Dreumes testen Corona

Ik ben afgelopen week ook met mijn zoontje van twee bij de teststraat geweest. Voor deze leeftijd is er een aparte kinder ruimte. Ze nemen heel ruim en rustig de tijd, en de ruimte is leuk versierd. Hij vond het kriebelen in zijn neus, verder geen probleem. Op de terugweg belde wij naar huis en vertelde hij trots wat hij had gedaan. 
Wij wilden het graag zeker weten, nu mag hij gewoon naar de opvang, naar buiten etc. 
 
Ik zou ook testen, die van ons is al meermaals getest. Eerst nog met zo'n diepe test in de neus, sinds kort doen ze dat gelukkig overal met een minder diepe test, stelt niet zoveel voor. We hebben uren in de wacht gehangen om een kindvriendelijke test te regelen en werden de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd omdat tot we toch maar gewoon naar een kindertestlocatie in de buurt gingen.
Ik heb zelf ook geen corona gehad toen mijn man twee keer corona had (en zelf inmiddels een leger aan negatieve testen verzameld), dus waarom je dan zou wachten tot je zelf klachten krijgt en dan een ander testen, ontgaat me een beetje. Niet iedereen is er even vatbaar voor of krijgt even snel klachten, of is even besmettelijk.

Verder zou ik wel aanraden om een DigiD te regelen voor je kindje als je dat nog niet hebt. Wij werden de eerste 3 keer wel doodleuk na een uur of 12 gemaild dat de uitslag bekend was, maar moesten vervolgens nog meer dan 36 uur wachten tot we gebeld werden met de uitslag. Zelf bellen in de tussentijd had geen zin, want de uitslag mogen ze je niet vertellen tenzij ze zelf bellen. Met een DigiD kan je dan gewoon inloggen om de testuitslag te bekijken, dat scheelt je anderhalve dag aan frustratie van wachten op een testuitslag waarvan je weet dat die al bekend is, maar die ze je nog niet willen vertellen, en al helemaal als dan achteraf blijkt dat de uitslag negatief is en je dus wél naar buiten had gemogen. (Duurt uiteraard even voordat je een DigiD hebt.)
 
Ik zou de huisarts bellen en overleggen. Koorts kan ook een ontsteking zijn. Onze dreumes hoest al 3 weken. Wij zijn ook allebei verkouden en aan t hoesten geweest. Ons zelf laten testen, maar negatief. Dreumes mocht gewoon naar de huisarts om te checken op oor en keelontsteking ook al had hij geen koorts. Ze luisterde ook gelijk naar de longen en nu heeft hij antibiotica.
 
Bedankt voor het meedenken allemaal. 


Uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts en hij heeft een luchtweginfectie en oorontsteking. Hij heeft antibiotica gekregen en hopelijk knapt hij snel op. 
 
Terug
Bovenaan