Onze oudste kinderen scheelden 13 maanden dus ook wij moesten aan de duowagen. Ik had zo'n tank, twee stoeltjes naast elkaar (of reiswieg en stoeltje). Met bijna 3 zou ik niet meer investeren in een duowagen. En als je dan toch een wagen wilt/moet aanschaffen, koop er dan eentje (een enkele) waar je ook makkeijk een meerijdplankje aan kunt koppelen. Daar heb je voor de nabije toekomst veel langer profijt van dan van een duowagen. Een kind van 3-3,5 jaar laat zich niet meer in een wagen zetten met een driftbui + dat driftbuien na het 3e jaar ook gigantisch afnemen.
Ik heb inmiddels 3 kinderen en gebruik nu voor de jongste (2 jaar, 2 maanden maar wil nu alleen nog maar lopen) de enkele wagen en heb er nog steeds een plankje achter zitten. Die van 4 en 5 maken er nog wel gebruik van (zeker tijdens de korte lunchpauze van school of als ze heel erg moe zijn). Verder is zo'n plankje superhandig voor boodschappen! Ik vermoed dat zelfs over een jaar het er nog wel achter zit, maar dan voor telg 3, als ze niet meer in de wagen wil zitten. Dan kan ze staan, ik zie nu al dat ze dat graag doet als ik alleen met haar ben.