Dreumes testen Corona

<p>Hoi allemaal,</p><p>wij zitten even in dubio. Onze jongen van 21 maanden is al 2 weken niet helemaal fit. In het begin een paar dagen koorts gehad en verkouden, toen een paar dagen geen koorts, maar nog steeds verkouden. Vanaf zondag heeft hij weer koorts en hoest hij ontzettend. Zo erg dat hij er niet van kan slapen. <br /><br />Zouden jullie testen op Corona? Ik vind het nogal iets voor zo’n jong mannetje. </p>
 
Wat ga je doen als hij Corona zou hebben?

Ik zou het hem niet aandoen. Wat je wel zou kunnen doen is hem weghouden bij andere als je denkt dat hij Corona heeft. Maar als jij geen klachten hebt denk ik niet dat het Corona is.
 
Afgelopen maandag onze dochter van net 3 laten testen vanwege een besmetting op het kdv. Stelt echt niet zoveel voor. Ze halen het stokje over de binnenkant van de wang. En t/m 2 jaar gaat het stokje maar 1-2 cm de neus in. Ze vond het alleen kriebelen. We hadden thuis ‘geoefend’ met een wattenstaafje. Daarna gezegd we gaan een stoere kindjes test doen en ze ging er huppelend naar toe. Hoe drukker je je er als ouder om maakt hoe spannender het voor de kindjes wordt. Ik zou dus bij twijfel altijd laten testen nu ik weer hoe de test gaat!
 
Mijn kindje van 4 maanden is ook getest, de neus gaan ze zomaar klein eindje in en de keel is even een keertje kokhalzen maar dat valt ook best mee, hij huilde niet eens.
 
Ik zou het niet doen. De kans dat het corona is, is zooooo klein zolang jij zelf geen klachten hebt. Liever jezelf testen zodra jij klachten krijgt.

Wat doe je als het Corona is? Dan is het toch al 'te laat', gezien hij al 2 weken lang niet fit is en al overal geweest is (opvang, winkel, op bezoek etc)

Ik laat mn kinderen niet testen, vind het echt onnodig. In november heb ik zelf corona gehad. Kinderen werden toen nog niet getest, nu ineens 'moet' dat wel. Mijn kids waren toen verkouden in die periode (ze waren toen 3 en 16 maanden) dus ik ga ervan uit dat ze het gehad hebben, maar ik vind het totaal niet boeiend.
 
Ik heb in oktober corona gehad. Mndochter was toen ook ziek. Ga er vanuit dat ze het ook heeft gehad. Ik denk zelf beetje, als ik het niet heb, hebben de kids het ook niet. Heb ik het, dan hebben zij het ook.
 
Heb mijn zoontje vorige week ook laten testen ivm een besmetting op het kdv en omdat hij klachten had. Viel reuze mee. De kans dat die kleintjes het hebben is overigens klein maar niet heel klein. Alternatief is 10 dagen in quarantaine gezien de verhoging. 1 vd reacties is dat ze het nooit zou doen maar blijft zij dan ook netjes thuis? Geloof ik namelijk niet
 
Uitspraken als: ‘ik ga er vanuit dat... of ik denk dat’ is dus een beetje waar het mis gaat, want zeker weten doe je het dan niet... en het testen stelt echt niets voor. Bij verkoudheid hoef je idd niet meteen te testen, maar wel bij verkoudheid + meer dan incidenteel hoesten en al helemaal bij koorts. Steeds meer besmettingen op kdv’s en basisscholen zegt ook iets toch...
 
Terug
Bovenaan