Dreumes van 14 maanden eet in eens heel slecht

<p>lieve moeders, </p><p>Mijn  zoontje  is nu 14 maanden en at altijd  goed maar sinds  een week of twee eet hij heel slecht  zijn  brood  en ook zijn avond  eten. We hebben al van  alles geprobeerd  maar niks helpt.. fruit, koekjes,chips snoepjes, toetjes en op volg melk eet en drinkt hij  wel..</p><p> </p><p>Wie herkent dit? En heeft tips </p><p>Xx</p>
 
Hier duurt deze fase nu al ruim een half jaar. Dochter is nu ruim 21 maanden. Ik bied het haar gewoon aan. Wil ze niet, dan niet. Ik geef niks anders. Als ze honger heeft, gaat ze vanzelf wel weer eten. Ze is nog nooit wakker geworden van de honger dus ik maak me er niet meer druk om. 
 
Als ze geen zin heeft in eten, dan sochtends 1/2 - 3/4 broodje. Tussendoor iets van een banaan of rijstwafel. Maar soms ook niks. Lunch 1 boterham. Tussendoor bakje fruit of wat rozijntjes. Avondeten half bordje tot niks of alleen appelmoes. Ze krijgt wel altijd nog een toetje. Verder drinkt ze bij de broodjes melk en tussendoor water of diksap. 
Ze is nu ongeveer 90 cm lang en weegt 13 kg. Een lange slanke meid dus. 
 
Mijn zoontje is bijna 16 maanden, wij hebben die fase ook gehad! We gingen toen van alles proberen (filmpje opzetten, iets anders aanbieden, liedjes zingen). Maar dat maakte dat hij steeds slechter ging eten en hij het een spelletje vond wat we dan weer voor iets nieuws zouden proberen. Hier zijn we dus mee gestopt, we bieden aan wat hij mag hebben van ons, eet hij het niet dan is dat jammer. En uiteindelijk gaan ze toch eten als ze honger hebben!
Wat hij nu eet:
Bordje pap (van 200cc opvolgmelk)
Knijpzakje fruit of 1 stuk vers fruit met 50-100cc water
1/2 - 1,5 boterham (net wat hij eet) met 150-200cc halfvolle melk
Koekje en ranja zoveel hij drinkt
250 gram avondeten en 50-100 gram toetje (toetje eet hij niet altijd)
150-200 cc pyjamapapje
 
Succes!
 
Missxhien krijgt hij wel tanden/kiezen en doet het gewoon pijn..
Lekker aanbieden, zelf laten eten. Het komt vanzelf weer..
Wij hadden het ook met 13 maanden maar hij kreeg gewoon 4 hoektanden en kiezen. Nu weer een prima eter. (16 maanden)
2 boterhammen
fruit
2 boterhammen
snack van komkommer/tomaat/paprika
Warme maaltijd + yoghurt
 
Ik ga altijd uit van, ik bepaal wat ik hem aanbied en op welke tijd, hij mag beslissen of en hoe veel hij er van eet. Hij is 17 maanden en krijgt zeker geen chips en snoepjes trouwens, dat vind ik nog niet nodig. Tuurlijk krijgt hij wel eens een koekje of als ik het toevallig eet een stukje pure chocola maar ik let echt op wat ik hem geef. Voor mij gaat het niet om kwantiteit maar om kwaliteit. Ik heb wel het geluk dat mijn zoon enorm graag eet, ik kan me voorstellen dat je toch sneller geneigd bent iets “aantrekkelijkers” te geven als ze echt niet willen eten.. maar ook als hij niet zo goed zou eten zou ik wel hopen te kunnen vasthouden aan, geen strijd, geen afleiding, gewoon lekker, gezond, gevarieerd aanbieden en wil hij niet, jammer. 
Zijn schema : 
ontbijt 8u rijst kokos melk met quinoavlokken en fruit, of bananenpannekoekjes, of alleen fruit (meneer lust geen yoghurt meer..), of boterham
tussendoor meestal ergens paar rijstcrackertjes, stukjes tomaat of komkommer, een soepstengel
lunch rond 12u warm eten (groente, koolhydraten en proteïnen) 
smiddags rond 15-16u wat zoets, meestal fruit met een havermoutkoekje/speltkoekje/rijstwafel met pure chocola/bananenbrood net wat ik heb gemaakt of aangeschaft
s’avonds rond 18u30 warm eten (groente + koolhydraten). 
 
Toetjes krijgt hij eigenlijk niet of nauwelijks. Een stukje fruit soms als het zo uitkomt. Wel krijgt hij vaak een “aperitief” (ik woon in Frankrijk haha geen idee hoe je dat in t Nederlands zou noemen) van wat rauwkost, rozijntjes of iets dergelijks.. hij zit dan vast aan tafel of kijkt in de keuken op zijn krukje naar wat ik doe maar het is dan wel prettig als hij al iets te eten heeft, anders wordt het ruzie ?
 
Terug
Bovenaan