdv op 1. 
En pfff dat eigen willetje! Ze weet al zo goed wat ze wil. "Uit, uit, uit" als ze klaar is met eten en uit haar stoel wil. 
 

Het gaat inderdaad allemaal erg snel. Vind echt dat hij nu met de week veranderd en meer kan. Het is nu echt een persoontje. Haha die handjes in de lucht tijdens het lopen ziet er heel leuk uit idd. Hier gaat mijn zoontje iedere dag een stukje verder los lopen. Echt knap hoe snel dat gaat. Vandaag voor het eerst zijn schoentjes aangehad, maar dat vond hij zomaar gek ?
De laatste paar dagen slaapt hij flink uit sochtends. Vanochtend heb ik hem maar om 8u wakker gemaakt, maar hij had gerust tot half 9 kunnen slapen. Omdat hij sochtends geen dutje meer wilde doen, heb ik het geprobeerd met 1 dutje in de middag. Kind was doodop toen net ? hij heeft echt nog wel 2 dutjes nodig blijkt wel.
Ik begin ook wel te merken dat hij wat kieskeuriger wordt met eten. Hij lustte altijd echt alles, maar nu wil hij sommige dingen echt niet hebben. Ik hoop dat hij hier niet te ver in door gaat draven haha. Wat eten jullie kindjes op een dag? Hier sochtends 2 boterhammen met een flesje melk, 9.30u fruit, 12.00u 2 boterhammen met een flesje melk. 15.00 een tussendoortje en ‘s avonds eet hij goed mee met de pot. Voor het slapen gaan nog een flesje melk van 150cc
 
Terug
Bovenaan