<p>Mijn dochter is nu 13 maanden, en drinkt nog 1 ochtendfles, de rest uit een rietjesbeker. Sinds een week of 2 zie ik haar uit een bakje drinken bij haar zandwatertafel (zucht haha) Dus ze is in mijn optiek klaar voor een open bekertje. </p><p>Maar ze is zo'n ontzettende drukke (lieve) knoeipot. Zowel met eten als met drinken. En ze moet en zal alles zelf doen. Voeren met een lepel liet ze al heel jong niet goed toe, dus eet ze met ons mee. Met een schort en een strakke schoonpoets routine is daar wel een mouw aan te passen. Maar nu oefenen we dus drinken uit een open beker. Leuk man! Lekker graaien in je beker, de onderkant bestuderen, beker extra hoog houden zodat je niet alleen drinkt, maar dat het ook langs je wangen loopt, slaan in de plas op je tafeltje van je eetstoel... Hilarisch! Maar kleding zeiknat dus. En als je helpt krijg je een flinke meltdown, want ze wilde het zelf doen. Ze is na zo'n meltdown ook echt een half uurtje wat prikkelbaar, en wordt van elk klein dingetje boos. Ik zie het niet zo zitten dat ze elke keer omgekleed moet worden als ze "drinkt". En daarnaast is ze geen grote drinker en heeft ze al best een droge nachtluier. Ik ben bang dat ze met al dat geklieder nog minder echt binnen krijgt. <br /><br />Ik ben nu gauw geneigd om dan maar voorlopig de rietjesbeker te geven. Als ik zo om me heen hoor, bega ik een doodzonde, en hoor ik haar echt al lang uit een open bekertje te laten drinken hoor! Hoezo lukt dat nog niet?? <br /><br />Ik kan toch niet de enige zijn die met dat geklieder zit? Hoe doen jullie dat?<br />Nu oefen ik vooral eind van de middag op hete dagen als ze al bloot rondloopt, maar dan is het meer spelen dus. </p>