Dreumes testen Corona

Wij hebben ons zoontje (net 2) pas ook laten testen, omdat wij niet zelf een hele week thuis wilden/konden blijven. Viel achteraf echt mee. Meneer is een enorm gewoontedier, en alles dat nieuw is, is eng. Zodoende heeft hij wel wat gehuild bij de test, omdat hij het spannend vond. Echter zat hij op de weg naar huis al helemaal vrolijk te vertellen over wat hij had meegemaakt, dus het is hem echt wel meegevallen. 
 
Mijn dochter (22 maanden) is met 19 maanden een keer getest ivm besmetting op KDV in combinatie met een enorme hoest, ze had er echt vrij weinig van. Voordat ze door had dat het niet fijn was, was ze al klaar. Werd net gebeld dat het beleid veranderd is en dat ze nu door contact met besmette leidster 10 dagen in quarantaine moet of over 5 dagen testen. Ga toch echt voor dat laatste, aangezien we midden in verbouwing/verhuizing zitten én ik werkzaam ben in onderwijs, dus met haar thuisblijven is geen optie, dan zitten er meteen nog 30 kinderen thuis (met alle problemen die dat oplevert).
 
Ik zou testen! Met koorts moeten jullie ook allemaal thuis blijven. En met een negatieve bij je dochter mogen jullie de deur weer uit. 
test stelt weinig voor, 1-2cm in de neus en langs de wang. 
 
Onze dochter is in aanraking geweest met coronabesmette mensen. Wij wilde testen ivm risicovolle oudere waarmee een vakantie gepland stond. Dit was na 4-4 dus de nieuwe testen met korte staafjes. Bij onze dochter is het niet gelukt!! Ze verzette zich direct al dus de meneer van de ggd gaf al vrij snel aan dat dit niet ging lukken. Het is uiteindelijk ook niet gelukt. 
 
Mn zoontje van 2 is ook getest... Vanwege een positieve leidster
Hele lieve GGD medewerkers die ook aangaven: lukt het niet, dan niet.. We gaan niet dwingen..
Keel ging prima, neus lukte niet. Helemaal prima. Iets minder betrouwbaar..
En de reststaaf is een stuk korter dus het is echt vergelijkbaar met een neusspraytje... 
 
Ik zou niet testen als dit niet nodig is. Hoeveel meerwaarde geeft de uitslag? Thuis houden als een kind ziek is.. 
Ik ben van mening dat als mijn kind corona heeft, ik of mijn man dit ook zouden moeten hebben.
Lees bij veel dat iedereen thuis moet blijven bij koorts. Maar dit klopt niet helemaal. Als een kind onder de 4 koorts heeft, mogen de huisgenoten (zonder klachten) gewoon werken, naar de winkels etc.. 
 
Heeft het kind naast milde coronaklachten ook last van koorts of benauwdheid? Dan blijven alle huisgenoten thuis. Bron: Rijksoverheid.nl
 
Ik zou zeker testen. Het valt alles mee. Blijf je dan nu al 2 weken met het hele gezin binnen? Dat is toch ook niet te doen? Als je test weet je waar je aan toe bent en kun je weer op pad. Je weet dan ook zeker dat je anderen niet aan steekt. 
 
Terug
Bovenaan