Drinken uit een open beker - drukke knoeipot

[quote quote=10458431]Oefenen, oefenen, oefenen. Ik herken onze dochter erg je in verhaal. Ze was al ruim voor ze 1 werd geïnteresseerd in onze glazen en ons drinken. Zo stapje voor stapje gedaan tot ze wist wat ‘voorzichtig’ betekende en dan zeiden we ‘voorzichtig drinken’. In eerste instantie gooide ze het drinken gewoon over zich heen haha! Beginnen met hele kleine beetjes en ik deed bijvoorbeeld mijn vinger op de onderkant. Dan had onze dochter niet zo het idee dat ik hielp[/quote]
Nou inderdaad.... het is eigenlijk geen beetje knoeien meer, maar gewoon over zich heen gooien haha! waterballet!
 
Dankjewel voor de reacties. Veel kindjes beginnen toch ook wat later met de open beker zie ik. 

Aangezien ze wel zelf uit het bakje in de tuin drinkt ga ik het wel af en toe aanbieden denk ik. Maar vooral in evakostuum in de tuin, of als ik haar toch al ga omkleden ofzo. pff! haha!
 
Door al die reacties krijg ik juist het gevoel alsof ik m'n kind mishandeld heb. De mijne kon prima uit een open beker drinken rond de 1,5 jaar. Alleen regelmatig met een knoeiboel. 


Bij onze kdv beginnen ze al vroeg met open bekers geven met yoghurt. 
Dat vond ik wel chill dat ze het daar al oefenden, dan gaven we thuis alleen een open beker als het ons goed uitkwam. De rest van de dag rietjesbeker of antilekbeker. 


een doorzichtige plastic beker vond ik fijn, zodat we zelf konden zien hoe snel/langzaam het vocht erin ging
 
Nog twee tips die bij ons hebben geholpen de knoeiboel enigzins in toom te houden: we hebben een doorzichtige beker met 3 handvatten: 2 voor het kind en 1 voor jou, om controle te houden. Van Little Luca geloof ik. En bij de Hema hebben ze siliconen slabbers met opvangbak. Dat lekt (in tegenstelling tot stoffen slabbers) niet door én vangt alles op waardoor de schoot ook droog en schoon blijft.
Succes!
 
Terug
Bovenaan