Drinken uit een open beker - drukke knoeipot

<p>Mijn dochter is nu 13 maanden, en drinkt nog 1 ochtendfles, de rest uit een rietjesbeker. Sinds een week of 2 zie ik haar uit een bakje drinken bij haar zandwatertafel (zucht haha) Dus ze is in mijn optiek klaar voor een open bekertje. </p><p>Maar ze is zo'n ontzettende drukke (lieve) knoeipot. Zowel met eten als met drinken. En ze moet en zal alles zelf doen. Voeren met een lepel liet ze al heel jong niet goed toe, dus eet ze met ons mee. Met een schort en een strakke schoonpoets routine is daar wel een mouw aan te passen. Maar nu oefenen we dus drinken uit een open beker. Leuk man! Lekker graaien in je beker, de onderkant bestuderen, beker extra hoog houden zodat je niet alleen drinkt, maar dat het ook langs je wangen loopt, slaan in de plas op je tafeltje van je eetstoel... Hilarisch! Maar kleding zeiknat dus. En als je helpt krijg je een flinke meltdown, want ze wilde het zelf doen. Ze is na zo'n meltdown ook echt een half uurtje wat prikkelbaar, en wordt van elk klein dingetje boos. Ik zie het niet zo zitten dat ze elke keer omgekleed moet worden als ze "drinkt". En daarnaast is ze geen grote drinker en heeft ze al best een droge nachtluier. Ik ben bang dat ze met al dat geklieder nog minder echt binnen krijgt. <br /><br />Ik ben nu gauw geneigd om dan maar voorlopig de rietjesbeker te geven. Als ik zo om me heen hoor, bega ik een doodzonde, en hoor ik haar echt al lang uit een open bekertje te laten drinken hoor! Hoezo lukt dat nog niet?? <br /><br />Ik kan toch niet de enige zijn die met dat geklieder zit? Hoe doen jullie dat?<br />Nu oefen ik vooral eind van de middag op hete dagen als ze al bloot rondloopt, maar dan is het meer spelen dus. </p>
 
Onze zoon is 17 maanden en drinkt ook gewoon nog uit een rietjesbeker. Hij krijgt weleens een slokje uit een gewone beker of een glas, maar is er nog niet aan toe om het helemaal zelf goed te doen. Buiten doet hij het ook, helemaal prima. Maar met drinkmomenten nog niet, komt vanzelf!
 
Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Vind jij het vervelend dat ze iedere keer zo nat is, dan laat je haar gewoon uit een rietjesbeker drinken. Is ook prima toch? Ik deed altijd een theedoek om zijn nek en liet hem gewoon proberen. Vooral nu het lekker weer is, zou ik haar gewoon lekker buiten met een beker en water laten oefenen en spelen. Verkoeld het ook direct lekker!
Ik zou me er niet te druk om maken, wanneer ze ouder is gaat ze vanzelf goed uit een beker drinken. Gewoon lekker mee laten spelen.
Ook lieten wij hem in bad ontdekken met drinken uit een beker.
Succes!
Liefs
 
En trouwens, onze zoon wordt al bijna 3, maar thuis gebruik ik nog steeds een rietjesbeker omdat hij hier veel meer uit drinkt dan uit een beker. Op de opvang of op een verjaardag drinkt hij netjes uit de beker.
 
Laat anderen lekker kletsen. Dat wat voor hun kindje werkt hoeft niet voor jou kindje te werken.
Volg je gevoel mama! Je doet helemaal niks verkeerd?

Voor jou idee: onze dochter van 2 drinkt uit nog steeds uit een 360 graden beker en als we onderweg zijn uit een rietjesbeker.
 
Onze zoon heeft een 360 beker soms wil die zonder deksel prima die ik klein laagje water nou wT een pret soms wil die onze beker prima paar slokjes of laatste beetje . Dan is het knoeien weinig of niet doe ik halve beker ja dan vraag ik er zelf om
 
13 maanden??? Welnee!!!

Op de peutergroep waar mn oudste dochter naartoe gaat drinken de meeste kindjes van 2 tot 2.5 jaar nog uit een dichte beker hoor!! Al kunnen ze het met 2 jaar vaak wel, maar her is zo'n knoeiboel.

Met 13 maanden hoeft het echt nog laaaang niet. Ik werk op een kinderdagverblijf en de echt geen enkel kind drinkt voor de 18-24 maanden uit een open beker. We doen het eigenlijk nooit onder de 2 jaar omdat ze de concentratie er nog nier voor hebben.

Mijn jongste dochter is 22 maanden en drinkt al wel heel goed uit een open beker, vanaf 16-18 maanden. Toch geef ik haar ook nog geregeld een tuitbeker omdat ze dan veel grotere hoeveelheden drinkt, zeker met de warmte fijn.
 
Onze zoon is ook 3 jaar en drinkt ook nog uit een rietjesbeker omdat hij dan veel beter/ meer drinkt en er zelf om vraagt. Hij drinkt ook uit een gewone beker. Wij zijn begonnen met een Munchkin sippy cup, misschien is dat een idee om mee te oefenen?
 
Terug
Bovenaan