Duo wagen ???

Ik ben zwanger van de tweede en erg aan het twijfelen of ik een duowagen zal kopen via marktplaats of gewoon de oude wagen zal gebruiken.

Mijn zoontje is straks 2 jaar en 7 maanden als de kleine geboren wordt. Het is een echte peuterpuber en het gebeurd regelmatig als we ergens te voet zijn en het zint meneertje niet dat hij gewoon op de grond gaat liggen. Het boeit hem niks als je dan weg loopt. Hij staat niet op om je achterna te komen, maar blijft gewoon liggen. Als ik tijd genoeg heb niet zo'n probleem, maar als we ergens heen moeten waar we op een bepaalde tijd moeten zijn, pak ik hem vaak uiteindelijk maar op en neem hem onder de arm mee. Na een stukje loopt hij meestal wel weer. Maar straks met een baby in de kinderwagen wordt dat wat moeilijker. Ik zie mezelf dan niet even de stad in gaan.

Ik vroeg me af hoe andere moeders dit aan pakken.
 
Ik heb een tijdje een duo buggy gehad met een babynestje erin. Kon de oudste (toen 2,9 jaar) lopen als hij dat wilde of voorin zitten...ook helemaal geweldig vond hij. Al snel had hij het gezien hoor en liep gewoon mee en toen hebben we achter de wandelwagen een plankje gekocht zodat hij daar op kon staan. Als echte grote broer.

succes ermee :)
 
Hoi..

Bij mij zat er 14 maanden tussen mijn twee zoontjes. Dus ik moest wel een duowagen hebben. Ik heb gekozen voor de Phil & Teds, en wij vonden het een super fijne wagen. Ideaal omdat de wagen zowel voor 1 kindje als 2 tegelijk gebruikt kan worden. Mocht je toch met 1 kindje weg willen, dan laat je het tweede opzetstukje/zitje, gewoon weg. Maar als ik kijk naar de leeftijd van jou zoontje straks, dan zou ik denk ik voor een kiddyboard gaan. Ik heb nu weer een Bugaboo gekocht, met Kiddyboard. Ik weet dat je bij de Bugaboo het Kiddyboard ook aan de andere kant van de wagen kunt bevestigen (of de handgreep om kunt draaien van de wagen) en zo loop je ook niet telkens tegen het kiddyboard plankje aan (deze zit dan aan de voorkant). Snap je het nog? hahaha.. nouja daar hebben wij voor gekozen. Tja lastig, ik denk dat een Kiddyboard misschien nog de beste oplossing is. Succes met zoeken naar de juiste oplossing!

Liefs mammma
 
tussen mijn kids zit 18maanden, en wij hebben een duowagen,waar de kids naast elkaar zitten.
ideaal! wij wandelen zelf ook graag en onze oudste kan echt nog geen uur achter elkaar meelopen.
en langs wegen waar auto's rijden vind ik het een fijn idee dat ze gewoon in de wagen zit.
en ook als ze driftbuien krijgt (heeft ze regelmatig) zet ik haar er gewoon in!
maar, ook van marktplaats zijn de meeste best prijzig! en aangezien je oudste al wat ouder is maak je dan misschien niet lang gebruik van de wagen.

en wat mijn man vaak doet is de oudste in de buggy en de jongste (10weken) in de draagzak! misschien ook een idee?
 
Wat ik nog was vergeten te vertellen was dat een kiddy board niet past. Ik heb een goedkope wagen, van bij de leenbakker. En met een kiddy board (universele) komt hij net met zijn hoofd bij de duwstang. Hij past dus niet tussen de duwstang en reiswieg en ook niet voor de duwstang.

Buggy en wagen kan inderdaad. Maar dan moet je altijd met zijn tweeën zijn. Nadeel is dat mijn man zo'n 60 uur per week werkt en ik dus veel alleen doe....

Ik heb wel zo'n 'lig' draagzak voor de eerste weken en denk dat ik die inderdaad gebruik voor kleinere boodschappen. Voor grotere stukken is dat erg oncomfortabel, krijg je echt pijn aan je nek van.
 
En als je m nou op een loopfiets ofzo meeneemt? Ik zou zelf geen duowagen meer kopen met die leeftijd. Nog ff en hij wil er miss niet meer in of hij kan t lopen allemaal prima aan. Mijn zoon deed veel met de loopfiets.

Succes.

xx
 
Al eens aan de kidsit gedacht van kleine dreumes? Wij hebben deze ook, onze 1e 2 kids schelen 15 mnd en de 2e en 3e nog geen 12 mnd. Hier kunnen ze ook opzitten. Het zitje kan eraf zodat het een staplankje wordt.
 
Je hebt ook een buggy pod. Dit is een soort stoeltje die je aan de zijkant van je buggy kunt vast maken zodat de oudste daarop kan zitten. Ik weet niet of die ook bij jullie past (anders moet je het even opzoeken op google)

Groetjes Redaro december mama
 
Terug
Bovenaan