Dringend behoefte aan verhalen over goed verlopen zwangerschap na een miskraam!

Hoi Dreamgirl,

Ik las al dat er veel verhalen zijn van eerst miskraam en dan alles goed. Ik ben ook zo iemand.

Juni vorig jaar heb ik een missed abortion gehad bij 12 weken. Ik voelde mij die zwangerschap goed. Af en toe moe en misselijk, maar niks te klagen. Op dit moment ben ik ruim 15 weken zwaner en heb er g veel last van kwaaltjes. Alles gaat dus goed.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat je niet af moet gaan op wat je voelt. Dit is bij iedere vrouw en zelfs bij iedere zwangerschap anders.

En ik begrijp je angst heel erg goed. Dat wegnemen is moeilijk. Ik had er ook erg veel last van.  1,5 week geleden heb ik ook een bloedign gehad. Ook dit bleek niks ernstig, het hartje klopte gewoon liet de vk ons horen. Probeer er een beetje van te geniet, hoe moeilijk dat ook is. 1 miskraam betekent zeker niet dat het nogmaals misgaat!!!

Heel veel sterkte, hou je je goed en hopelijk ben je over een paar weken wat zekerder van je gevoel!

Hoi Dreamgirl,

Ik heb in september 2005 een miskraam gehad met 8 weken, 4 maanden daarna weer zwanger en in november 2006 bevallen van een kerngezonde zoon! Inmiddels ben ik 18 weken zwanger van de 2e en had ik in het begin ook weer de spanning of het goed zou blijven gaan. Bij de 2e zwangerschap had ik dat ook hoor en toen had ik ook nog last van bloedingen tot de elfde week dat gaf natuurlijk extra veel spanning zeker als je al eens een miskraam hebt mee moeten maken. Elke zwangerschap is weer spannend hoor maar zoals je leest krijgen de meeste vrouwen na miskramen gewoon gezonde baby's dus ik zou zeggen probeer een beetje te genieten van je zwangerschap!

Groetjes,

Puk

Hoi,

Na een zoontje, geboren in 2004, heb ik 3 spontane miskramen gehad.

Met 9w/5d, met 10w/2d en met 4w/4d.

Maar, na een zwangerschap voor onzekerheden, ben ik 6 weken geleden, in januari, bevallen van een 2e gezonde zoon!!!!

Er dus nog hoop!

Veel succes en hopelijk mag het allemaal goed gaan dit keer.

Groetjes Jaikke

Hallo meiden,

Wilde nog even laten weten dat ik gisteren (eindelijk) mijn echo heb gehad en dat alles er goed uitzag. Echt super om dat kleintje te zien bewegen!

X Dreamgirl

ik hoop dat ik dat ook kan zeggen over 2 week!
ik heb vorig jaar 2 miskramen gehad, juni en november en ben nu weer 6 week zwanger...
ik kan alleen maar hopen dat het deze keer wel goed zal gaan!
maar jij gefeliciteerd! super hoor!

Terug
Bovenaan